Algorytm badający krew. Sundose rozwija innowacyjne technologie w branży suplementów diety

sundose
Fot. materiały prasowe
Wraz z rozwojem nauki, zwiększają się także możliwości i oferty producentów suplementów diety, które pomagają w skutecznym dbaniu o zdrowie. Jednocześnie wzrasta też świadomość konsumentów. Trendy te determinują kierunek, w którym zmierza rynek suplementacji i coraz bardziej zbliżają go do świata nauki i innowacyjnych rozwiązań, bazujących na unikatowości.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Rosnąca świadomość społeczna oraz coraz silniejsze trendy związane ze zdrowym stylem życia powodują, że Polacy z każdym rokiem chętniej sięgają po suplementy. Globalny rynek suplementów wyceniany jest już na 140 mld dol., a zdaniem ekspertów do roku 2027 roku wartość ta może wzrosnąć nawet do 230 mld dol. Konkurencja jest więc duża, a firmy poszukują nowych, innowacyjnych, opartych o zaawansowaną technologię i inteligentne algorytmy rozwiązań, które pozwalają na możliwie jak najbardziej indywidualne podejście do potrzeb każdego organizmu. Personalizacja i cyfryzacja produktów w połączeniu z głębokimi danymi diagnostycznymi to czynniki coraz silniej kształtujące współczesny rynek suplementów.

- Medycyna spersonalizowana polega na szukaniu różnic pomiędzy pacjentami, które wpływają na skuteczność stosowanej terapii. Te różnice, nie tylko w budowie naszego DNA, ale także w stylu życia, diecie i nawykach, wpływają na nasz metabolizm, a co za tym idzie - na przyswajalność leków i wspierających zdrowie suplementów diety. Medycyna już kilkadziesiąt lat temu zwróciła się w kierunku personalizacji, najwyższa pora by otworzyli się na nią także producenci suplementów diety – mówi dr hab. inż. Adam Kuzdraliński, biotechnolog, naukowiec i dyrektor działu naukowego marki Sundose.

Innowacyjny produkt Sundose powstaje dzięki specjalnemu algorytmowi uwzględniającemu wywiad o stanie zdrowia lub badania krwi. Dzięki tej optymalizacji dobierane zostają odpowiednie substancje oraz ich dawki. Każdy skład jest dopasowany do indywidualnego stylu życia i potrzeb zdrowotnych, ponieważ inteligentny algorytm analizuje wszystkie wyniki, by na ich podstawie opracować najlepszy skład.

- Uważam, że suplementy diety powinny coraz bliżej związywać się ze światem nauki i wykorzystywać aktualną wiedzę na temat żywienia i możliwości technologii. Dzieje się tak, gdy produkt powstaje na podstawie zaawansowanych algorytmów, które uwzględniają jak największą liczbę czynników i danych. Moim zdaniem indywidualne dopasowanie suplementacji, możliwe dzięki wykorzystaniu technologii i specjalnych algorytmów, musi wkrótce stać się tak samo oczywistym rozwiązaniem, co personalizowane diety, treningi czy terapie - dodaje Kuzdraliński.

Jak wynika z raportu „Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020”, aż 4 proc. badanych uważa, że suplement diety powinien działać kompleksowo i uzupełniać różne niedobory. Niektóre składniki mineralne i witaminy mogą wchodzić w niepożądane interakcje z przyjmowanymi lekami lub innymi stosowanymi suplementami. Na skuteczność mogą znacząco wpływać także codzienne nawyki, stan zdrowia oraz sposób odżywiania. Dlatego indywidualnie przygotowana personalizacja, w połączeniu z systematycznością, jest w stanie uwzględnić wszystkie te kwestie, a tym samym - dać satysfakcjonujące efekty.

– Nie ma dwóch takich samych organizmów, a co za tym idzie - dwóch takich samych zestawów potrzeb. Dlatego, by skutecznie je zaspokoić, najbardziej skuteczna okazuje się suplementacja o indywidualnym charakterze, bazująca na unikalnej formule. Nasz produkt powstaje dzięki zastrzeżonemu mechanizmowi personalizacji, dostosowującemu idealną kombinację składników odżywczych dla każdego klienta w oparciu o najnowsze badania żywieniowe. Gotowy suplement zamknięty jest w dziennej saszetce, zawierającej unikalną mieszankę składników odżywczych z naszej oferty ponad 40 witamin, składników mineralnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, probiotyków i adaptogenów. Jesteśmy w stanie zaoferować miliardy unikalnych produktów końcowych – podsumowuje Michał Gołkiewicz, współzałożyciel Sundose.

---

TOP 10 - najlepsze startupy ecommerce

Zachęcamy do zapoznania się z naszym zestawieniem dziesięciu najlepszych polskich startupów e-commerce. Materiał jest dostępny TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ