Ukraińskie markety Slipo wejdą do Polski, by zdetronizować Biedronkę?

Slipo fozzy group
Fot. shutterstock.
Fozzy Group, wicelider ukraińskiego handlu spożywczego, właściciel popularnych marketów Slipo, planuje wejść na polski rynek. Slipo ma szanse na sukces z powodu konkurencyjnych cen produktów i sporego doświadczenia (w Ukrainie istnieje 700 placówek sklepów Fozzy Group).

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Fozzy Group, wicelider ukraińskiego handlu spożywczego, planuje wejść na polski rynek – wynika z nieoficjalnych informacji. Zainteresowanie przedsiębiorstwa wynika m.in. z licznej mniejszości ukraińskiej zamieszkującej Polskę oraz geograficznej bliskości obu krajów. Choć żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte, to przedstawiciele Fozzy Group prowadzą rozmowy z kilkoma krajami Europy Środkowo-Wschodniej, w tym z Polską.

700 sklepów Fozzy Group

Sieć supermarketów Silpo, należąca do Fozzy Group, jest już bardzo popularna na Ukrainie. Posiada tam 330 placówek, a łącznie w portfolio przedsiębiorstwa znajduje się ponad 700 sklepów. Teraz Fozzy Group szuka lokalizacji, w których mogłyby ruszyć pierwsze sklepy Silpo w Polsce. Dziennikarze portalu wiadomoscihandlowe.pl informują, że firma rozważa zarówno wynajęcie nowych powierzchni, jak i przejęcie działających już sieci hiper- i supermarketów.

Czytaj dalej: Sprzedaż detaliczna: fatalne dane GUS

Firma poszukuje jakościowych powierzchni

Zdaniem przedstawicieli Fozzy Group, na polskim rynku brakuje jakościowych powierzchni, które zadowoliłyby władze ukraińskiej grupy. Jednocześnie firma wyraża chęć współpracy z polskimi firmami. Przed rosyjską inwazją Fozzy Group eksplorowało już polski rynek detaliczny, a teraz kontynuuje badania najlepszych praktyk w obszarze handlu detalicznego artykułami spożywczymi w innych krajach UE.

Sklepy slipo w Polsce i nie tylko

Jak wynika z informacji cytowanych przez portal Bankier.pl sieć handlowa Silpo zaczęła eksplorować polski rynek detaliczny w ostatnich miesiącach przed rosyjską inwazją. Firma badała najlepsze praktyki w obszarze handlu detalicznego artykułami spożywczymi w USA, Wielkiej Brytanii, Chinach, Hiszpanii, Francji i innych krajach UE, a teraz kontynuuje te kroki w polskim krajobrazie biznesowym.

Z powodu ciężkiej sytuacji w Ukrainie firma rozważa ekspansję także w krajach byłego bloku wschodniego, z którym łączy ją wspólna historia. Wśród nich wymieniane są Słowacja, Czechy, Rumunia i Bułgaria.

Przedstawiciele Silpo nie ujawniają zbyt wiele informacji, ale jednocześnie nie ukrywają, że przedsiębiorstwo "jest zainteresowane polskim rynkiem i współpracą z polskimi firmami".

Warto wspomnieć, że ukraińska Fozzy Group jest akcjonariuszem Banku Vostok.

Czytaj dalej: Polskie Nagrody Różnorodności. Wystartował konkurs redakcji My Company Polska!

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ