Drewniane wanny. Luksus? Naturalnie!

Wanna Madra
Wanna Madra, fot. materiały prasowe
Unique Wood Design jest jednym z najbardziej znanych światowych producentów wanien i umywalek z drewna. Ich luksusowe wyroby spotkać można w prywatnych rezydencjach, ekskluzywnych hotelach czy na wysokiej klasy jachtach na całym globie.

Z osób zajmujących się tworzeniem jachtów i łodzi stali się jednymi z najbardziej rozpoznawalnych producentów akcesoriów drewnianych do łazienek. Ich wanny i umywalki można znaleźć dziś na wszystkich kontynentach. W Polsce chociażby w luksusowym hotelu Nobu Warsaw czy Hotelu Bania w Białce Tatrzańskiej. Na świecie m.in. w USA, Meksyku, Izraelu, Danii, Francji czy Niemczech. Jak mówi Lech Kostyszak, współzałożyciel Unique Wood Design, wanna to dużo więcej niż miejsce, w którym możemy oczyścić swoje ciało. Służyć może ona także jako przestrzeń głębokiego relaksu, medytacji, a nawet spędzania czasu z rodziną, tak jak ma to miejsce w kulturze japońskiej. – Dzięki temu, że wykonujemy nasze produkty z niestandardowego materiału, jakim jest unikatowe drewno, jesteśmy w stanie odkryć przed ludźmi nowy wymiar kąpieli – przekonuje Kostyszak. 

Ten sposób myślenia zdaje się doceniać coraz więcej osób. Choć ceny wanien produkowanych przez Unique Wood Design zaczynają się od 25 tys. zł, zainteresowanych nimi nie brakuje. Doceniają oni ich naturalność, wyjątkowość i komfort. Za wannami przemawia także coś, co nie jest widoczne na pierwszy rzut oka – unikatowa wiedza ich producentów dotycząca drewna i jego impregnacji zaczerpnięta z procesu budowy jachtów, która sprawia, że produkty Unique Wood Design są wyjątkowo trwałe.

Od jachtów do wanien

– Pomysł na tworzenie akcesoriów do łazienek wykonanych z drewna narodził się podczas rozmowy z moim znajomym – opowiada Kostyszak. – Stwierdził on, że technologia impregnacji drewna wykorzystywanego do budowy jachtów świetnie nadawałby się do tworzenia wyposażenia łazienek. Ta idea mnie i mojemu wspólnikowi Michałowi Pejczowi bardzo się spodobała. Nasz mistrz, Stanisław Smerecki, od lat zajmował się impregnacją drewna oraz tworzeniem z niego łodzi i jachtów. Nauczeni tej sztuki przez niego postanowiliśmy podjąć wyzwanie i wykorzystać nasze umiejętności zdobyte pod okiem najlepszych fachowców do stworzenia drewnianych umywalek i wanien – zdradza. 

Prace nad pierwszą wanną rozpoczęły się w 2008 r. i trwały pięć miesięcy. Wykorzystując podejście naukowe i inżynierskie, ale też metodę prób i błędów, właścicielom Unique Wood Design udało się opracować unikalną technologię pozwalającą tworzyć akcesoria łazienkowe z drewna. – Impregnacja drewna stosowanego do produkcji wanien czy umywalek różni się znacząco od tej potrzebnej do drewna wykorzystywanego do budowy łodzi. W przypadku przedmiotów użytkowanych przez ludzi należy wziąć pod uwagę możliwość wystąpienia alergii, wymogi septyczne, a także estetykę oraz zapewnić łatwość czyszczenia. Równocześnie funkcjonalność takich przedmiotów powinna być taka sama jak tradycyjnych wanien, słowem nie mają one prawa przeciekać. W tym aspekcie udało nam się dojść do perfekcji – podkreśla Lech Kostyszak. 

Pierwsza wanna stworzona przez firmę powędrowała do Berlina. Choć właściciele planowali rozpocząć swoją działalność od rynku polskiego, to przez lata USA oraz kraje Europy Zachodniej były jednym z głównych kierunków eksportu. Kluczem do rozwoju firmy okazali się architekci wnętrz. – Początki naszej działalności były podobne do działalności firm architektonicznych. Aby zdobyć klientów, należało mieć dobre portfolio. Jednak aby je posiadać, należało mieć klientów i zlecenia, co jest błędnym kołem. W tym aspekcie mieliśmy jednak trochę szczęścia. Po serii spotkań z architektami wnętrz część z nich doceniła nasze pomysły. 

W okresie, w którym zajęliśmy się akcesoriami do łazienek, coraz więcej osób zaczynało interesować się unikatowymi i wyróżniającymi się produktami, które wzbogacą ich domy. Tego poszukiwali architekci pomagający im w wyposażaniu mieszkań. Nasze wanny i umywalki dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta wpisywały się w ten trend idealne – zapewnia Lech Kostyszak.

Luksus stworzony z drewna

Unikatowość z powodzeniem można uznać za drugie imię Unique Wood Design. Dodajmy: imię, które jest jednym ze źródeł ich sukcesu. Mimo 14 lat realizowania zamówień przez firmę, każde z nich jest niepowtarzalne. – W przypadku masowej produkcji każda zmiana w stosunku do wyjściowej wersji produktu jest bardzo trudna do wprowadzenia. Wymaga ona przestawiania całego procesu technologicznego, przez...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2021 (74)

Więcej możesz przeczytać w 11/2021 (74) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY