Raport Pracownik w centrum uwagi. ERGO Hestia, czyli siła wspólnoty

ERGO Hestia
ERGO Hestia, fot. materiały prasowe
Kiedy przez pandemię pracownicy byli zmuszeni do przejścia na pracę zdalną, jednym z najważniejszych celów dla HR-owców było zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu zaangażowania. ERGO Hestia postawiła na rozwiązania nieszablonowe, a nastawione na utrzymanie relacji w zespołach. Pomogła w tym ogólna filozofia firmy, której fundamentem jest hasło Siła Wspólnoty. Dzięki niej sopocki ubezpieczyciel znalazł się w prestiżowym gronie Top Employers.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 2/2022 (77)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Strategia sprawdzona w pandemii

Grupa ERGO Hestia jest największym, powstałym w warunkach rynkowej gospodarki, towarzystwem ubezpieczeń w Polsce. Jednym z kluczowych czynników stanowiących o jej sukcesie są wpisane w strategię wartości ERGO Hestii określane jako Siła Informacji oraz Siła Wspólnoty. Dzięki nim ERGO Hestia wiąże potencjał analityczny zasobów informacyjnych i kompetencji pracowników z ich motywacją i zaangażowaniem.

Siła Wspólnoty to szczególna na rynku, największa wartość ERGO Hestii, tworzona przez samych pracowników ubezpieczyciela, czyli Hestian, będąca motorem ich rozwoju, motywacji, poczucia celowości i stabilizacji. Siła Wspólnoty to także suma relacji i wzajemnego zaufania, które ERGO Hestia od lat buduje z pracownikami i partnerami biznesowymi. Filozofia Siły Wspólnoty pozostała aktualna pomimo sprawdzianu, jakim dla firm stała się pandemia.

Rozwój kompetencji

Elementem Siły Wspólnoty w zakresie zarządzania ludźmi jest budowa unikatowych zasobów praz kluczowych kompetencji zapewniających konkurencyjność firmy na rynku. Strategia ERGO Hestii zakłada tu zapewnienie stabilnego zatrudnienia w dynamicznie rozwijającej się organizacji i branży. Firma daje pracownikom duże możliwości rozwoju swoich kompetencji zarówno eksperckich, jak i menedżerskich, a także możliwość zmiany profilu zawodowego. Przykładem takiego rozwiązania są liczne szkolenia i bootcampy umożliwiające pracownikom zdobycie nowych kompetencji w przyszłościowych dziedzinach, takich jak IT czy digital marketing.

Przyjazne miejsce pracy

W ramach działań HR ERGO Hestia systematycznie dba o to, by była dla wszystkich przyjaznym miejscem pracy. Od momentu wybuchu pandemii jest to nie tylko nowoczesne biuro, ale przede wszystkim biuro bezpieczne. Dodatkowo firma zapewniła pracownikom szereg aktywności wspierających pracę oraz życie prywatne podczas pandemii. Powołała też głównego koordynatora ds. wsparcia pracowników Covid-19. Niezwykle ważne stało się również działanie Centrum Zdrowego Pracownika dostępnego dla pracowników także w czasie pandemii, dzięki czemu mogą oni m.in. odwiedzić lekarza w czasie pracy. Firma zaangażowała się także w akcję szczepień, zapewniając taką możliwość wszystkim zainteresowanym oraz ich bliskim. W miesiącach wiosenno-letnich, dbając o wellbeing pracowników w trudnym czasie pandemii, firma wprowadziła także godziny wolne od spotkań online, zorganizowała grupy sportowe tai-chi czy nordic walking. Pracownicy mogli uprawiać te sporty w określonych godzinach pracy.

Skuteczna komunikacja

Elementem mającym wpływ na wysoką skuteczność działań HR ERGO Hestii jest również przemyślana i skuteczna komunikacja z pracownikami. Nie tylko strategiczne, ale też operacyjne komunikaty – o tym, jaki jest obecny system pracy, kto nad tym czuwa, jak firma dba o bezpieczeństwo pracowników – są przekazywane systematycznie i skutecznie. Równocześnie formuła komunikatów jest na tyle oryginalna, że przykuwa uwagę i angażuje szeroką grupę pracowników.

Lider różnorodności

Istotną część strategii HR ERGO Hestii stanowi również polityka różnorodności, która wpisana jest w filozofię ubezpieczyciela. Na zasadach poszanowania różnorodności i zrozumienia doświadczeń ERGO Hestia jest wyjątkowym miejscem pracy. 51 proc. kadry zarządzającej ERGO Hestii stanowią kobiety. Firma jest zdecydowanym liderem całego sektora finansowego, jeśli chodzi o zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami. Wskaźnik ten przekracza 3 proc. wszystkich pracowników.

Top Employer 2022

Dzięki takiej filozofii działania ERGO Hestia osiąga wysokie wskaźniki zaangażowania pracowników w ramach Grupy ERGO oraz otrzymuje najbardziej uznane certyfikaty przyznawane pracodawcom. Jednym z nich jest Top Employer Polska 2022. Nagroda trafia do organizacji, które wdrażają najwyższe standardy zarządzania zasobami ludzkimi oraz najlepsze praktyki HR. Proces certyfikacyjny prowadzony przez Top Employer Institute ocenia organizacje na podstawie badań najlepszych praktyk dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi. Szczegółowa analiza obejmuje sześć kluczowych kategorii: strategia HR, środowisko pracy, pozyskiwanie talentów, szkolenia i rozwój, wellbeing, różnorodność i integracja. W ramach programu certyfikowano i nagrodzono ponad 1857 najlepszych pracodawców w 123 krajach na pięciu kontynentach.

My Company Polska wydanie 2/2022 (77)

Więcej możesz przeczytać w 2/2022 (77) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ