Covid-19 wymusił "cyfrowy pivot" na wielu firmach. Wyszło im to na dobre

Cyfrowa transformacja przyspieszyła dzięki pandemi
Cyfrowa transformacja przyspieszyła dzięki pandemii / Fot. Marvin Meyer, Unsplash.com
Najnowsze badanie zrealizowane przez Skynova ujawniło kilka interesujących danych na temat sprzedaży, zatrudniania, a nawet sieci społecznościowych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Skynova, firma oferująca narzędzia do fakturowania online, przeprowadziła badanie na 1030 przedsiębiorcach oraz pracownikach z różnych firm z USA. Główny wniosek: małe i średnie firmy odnotowują coraz lepszą sprzedaż, ponieważ bardziej skupiły się na cyfrowej stronie biznesu. To przełożyło się również na większą satysfakcję z pracy. Covid-19 zdecydowanie przyspieszył prace nad transformacją cyfrową i firmy, które postawiły na digital, czerpały i czerpią z tego duże korzyści.  

Zobacz: Nawyki warte miliony 

Skynowa zapytała firmy o to, jak oceniają sprzedaż w dobie pandemii, kiedy trzeba było dokonać "cyfrowego pivotu". Chodzi tutaj o tzw. zwrot, jaki wiele firm musiało wykonać przez Covid-19. Nagle trzeba było przestawić się na pracę zdalną, ale też zacząć działać online i szukać biznesu w gospodarce cyfrowej. Aż 34% firm stwierdziło, że ich sprzedaż była lepsza lub znacznie lepsza dzięki zmianom. Do tego 74% zaczęło oferować o wiele więcej produktów i usług online, niż przed pandemią. 

MŚP coraz bardziej docenia cyfrowy biznes

Najlepiej sytuacja wyglądała dla firm średnich, zatrudniających od 50 do 99 osób. Odnotowały one przeciętnie o 46% lepszą sprzedaż niż przed Covid-19. Ta sama grupa firm najbardziej postawiła też na cyfrowy biznes - aż 81% zdeklarowało, że bardzo skupia się na sprzedaży online. Przedsiębiorstwa przyznały również, że cyfrowe narzędzia pozwoliły im poprawić jakość obsługi klienta. Dla 57% był to priorytet i dzięki cyfrowym narzędziom kontakt z klientami jest łatwiejszy i komunikacja przebiega sprawniej. 

Sprawdź: Ile można zarobić w Adobe Stock

Firmy przyznały również, że postawiły bardziej na serwisy społecznościowe. Wykorzystują te sieci do docierania do klientów. Wielu przedsiębiorców i pracowników nauczyło się obsługi odpowiednich narzędzi do reklamowania się na Facebooku czy Twitterze. Dzięki temu za relatywnie niewielkie pieniądze docierają do potencjalnych klientów i ponownie - uzyskują lepszą sprzedaż.

Firmy najczęściej wybierały Facebooka jako miejsce do reklamowania się (65% ankietowanych), a później odpowiednio był to Instagram (49%), Twitter (43%) i YouTube (40%). Pinterest czy Snapchat ciągle pozostają raczej niszami - tylko 12% przedsiębiorców przyznało, że wykorzystuje te sieci do docierania do klientów. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ