luksus
zobacz inne tematyCukiernie premium. Rynek rośnie jak na drożdżach
Jeszcze kilkanaście lat temu najbardziej wyszukanym deserem Warszawy było tiramisu w sieciowej kawiarni. Dziś stołeczne (i nie tylko) witryny kuszą ciasteczkami przypominającymi dzieła sztuki jubilerskiej, a klienci bez mrugnięcia okiem płacą za nie 25 zł. Zjawisko ma swoją nazwę – cukiernie premium – i wszystkie symptomy branżowego trendu wzrostowego.
Przystanek przed podróżą
Od pełnych przepychu pałaców godnych szejków po przestrzenie inspirowane malarstwem surrealistów czy muzyką Fryderyka Chopina. Dostęp do saloników lounge na lotniskach coraz bardziej się demokratyzuje. I zmienia jakość podróżowania.
Rynek, który świeci jasno. Jak Polacy pokochali luksusowe lampy
Polacy oświetlają domy z rozmachem. Luksusowe lampy przestały być u nas fanaberią, a polskie marki wyznaczają europejskie trendy. Na rynku wartym 40 mld zł są nad Wisłą perełki, które wpisują się w scenografię filmów takiego estety jak Pedro Almodovar.
Kup pan wyspę. Ile kosztuje prywatna wyspa?
Luksus dla garstki najbogatszych czy marzenie, które można spełnić za cenę przeciętnej kawalerki w Warszawie? Sprawdzamy, jak i za ile kupić prywatną wyspę.
Luksus nie dla "tygrysów Europy". Wywiad z Renatą Ropską
Z Renatą Ropską, ekspertką w dziedzinie reklamy i Public Relations z Uniwersytetu SWPS, rozmawia Aneta Zabłocka.
Luksus czy premium. Jak zmienia się rynek produktów luksusowych
Pierwszy to dojrzałość, gust i klasa. Drugi to raczej ładne opakowanie i sesja zdjęciowa z twistem. Nie ma jednak jednego bez drugiego. Cena produktu to niejedyna różnica między luksusem a premium.
Najdroższa kawa świata to nie kopi luwak
Przedsiębiorcy potrafią zaskakiwać. Najdroższa kawa świata to już nie kopi luwak, lecz Black Ivory. Wynika to głównie z faktu, że to bardzo drogi i... nietypowy biznes.
Jak stworzyć markę luksusową
Przepis na markę de lux? Spójrz na swój produkt nie jak na przedmiot, ale jak na żywego człowieka, w którym można się zakochać lub przynajmniej z nim zaprzyjaźnić.
Złoty, a skromny. Jak sprzedaje się rower za milion złotych? [WYWIAD]
Luksus to dla mnie wolność. Zależy mi na tym, żeby klient dostał wszystko to, co sobie wymarzy – mówi Adam Zdanowicz, twórca i właściciel firmy Mad Bicycles, który stworzył rower wart 1 mln zł.
Na kryzys odrobina luksusu
Jak to jest, że choć większość z nas nigdy nie będzie jeździła własnym Ferrari czy Rolls-Royce’em, nie będzie nosiła torebek Hermes czy zegarków Rolex, to jednak niemal wszyscy te marki znamy?