crowdfunding inwestycyjny
zobacz inne tematyKombinat Konopny zakończył kolejną udaną emisję crowdfundingową. Firma zebrała milion euro
Kombinat Konopny po raz trzeci pokazał moc swojej społeczności inwestorów. W emisji akcji przeprowadzonej 14 lutego pozyskał ponad 1000 inwestycji na łączną kwotę 4,5 mln zł w ciągu niecałych trzech godzin. To jeden z najlepszych wyników w polskim crowdfundingu.
Petgram wydłuża termin oferty publicznej akcji do 16 grudnia 2022 r
Twórcy aplikacji Petgram prowadzą publiczną emisję akcji w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Jak poinformowała spółka - jej termin uległ zmianie. Zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 15 grudnia, a cała oferta potrwa do 16 grudnia br. Celem emisji akcji jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł.
Nowy wiceprezes zarządu Crowdway. Spółka powiększa zespół i optymalizuje procesy
Crowdway, jeden z liderów polskiego rynku crowdinvestingu, rozwija struktury, by dodatkowo podnieść jakość świadczonych usług. Spółka przygotowuje się do wymogów regulacyjnych, które będą obowiązywały podmioty z udzieloną przez KNF licencją platformy crowdfundingowej.
qbik stworzył „pilota” do obsługi restauracji. Startup rusza z emisją crowdfundingową
qbik PSA to startup założony przez Yevheniia Zadorina i Maksyma Kosiaka. Celem podmiotu jest stworzenie inteligentnego narzędzia będącego „pilotem do lokalu w ręku klienta”. qbik chce pozyskać 650 tys. zł za pomocą platformy crowdfundingowej forc.ee, aby poszerzyć wachlarz funkcjonalności rozwiązania m.in. o szybkie płatności i przyspieszyć proces komercjalizacji.
ODPOCZNIJ S.A. rozpoczyna publiczną emisję akcji. Mikrohotele przypadną do gustu Polakom?
Emisja akcji spółki przez crowdfunding udziałowy startuje 6 września na platformie Beesfund. Za projekt odpowiadają Bartłomiej Kraciuk oraz Nikodem Rozbicki.
Overdose to hub łączący artystów z inwestorami. Pomysłodawcą - współtwórca Braci Figo Fagot [WYWIAD]
Dzięki Overdose możesz włączać się w kampanie crowdfundingowe, które dają artyście niezależność. Dajesz mu szansę dalszego rozwoju – nie tylko nagrania piosenek, ale również przygotowania gry mobilnej czy nawiązania współpracy z reklamodawcami. Nasze rozwiązanie nie ma żadnych pułapek! - przekonuje Piotr Połać, pomysłodawca projektu, współtwórca duetu Bracia Figo Fagot.
Neutrino Geology SA rusza z emisją crowdfundingową. "To gamechanger sektora wydobywczego"
Neutrino Geology SA rozpoczęło publiczną emisję akcji o wartości ok. 2,5 mln zł na platformie Navigator Crowd. Cel emisyjny to zebranie środków na sfinansowanie projektu budowy modułowego detektora geo-neutrin. Urządzenie autorstwa polskich naukowców wygeneruje trójwymiarową mapę złóż surowców w skorupie ziemskiej, co w opinii ekspertów zrewolucjonizuje globalny sektor wydobywczy.
Startuje emisja akcji studia gamingowego Illusion Ray SA. Spółka chce pozyskać ponad 700 tys. zł
Illusion Ray SA rozpoczęło 14 czerwca publiczną emisję akcji o wartości 718 tys. zł, na platformie Navigator Crowd. Emisja przeznaczona jest na realizację dwóch celów. Pierwszym jest wydanie hitowej gry „The Beast Inside” na konsole starej jak i nowej generacji. Drugim - produkcja nowego tytułu z gatunku action RPG.
Michał Lasocki: "Polacy są w światowej czołówce, jeśli chodzi o zażywanie suplementów" [WYWIAD]
Przyszłością rynku suplementów jest edukacja – każdy powinien mieć dostęp do dokładnych informacji na temat konkretnych produktów. Przez ostatnich kilkanaście lat klienci raczej na ślepo zażywali suplementy – widzieli reklamę w gazecie i kupowali substancję. Kierowanie się impulsem to w tym przypadku ogromny błąd - mówi Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson SA.
Ruszyła emisja akcji spółki Columbus Polska SA, która chce pozyskać 1,7 mln zł na dalszy rozwój
Kawowy biznes oparty na zasadach Fairtrade, „konfigurator smaku” i przyjazne technologie zakupowe, kapsuła eteryczna oraz działania edukujące rynek i konsumenta – to główne cele spółki Columbus Polska SA, która 23 marca br. ruszyła z kampanią crowdinvestingową. We współpracy z platformą Beesfund planuje ona pozyskać 1,7 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój swojej kawowej marki Qethereal.
Sprawiedliwy handel kawą chcą połączyć z nowymi technologiami. Polska spółka zapowiada crowdfunding
W drugiej połowie marca 2022 roku wystartuje kampania crowdfundingowa spółki Columbus Polska. Pod koniec ubiegłego roku firma zadebiutowała na polskim rynku kawy marką Qethereal. Firma w swoim działaniu łączy filozofię Fairtrade oraz proekologiczne podejście z innowacyjnymi rozwiązaniami wspierającymi sprzedaż.
Deli2 niebawem rozpocznie kampanię crowdinvestingową. W planach również debiut na NewConnect
Deli2 – spółka z rynku delikatesów premium z Bartoszem Kazimierczukiem na czele – jeszcze w tym kwartale rozpocznie kampanię crowdinvestingową. Celem emisji akcji jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój marki. Docelowo spółka zależna notowanego na GPW Tower Investments ma w planach debiut na NewConnect.
Forc.ee z sukcesem kończy pierwszą w Polsce emisję crowdfundingową w formule Prostej Spółki Akcyjnej
Udana, zarejestrowana właśnie emisja spółki 2Riders pokazuje, że inwestorzy chętnie wspierają korzystne dla nich i przemyślane modele podziału zysków wypracowane w formule PSA. Platforma Forc.ee zapowiada kolejne emisje tego typu spółek.
Rusza emisja akcji Pets Diag S.A. Spółka chce pozyskać milion złotych
Pets Diag S.A., firma z branży diagnostyki weterynaryjnej, rozpoczęła publiczną emisję akcji na platformie Beesfund o wartości niemal 1 mln zł. Startup z Katowic, jako jedyny na świecie, wykonuje badanie EHAA, które określa kondycję zdrowotną i tendencje chorobowe czworonoga na podstawie analizy jego sierści.
Twórcy nowej aplikacji piłkarskiej ruszą z emisją crowdfundingową. Wśród użytkowników - Lech Poznań
Twórcy Football Challenge App - aplikacji, która, jak tłumaczą twórcy, rewolucjonizuje i demokratyzuje piłkę nożną - ruszają po rynki zagraniczne i startują z zapisami na crowdfundingową emisję akcji.
Pora na Pola zapowiada kolejną emisję crowdinvestingową. W planach nowe projekty biznesowe
Pora na Pola SA, internetowy targ naturalnego jedzenia, podsumowuje rekordowy rok i podtrzymuje plany debiutu na NewConnect. Dzięki środkom pozyskanym w crowdfundingu udziałowym spółka zrealizowała ważne projekty rozwojowe. Teraz planuje kolejne, które także chce sfinansować przez emisję akcji w crowdinvestingu.
Polska spółka inwestuje w przyszłość stomatologii. Druk 3D wkrótce w każdym gabinecie dentystycznym?
Stomatologia należy do branż najszybciej adaptujących innowacje. Olsztyński Zortrax Dental z Grupy Zortrax tworzy wyspecjalizowane rozwiązania, dzięki którym chce odegrać znaczącą rolę w stomatologicznej rewolucji cyfrowej. Wkrótce zostanie zaprezentowany ekosystem dedykowanych urządzeń, materiałów oraz oprogramowania.
Adamaszek: "Rynek męskich kosmetyków jest w Polsce bardzo zaniedbany. Chcę to zmienić" [WYWIAD]
Polski rynek męskich kosmetyków stanowi kopię rynku damskich kosmetyków, tyle że sprzed dwudziestu lat. Mnóstwo osób jest przekonanych, że mężczyźni nie używają kosmetyków, a jeśli już używają to takie z niższej półki, do 40 zł - mówi Maciej Adamaszek, twórca marki męskich kosmetyków True Men Skin Care.
Rusza kampania crowdfundingowa WeirdFish. W fazie koncepcyjnej spółki pozostają 3 nowe projekty
22 lipca WeirdFish S.A. rozpocznie publiczną emisję akcji na platformie NavigatorCrowd. Niezależny producent gier wideo chce pozyskać kwotę 2 mln zł. Środki z kampanii crowdinvestingowej spółka przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją.
Więcej pieniędzy, ale i więcej odpowiedzialności. Zbiórki internetowe czeka rewolucja
Już nie milion euro, a docelowo aż pięć będzie można zebrać na rozwój swojego startupu z wykorzystaniem internetowych platform crowdfundingowych. Jednak pomysłodawcy będą musieli jeszcze rzetelniej podchodzić do swoich ofert - serwisy będą bowiem musiały dokładniej przyglądać się projektom inwestycyjnym i będą podlegać pod KNF.
Powstaje przełomowa gra o dyplomacji. Twórcy chcą pozyskać 4 mln zł od inwestorów społecznościowych
Play of Battle SA – łódzkie studio tworzące gry strategiczne we współpracy z gronem międzynarodowych ekspertów i doświadczonymi developerami ze studia Noobz from Poland – udostępniło stronę emisji crowdinvestingowej. Kampania promowana jest przez Crowdway. Pod koniec 2022 roku Play of Battle SA planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie.
Kolejna firma konopna zapowiada crowdfunding. Spółka chce rozwinąć park maszynowy
Alba Konopie SA – firma specjalizująca się w uprawie, przetwórstwie, a także produkcji i dystrybucji szerokiej gamy naturalnych produktów na bazie konopi – zapowiada emisję crowdfundingową do maksymalnej kwoty 1 mln euro. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway.pl.
Startuje kampania filmu "Król dopalaczy". Twórcy chcą zebrać prawie 3 mln zł
Na platformie Crowdway.pl rusza emisja crowdfundingową, wspierająca produkcję filmu "Król dopalaczy". Budżet projektu wynosi 5,7 mln zł, a firma Król Dopalaczy Film SA chce pozyskać od inwestorów społecznościowych 2,85 mln zł, czyli połowę kosztów realizacji projektu. Pozostała część została już wniesiona przez koproducentów.
Polska marka kosmetyków naturalnych chce zebrać 1 mln zł. Twarzą kampanii Weronika Rosati
Spółka Lajuu wprowadza na polski rynek nową markę stworzoną wspólnie z aktorką Weroniką Rosati. Innowacyjne komponenty, naturalne i wegańskie receptury oraz etyczna produkcja - tak reklamują markę jej twórcy. Nowy podmiot chce pozyskać blisko 1 milion złotych na rozwój swojego biznesu oraz podbicie rynku nie tylko polskiego, ale i amerykańskiego.
Kosmetyki dla mężczyzn idą po crowdfunding. Polska marka chce zebrać 1,5 mln zł
FerrumLabs S.A., właściciel nowej marki pielęgnacyjnej premium dla mężczyzn - True™ men skin care - zapowiada na czerwiec emisję crowdinvestingową. Planowane w ramach emisji finansowanie na poziomie niemal 1,5 mln zł, FerrumLabs chce przeznaczyć m.in. na zwiększenie skali produkcji i rozszerzenie asortymentu.
Światowe sławy geopolityki ruszają z kampanią crowdfundingową. Stworzą strategiczną grę wojenną
Wybitni akademicy, analitycy, wojskowi i managerowie – m.in. dr George Friedman, prof. Norman Davies, dr Jacek Bartosiak, gen. Waldemar Skrzypczak oraz Zbigniew Pisarski – chcą wyprodukować przełomową grę przy współudziale inwestorów społecznościowych. Przeniosą dotąd dostępny jedynie dla planowania strategicznego realizm rywalizacji geopolitycznej na popularne platformy dla graczy.
Obuwie premium z Wadowic podbija Europę. "Chcemy promować tradycyjne szewstwo" [WYWIAD]
Kiedy zakłady szewskie upadają, to szewcy najczęściej zmieniają branżę, a potem niechętnie do szewstwa wracają. W dłuższej perspektywie mamy w planach promowanie tego zawodu, zwłaszcza, że – wbrew powszechnej opinii – szewcy mogą dobrze zarabiać - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Adam Kubarski, prezes Akardo SA.
Ruszyła emisja akcji Balticus SA. W planach m.in. zegarki sprzedawane z butelką whisky
Balticus zwrócił się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Emisja jest promowana przez platformę Crowdway.
Polska spółka IT zainwestuje w narzędzia dla niepełnosprawnych internautów. To szansa także dla firm
Do 11 maja 2021 roku inwestorzy mogą nabyć akcje kieleckiej firmy Wirtuale.pl S.A. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój i wdrożenie innowacyjnych narzędzi dla przedsiębiorców, a jedno z nich ułatwi osobom niepełnosprawnym korzystanie z platform internetowych.
Crowdfunding udziałowy napędza konopną rewolucję w Polsce. Czy warto inwestować w spółki konopne?
Przemysł konopny rozwija się w Polsce w zawrotnym tempie, dając młodym spółkom duże perspektywy rozwoju, a inwestorom dobrą okazję do zarabiania. Crowdfunding udziałowy świetnie wpisuje się w specyfikę branży. Wielka siła społeczności skupionych wokół konopi już dwukrotnie pozwoliła zamknąć emisje ECF w rekordowym czasie.
Polskie kosmetyki idą po finansowanie społecznościowe. W kampanii bierze udział Weronika Rosati
Spółka Lajuu wystartowała z kampanią crowdfundingową. Tworzone przez nich produkty pielęgnacyjne mają być naturalne, wegańskie i nietestowane na zwierzętach oraz sprzedawane w szklanych opakowaniach. Celem rozpoczętej emisji jest pozyskanie blisko 1 mln zł na rozwój i promocję marki, wdrożenie kolejnych produktów oraz ekspansję na rynek amerykański.
Rusza emisja akcji e-commerce z rzemieślniczym obuwiem. Akardo SA chce pozyskać ponad 1,6 mln zł
Spółka Akardo ruszyła z z drugą emisją crowdfundingową. Spółka planuje pozyskać 1,68 mln zł, które przeznaczy na rozwój działalności zagranicznej – marki Akardo w Czechach i na Słowacji oraz nowego brandu premium Haka Shoes w całej Unii Europejskiej. W planach jest również debiut na NewConnect.
TOP 10: Ranking największych akcji crowdfundingowych w Polsce w I kwartale 2021
Prawie 30 mln złotych zebrały firmy na polskich platformach crowdfundingowych od początku roku. Prezentujemy unikalne zestawienie 10 największych zbiórek.
Ponad 14 mln zł z crowdfundingu inwestycyjnego. "Rynek znajduje się w dynamicznej fazie wzrostu"
Platforma Crowdway w I kwartale br. promowała emisje, których łączna wartość wyniosła ponad 14 mln zł. W projekty realizowane od 1 stycznia 2021 roku zaangażowało się 2788 inwestorów społecznościowych, a średni ticket inwestycyjny wyniósł 5 tys. zł. Fundusze zebrano m.in. na leczniczą marihuanę, alkohol, a także fotowoltaikę.
Polskie zegarki premium idą po finansowanie społecznościowe. Balticus chce zebrać ponad 2 mln zł
Balticus SA niebawem ruszy z kolejną kampanią crowdfundingową, tym razem promowaną przez platformę Crowdway. Pozyskane środki zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę portfolio produktów, zwiększenie mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Ambasadorem marki jest Kamil Grosicki.