e-doręczenia
zobacz inne tematyJak odbierzesz polecony, jeśli nie masz e-Doręczeń?
Wraz z początkiem 2025 roku system e-Doręczeń, będący cyfrowym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, stał się standardem w komunikacji pomiędzy instytucjami publicznymi. Chociaż większość organów administracji publicznej musi już korzystać z tej technologii, obywatele sami decydują, kiedy aktywować swoją skrzynkę do doręczeń elektronicznych.
Od stycznia łatwiej wyślesz list do urzędu. Jak skorzystać z e-Doręczeń?
Już od 1 stycznia 2025 roku tradycyjne listy polecone mają zostać zastąpione cyfrowymi odpowiednikami w kontaktach z urzędami i przedstawicielami zawodów zaufania publicznego. Wprowadzenie obowiązkowych e-Doręczeń dla szerokiego grona podmiotów, takich jak sądy, adwokaci, notariusze i urzędy administracji, ma przyczynić się do usprawnienia komunikacji, obniżenia kosztów oraz oszczędności czasu. Jakie zmiany niesie za sobą ten nowy system i jak z niego korzystać?
Skrzynki pocztowe odchodzą w przeszłość. Nowy obowiązek od 1 stycznia
Tradycyjne listy polecone w kontaktach z urzędami i przedstawicielami zawodów zaufania publicznego wkrótce przestaną być standardem.