"Lidl to najbardziej agresywna sieć" - mówi dyrektorka finansowa Jeronimo Martins

Lidl
Fot. shutterstock.
Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta - w tym wypadku trzecim są konsumenci, którzy w kłótniach handlowych między markami zyskują tańsze ceny produktów. Mowa o konflikcie między sieciami dyskontów: Lidlem i Biedronką. Dyrektorka finansowa Jeronimo Martins mówi, że poprzez obniżanie cen Lidl "traci przyczepność".

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Choć na polskim rynku detalicznym obecnych jest wielu graczy, to według Biedronki jej najpoważniejszym konkurentem okazuje się być Lidl. W świetle analiz przeprowadzonych przez Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, Lidl doświadcza pewnego spowolnienia, co prowadzi go do zdecydowanych działań konkurencyjnych.

Biedronka kontra Lidl: starzy rywale na wojnie o klienta

"Lidl to najbardziej agresywna sieć" - mówi dyrektorka finansowa Jeronimo Martins

Na rynku detalicznym od lat toczy się walka o klienta. Biedronka, obserwując działania konkurentów, zauważyła, że Lidl, szczególnie w trzecim kwartale, oferował najbardziej kuszące promocje.

– Według naszych danych w Polsce supermarkety i hipermarkety tracą udziały, ale także Lidl zaczyna tracić rozpęd (w oryginale loosing traction – traci przyczepność – red.), tak wynika z liczb, którymi dysponuje Biedronka. Tak więc szereg graczy zmniejszyło swoje udziały rynkowe. W naszym odczuciu Lidl ma więcej powodów, by starać się zmienić obecną sytuację, dlatego obserwujemy, że jest to najbardziej agresywna sieć. W ostatnim czasie inne podmioty także wykonują swoją robotę, jednak z naszej perspektywy ich działania nie są aż tak agresywne – powiedziała Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl.

Jaka jest odpowiedź głównego konkurenta Biedronki na tak postawiony "zarzut". Redakcja My Company Polska zwróciła się o komentarz do biura prasowego Lidla. Tekst będzie aktualizowany po otrzymaniu odpowiedzi firmy. 

Wartość inwestycji venture capital w Polsce w III kwartale 2023 roku wyniosła 424 mln zł

Ewolucja w świetle liczb: Biedronka w górę, rynek w dół

Mimo że rynek detaliczny w Polsce doświadcza spadku, Biedronka może się pochwalić wzrostem sprzedaży. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy, sieć ta przyczyniła się do generowania dodatkowego miliarda euro sprzedaży w trzecim kwartale, umacniając swoją pozycję na rynku.

Wysoka konkurencja i potrzeba dostarczenia konsumentom wartości dodanej prowadzą do inwestycji w ceny, co wpływa na marże. W ciągu ostatniego okresu, Biedronka doświadczyła wzrostu EBITDA o 20,9%, chociaż marża EBITDA obniżyła się do 8,6%.

Rozwój Biedronki w liczbach

Biedronka kontynuuje swoją ekspansję na polskim rynku. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku otworzyła 92 nowe sklepy i przeprowadziła remodeling w 270 lokalizacjach. Aktualnie, pod szyldem Biedronka działa w Polsce aż 3473 sklepy. Co więcej, sieć ta wydała już 17 mln kart lojalnościowych "Moja Biedronka" i zgromadziła 9 mln aktywnych użytkowników swojej aplikacji mobilnej - czytamy w komunikacie firmy. 

Walka o dominację w polskim sektorze detalicznym jest zacięta, ale Biedronka nie zamierza odpuszczać. Biedronka jest gotowa stawić czoła swojemu poważnemu konkurentowi, Lidlowi. Będziemy obserwować ruchy tych popularnych sieci w najbliższym czasie.

Miliardy z KPO już w grudniu w Polsce? Tusk zapewnia, że to możliwe

ZOBACZ RÓWNIEŻ