Innowacyjne produkty spożywcze z Polski trafią do USA. Spółka planuje emisję crowdinvestingową

Michał Lasocki
Michał Lasocki, źródło: Intension Europe
Intenson Europe, producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa też debiut na giełdzie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Produkty spółki można dziś kupić w większości krajów Europy. Eksport odpowiada za nieco ponad jedną trzecią sprzedaży, a spółka chciałaby dalej rozwijać zagraniczną sieć dystrybucji i zwiększyć przychody z tego kanału.

– W Intenson Europe stawiamy przede wszystkim na jakość produktów i nowoczesne metody produkcji. Dzięki temu śmiało możemy konkurować z zagranicznymi firmami i zawalczyć o udział nie tylko na rynku krajowym, ale też światowym. W Polsce jesteśmy obecni w największych sieciach sprzedaży, eksportujemy do większości krajów Europy, zarówno do Niemiec czy Francji, jak i na Ukrainę. Planujemy pojawić się też na kolejnym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych, które są największym rynkiem superfoods na świecie – mówi Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe.

Spółka intensywnie rozwija także sprzedaż online, w tym roku w e-commerce odnotowała 270 proc. wzrostu. Udział tego kanału sprzedaży w przychodach to ok. 13 proc., sprzedaż krajowa odpowiada za 52 proc.. W 2011 roku produkty superfoods marki Intenson trafiły na rynek, dziś można je kupić w największych sieciach handlowych w Polsce, takich jak Biedronka, Aldi, Rossmann czy Żabka. Firma rozwija także sprzedaż produktów konopnych. W tym celu powołała Polskie Konopie SA, które zamknęły rundę inwestycyjną, pozyskując pół miliona złotych na rozwój marki Cannabis Nature, skierowanej na rynek Europy Zachodniej. W 2020 r. Intenson Europe odnotował 28 mln zł przychodów.

Start emisji crowdinvestingowej jest planowany na początek 2022 roku. W przyszłości spółka rozważa też debiut giełdowy. – Myślimy od razu o dużym parkiecie, jednak decyzja jest zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych – mówi prezes Michał Lasocki.

Pionierzy na rynku superfoods

Superfoods Intensona pojawiły się w sprzedaży w 2011, wówczas była to jedna z pierwszych marek zdrowej żywności na polskim rynku. Swoje sukcesy spółka zawdzięcza m.in. zaangażowaniu w prace badawcze i prawdziwie innowacyjnemu podejściu. Rozwija własny dział R&D, który odpowiada za nowoczesne podejście do produkcji, innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. Zakład produkcyjny Intenson Europe jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce, który zyskał m.in. certyfikat IFS - Międzynarodowy Standard Jakości, certyfikat branżowy BIO, potwierdzający etyczne podejście do biznesu certyfikat SMETA oraz wdrożony standard AOECS - produktów bezglutenowych.

Doświadczony zespół, od wielu lat związany ze spółką, odpowiada za nowe, innowacyjne produkty, ale także ich szeroką dystrybucję, w Polsce i za granicą. Dziś zdrowa żywność polskiego producenta jest sprzedawana w największych sieciach sprzedażowych w kraju, a także eksportowana do 31 innych państw. Wśród rynków eksportowych są m.in. Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Ukraina i Arabia Saudyjska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ