kobiety w biznesie
zobacz inne tematy15 wpływowych kobiet polskiej branży medycznej
Przedstawiamy 15 wpływowych kobiet, które zmieniają oblicze polskiej branży medycznej.
Biznes waginalny, czyli czas femtechów
Femtechy to dynamicznie rozwijający się rynek, który do 2040 r. może osiągnąć wartość biliona dolarów. Do tego ogromna, obejmująca połowę ludzkości grupa docelowa, innowacje i niespotykana dynamika. Dlaczego więc o kobiecej rewolucji w biznesie tak mało się mówi, a temat wciąż uchodzi za niszowy?
Jak founderki radzą sobie w startupach? Są strategicznymi ryzykantkami
Czy polski ekosystem startupowy sprzyja kobietom? Czy dostęp do finansowania jest równy, a ścieżka do skalowania biznesu taka sama dla wszystkich?
Polki marzą o własny biznesie. Najwięcej przedsiębiorczyń w Pokoleniu Z
Zarówno w Polsce, jak i na świecie, kobiety rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy, a jednym z czynników wpływających na tę sytuację są bariery psychologiczne, m.in. obawy przed porażką i brak wiary we własne możliwości. Ta tendencja jednak może się odwrócić, ponieważ przedstawicielki pokolenia Z wykazują duże zainteresowanie własnym biznesem i częściej chcą „pracować na swoim”.
W Polsce to kobiety dbają o finanse i inwestują. Mężczyźni ratują się pożyczkami
Finansowe postanowienia noworoczne ma 59 proc. Polek i 52 proc. Polaków. Najczęściej chcemy ograniczyć wydatki (26 proc.), a także zacząć oszczędzać (19 proc.). Wśród tych, którzy w 2025 r. myślą o inwestowaniu blisko 2/3 nie ma dzieci – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie ANG Odpowiedzialne Finanse, firmy pośrednictwa finansowo-ubezpieczeniowego.
Jak obudzić w sobie asertywność w biznesie? Wypróbuj metodę pauzy
Co zrobić, gdy współpracownik notorycznie przerywa ci w czasie spotkania? Co jeśli przypisuje sobie twoje zasługi w ramach współtworzenia projektu? Jak możesz walczyć o swoje w pracy, gdy zamiast głośnego "nie", jesteś w stanie wydukać z siebie tylko ciche "tak". O budowaniu pewności siebie na gruncie zawodowym, rozmawiam z prezeską Fundacji WłączeniPlus i pomysłodawczynią konkursu Sukces Pisany Szminką.
ESG Angels. Oto kobiety, które nadają ton branży ESG
Rewolucja ESG, która dokonuje się na naszych oczach, ma zdecydowanie kobiecą twarz. W pierwszym w Polsce tego typu zestawieniu pokazujemy sylwetki specjalistek, które nadają ton polskiej branży ESG i sprawiają, że coraz trudniej nam wyobrazić sobie biznes bez szacunku dla środowiska, praw człowieka i zrównoważonego rozwoju. Poznajcie ESG Angels!
Kobiety w Polsce zarabiają 6,5 proc. mniej niż mężczyźni. W Europie luka płacowa jest o wiele większa
Luka płacowa w Polsce pomiędzy kobietami i mężczyznami zmniejsza się. Według danych Eurostatu wynosi 6,5 proc., gdy w całej Unii ta wartość jest dwukrotnie wyższa. Istnieją jednak obszary, gdzie różnica wynagrodzeń wynosi jedynie 2,9 proc. Najnowszy raport klubu DEI Champions pokazuje potrzebę równości i różnorodności w polskim biznesie.
Energia kobiet
Choć energetyka uchodzi ciągle za branżę typowo męską, stereotyp ten sprawdza się głównie w tradycyjnych jej sektorach. Zdaniem specjalistów bez większej równości płci nie ma szans na skuteczną zieloną rewolucję w energetyce.
Kobiety wzmacniają innowacyjność
Odpowiedzialny biznes to taki, który wspiera różnorodność w pełnym wymiarze. Dlatego w UNIQA Polska w Międzynarodowy Dzień Kobiet przyjęliśmy politykę różnorodności i inkluzywności oraz uruchomiliśmy program wspierający liderki – UNIQAlnie być kobietą.
Poznaliśmy finalistów XV edycji konkursu Sukcesu Pisanego Szminką
Od powstania konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku wręczono już ponad 140 statuetek. Tegoroczna edycja konkursu jest edycją jubileuszową – już od 15 lat wyróżniane są ciekawe, innowacyjne projekty Polek, a także nagradzane liderki i liderzy działający na rzecz równości, różnorodności i włączania.
Dzień kobiet w biznesie. Jest coraz lepiej, ale macie jeszcze wiele do zrobienia [RAPORT]
Różnica w zarobkach? Jest. Szklany sufit? Obecny. Dyskryminacja w rekrutacjach? A jakże. Mimo to polski biznes robi coraz więcej, by wyrównać sytuację kobiet i mężczyzn. W dzień kobiet przygotowaliśmy wielki raport, który to udowadnia.
Schaefer, Galant, Walkowiak. Sukces oznacza odpowiedzialność [WYWIAD]
Marzy nam się świat, w którym w zarządach spółek będzie większa liczba kobiet. Ale nie z powodu sztucznych parytetów, lecz naszych kompetencji - mówią Maja Schaefer, Eva Galant i Paulina Walkowiak. Przedsiębiorczynie to bohaterki naszego zestawienia "23 kobiet, o których będzie głośno w 2023 roku".
Wyróżnienia dla firm: Certyfikat Równości Płac
Business Centre Club w ramach projektu BCC Kobiety zaprasza na wydarzenie Certyfikat Równości Płac – GENDER EQUALITY W BIZNESIE. Podczas spotkania wyróżnienia otrzymają firmy, które skutecznie zasypują lukę płacową.
"Nie chodzi o to, by odbierać odwagę mężczyznom, ale by kobiety mocniej uwierzyły w siebie"
Kobiety w biznesie nadal w różnych miejscach spotyka systemowa dyskryminacja, ale równie trudne do pokonania są bariery, które tkwią w naszych głowach – mówi dr Anna Kieszkowska-Grudny, inicjatorka Akademii Przywództwa Kobiet LiderShe w Akademii Leona Koźmińskiego.
Czuła menedżerka. Nadchodzi epoka "kobiecego stylu zarządzania"?
Pandemia, kryzys ekonomiczny, wojna w Ukrainie. Nowe, niepewne warunki funkcjonowania biznesu sprawiają, że nadchodzi epoka „kobiecego stylu zarządzania”. Będziemy się go musieli nauczyć niezależnie od płci.
Raport Kobiety w biznesie. Polubmy się. To się opłaca
Sukces tworzą ludzie, dlatego dbamy o twój rozwój – to hasło przewodnie naszej firmy. Dotyczy zarówno naszych klientów, jak i naszych pracowników. Ponad 70 proc. z nich to kobiety.
Raport Kobiety w biznesie. Technologia potrzebuje kobiet
Inżynieria, informatyka, programowanie – te dziedziny będą rozwijały świat. Jeżeli zabraknie w nich kobiet, nasze potrzeby i perspektywa nie zostaną należycie uwzględnione – mówi Alicja Tatarczuk, public affairs & CSR manager w Huawei Polska.
Raport Kobiety w biznesie. Dlaczego świat potrzebuje przywództwa kobiet
Skoncentrowane na celu, wielozadaniowe, pracowite, ale także empatyczne i uważne. Takie są – według menedżerek Banku Pekao S.A. – kobiety w roli liderów.
Raport Kobiety w biznesie. Nasza firma jest kobietą
Na przestrzeni ostatnich lat świat finansów zmienia swoje oblicze i coraz bardziej się feminizuje. W zasadzie nie musieliśmy się zmieniać, bo kobiety zawsze były fundamentem naszego biznesu – przekonuje Agnieszka Krajnik, koordynator ds. CSR w Provident Polska.
Raport Kobiety w biznesie. Kobiecy głos ma znaczenie
Wierzę w synergię i uważam, że zbyt duże dysproporcje, jeżeli chodzi o płeć, nigdy nie są dla firm korzystne – mówi Anna Niziołek, dyrektorka personalna Hilti Poland.
Prof. Korzyński: "Parytet płci to na dłuższą metę złe rozwiązanie" [WYWIAD]
Jak mężczyzna widzi ogłoszenie o pracę i z 10 warunków, spełnia trzy, to uważa, że się nadaje. Kobieta musi spełnić w swojej ocenie większość, inaczej nie zaaplikuje. Najwyższy czas to zmienić! – mówi prof. Paweł Korzyński z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.
Kobiety w biznesie. Twarde dane nie pozostawiają wątpliwości. Biznes ma płeć
Osobiste doświadczenia każdej i każdego z nas mogą być odmienne, ale twarde dane nie pozostawiają wątpliwości: biznes ma płeć. Męską. Im wyżej w hierarchii, tym wyraźniej to widać. Polska nie jest wyjątkiem.
Raport Kobiety w biznesie. Sukces bez filtra
Sukces w biznesie ma nie tylko jasną stronę, ale także ciemną. Nie osiągnie się go bez zaangażowania, ciężkiej pracy i poświęceń – przekonuje Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.
Her Impact chce zniwelować nierówności na rynku pracy. "Nie zatrzymuj się, póki nie będziesz dumna"
Her Impact to platforma edukacyjno-rozwojowa, której misją jest wspieranie kobiet w rozwoju oraz niwelowanie powszechnego problemu nierówności na rynku pracy. - Chcemy wykształcić młode pokolenie liderek i dać im niezbędne narzędzia do osiągnięcia sukcesu - tłumaczy Magdalena Linke-Koszek, współzałożycielka startupu.
Jakie są największe wyzwania na drodze zawodowej kobiet? Cicho o osiągnięciach, półgłosem o awansach
Jedna czwarta kobiet na menedżerskich stanowiskach czuje się niedoceniana w miejscu pracy - wynika z badania Clue PR. Mimo wysokiego stanowiska i pełnienia odpowiedzialnej funkcji, 61 proc. badanych kobiet postrzega swoją rolę w firmie jako wspierającą a nie przywódczą, a 40 proc. uważa swoje osiągnięcia za przeciętne.
To będzie rok kobiet. Nie tylko w biznesie!
Arianna Huffington, która należy do najbardziej wpływowych osób na świecie – założyła „Huffington Post”, jest laureatką Pulitzera – opowiedziała kiedyś o swoich początkach. Przytaczam tę historię, bo daje to nam wgląd w myślenie o porażce - pisze w specjalnym felietonie Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny My Company Polska.
EFL: 150 milionów euro od Banku Rozwoju Rady Europy na inwestycje MŚP
Europejski Fundusz Leasingowy podpisał kolejną umowę kredytową z Bankiem Rozwoju Rady Europy. Leasingodawca otrzymał pożyczkę w wysokości 150 mln euro na finansowanie inwestycji mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem biznesów prowadzonych przez kobiety.