Netflix chce inwestować w polskich twórców

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Mam nadzieję, że będziemy wspierać Polaków w tworzeniu wspaniałych, unikatowych historii filmowych, które zachwycą nie tylko lokalnie, ale też globalnie – mówi Anna Nagler, dyrektor produkcji oryginalnych Netflixa w Europie Środkowo--Wschodniej.

Co dla polskiego widza, ale także dla polskiej kinematografii i przemysłu filmowego, oznacza fakt, że objęła pani stanowisko „director local language originals” w Netflixie na Europę Środkowo-Wschodnią? Że zobaczymy w naszych domach więcej polskich ambitnych produkcji, które znajdą także uznanie poza granicami kraju? 

Od początku kwietnia nadzoruję rozwój, realizację i produkcję seriali w Europie Środkowo-Wschodniej z nastawieniem głównie na Polskę. Nasz kraj stał się z różnych względów bardzo ciekawym rynkiem i przyciąga uwagę. Netflix chce inwestować w polskich twórców, ich talent i kapitał. Talent reżyserski i aktorski. Chcemy jako Netflix zaoferować naszym twórcom wiele wolności, a wiemy, jak o nią bardzo trudno w różnych miejscach. Mam nadzieję, że będziemy ich wspierać w tworzeniu wspaniałych, unikatowych historii, które zachwycą i będą rezonować nie tylko lokalnie, ale także globalnie. To jest rola, w której widzę siebie i cały mój zespół. Wiem, że brzmię górnolotnie, ale naprawdę tak myślę. 

Można powiedzieć, że zna pani ten rynek od podszewki...

Na polskim rynku filmowym funkcjonuję od 14 lat. Zaczynałam od zera. Rozpoczęłam swoją współpracę z tą branżą od bycia gońcem na planie filmu Jerzego Stuhra. Pochodzę z Gdańska, studiowałam nauki polityczne – ale w pewnym momencie zrobiłam woltę, postanowiłam pójść za marzeniem – z czego...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2020 (58)

Więcej możesz przeczytać w 7/2020 (58) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ