Jak stworzyć markę luksusową
fot. materiały prasoweKiedy Adam Zdanowicz, bohater naszej okładki, mówi o luksusowych rowerach, które tworzy, używa słów: „zakochałem się w nim”, „miał charakter”, duszę”. W wywiadzie dla „My Company Polska” zdradza: – Tak naprawdę to dla mnie nie są rowery, tylko sposób wyrażania siebie. Tak, jakby nie mówił o użytkowym przedmiocie, lecz o człowieku. Bliskim, którego się podziwia, ma się z nim relację może nawet darzy uczuciem. Zdanowicza warto uważnie słuchać – wszak w ciągu kilku lat udało mu się stworzyć od zera i wypromować luksusową markę w dziedzinie, w której niemal nie miał wzorców. Jego przykład potwierdza zasadę, że w biznesie luksusowe produkty trzeba traktować specyficznie. Bardziej jak ludzi niż jak przedmioty.
– Marki luksusowe nie odpowiadają na potrzeby klientów, lecz je kreują. Bo to nie konsumenci tworzą luksus, lecz luksus tworzy konsumentów – twierdzi Marcin Kalkhoff, konsultant strategicznego zarządzania marką (BrandDoctor.pl), współtwórca Klubu Strategów Marketingu, współautor książek „Strategia marketingowa” i „Praktyka brandingu”.
Louis Vuitton, Prada, Dior, Chanel, Versace, Christian Louboutin czy Ferrari przez lata wdrażały swoje strategie marketingowe oparte na tym, że ich produkty są czymś więcej niż przedmiotami do sprzedaży. A jak to wygląda nad Wisłą?
Wraz z bogaceniem się Polaków, rośnie rodzimy rynek dóbr luksusowych. Według raportu KPMG, w 2019 r. osiągnął...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 12/2020 (63) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.