AI

zobacz inne tematy
Patrząc na świat oczami osób z autyzmem. Jak AI zmienia badania nad neuroróżnorodnością

Patrząc na świat oczami osób z autyzmem. Jak AI zmienia badania nad neuroróżnorodnością

Polski zespół badawczy, działający w ramach IDEAS NCBR, łącząc fenomenologię i psychiatrię obliczeniową, otwiera nowe horyzonty rozumienia doświadczeń osób z autyzmem. Wykorzystując AI do analizy pierwszoosobowych narracji, naukowcy dążą do opracowania rozwiązań mających na celu znaczącą poprawę jakości życia osób neuroróżnorodnych oraz ich integrację społeczną. Te badania są szczególnie ważne w obliczu Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, który obchodzimy 2 kwietnia.

Bardzo udany rok dla Asseco. Niemal 17 mld przychodów i dobre perspektywy

Bardzo udany rok dla Asseco. Niemal 17 mld przychodów i dobre perspektywy

W 2023 roku Grupa Asseco osiągnęła 16,9 mld zł przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż własnych produktów oraz usług informatycznych przekroczyła 13,2 mld zł. Zysk operacyjny wyniósł ponad 1,6 mld zł. Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął poziom 483 mln zł, co oznacza drugi pod względem wartości zysk netto w historii Grupy.

Wyścig na AI. Już połowa firm produkcyjnych wdraża nowe rozwiązania

Wyścig na AI. Już połowa firm produkcyjnych wdraża nowe rozwiązania

Przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją przemysłową coraz odważniej implementują sztuczną inteligencję, aby wykorzystać jej transformacyjny potencjał. Z badania EY – CEO Outlook Survey – wynika, że już teraz blisko połowa przedsiębiorstw z tego sektora (49%) aktywnie inwestuje w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

Opowieść o zespole Omega

Opowieść o zespole Omega

Historia o tym, jak powstał pojedynczy ośrodek władzy, wspomagany przez inteligencję tak silną, że mogła w ciągu miliardów lat podtrzymywać rozkwit życia na Ziemi, a nawet w najbliższym kosmosie. Rzecz w tym, że nie wiadomo, jaki był konkretnie jego plan.

Mistrzowie sięgania w przyszłość

Mistrzowie sięgania w przyszłość

Kiedy posadzisz obok siebie dwóch badaczy sztucznej inteligencji, zaistnieje ryzyko, że się pozabijają. Emocjonalne rozedrganie połączone z fundamentalną różnicą dotyczącą prognoz, sięgających od pełnego optymizmu po przygnębiający pesymizmem marny koniec człowieka, stanowią mieszankę wybuchową.

Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"

Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"

Najtęższe umysły nie są w stanie dokładnie stwierdzić, kiedy w toku ewolucji pojawiła się świadomość. Gdyby jednak udało nam się określić ten moment, być może udałoby się cały proces zastosować w świecie technologii. A później każda kolejna mutacja AI stawałaby się po prostu coraz inteligentniejsza – mówi futurolog dr Ian Pearson.

TOP 10, czyli trendy ESG na 2024 rok

TOP 10, czyli trendy ESG na 2024 rok

Zrównoważony biznes to temat, o którym w nadchodzącym roku będzie coraz głośniej. To efekt nie tylko regulacji unijnych, ale też wzrastającej świadomości społecznej. „My Company Polska” pokazuje, jakie trendy w dziedzinie ESG będą obowiązywały w rozpoczynającym się 2024 r.

Jednolity system antyplagiatowy. Promotor sprawdzi, czy student korzystał z technologii ChatGPT

Jednolity system antyplagiatowy. Promotor sprawdzi, czy student korzystał z technologii ChatGPT

W związku z szybko rosnącą popularnością narzędzia ChatGPT i wzrostem ryzyka wykorzystywania go przez studentów w trakcie pisania prac dyplomowych, eksperci z Ośrodka Przetwarzania Informacji (OPI) postanowili dodać nową funkcję do Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA). Już od lutego 2024 roku każda jednostka prowadząca studia wyższe lub szkołę doktorską może całkowicie bezpłatnie zbadać, czy dana praca dyplomowa została napisana z użyciem sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja uwolni miasta od plag szczurów? Nietypowy pomysł polskiego startupu

Sztuczna inteligencja uwolni miasta od plag szczurów? Nietypowy pomysł polskiego startupu

Nawet 10 szczurów na jednego mieszkańca – na tyle orientacyjnie szacuje się populację szczurów w miastach. Orientacyjnie, ponieważ do tej pory w zasadzie nie było jak tego policzyć. Problem często jest ignorowany, zamiatany pod dywan, ale nie znika. Zmienić to może polski startup Owl Sentry, który opracował platformę opartą na sztucznej inteligencji, sieciach neuronowych i internecie rzeczy (IoT).

Połów talentów siecią AI

Połów talentów siecią AI

Liczy się pierwsze wrażenie – ta banalna prawda to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed działami HR. Rekrutacja to nie tylko sztuka pozyskiwania talentów do firmy, ale na coraz trudniejszym rynku pracy to też sztuka znalezienia jakichkolwiek rąk do pracy. Z pomocą przychodzi nowa technologia.

Inteligentne technologie w budynkach. Jak nowoczesne rozwiązania rewolucjonizują rynek nieruchomości?

Inteligentne technologie w budynkach. Jak nowoczesne rozwiązania rewolucjonizują rynek nieruchomości?

Inteligentne technologie coraz bardziej wpływają na rynek nieruchomości, zmieniając sposób, w jaki ludzie kupują, odbierają, wynajmują i zarządzają nieruchomościami. Nowoczesne rozwiązania technologiczne nie tylko zwiększają komfort mieszkańców, ale także wpływają na optymalizację zużycia energii, generując oszczędności. Zmienił się nawet proces odbioru mieszkań od deweloperów. Czy mamy do czynienia z prawdziwą technologiczną rewolucją na rynku nieruchomości?

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Jesteśmy na początku drogi w znajdowaniu zastosowań sztucznej inteligencji. Każdego dnia powstają nowe biznesy i pomysły, jak zaciągnąć ją do pracy, tak by przynosiła zyski. Czy możemy przeoczyć moment, kiedy wymknie się spod kontroli? Na pytania odpowiada Krzysztof Choroszko z Silver Bullet Solutions, polskiej firmy kreującej oryginalne rozwiązania AI.

Więzienie za spoty wyborcze wygenerowane przez AI. Świat próbuje poradzić sobie z technologią deepfake w kampanii

Więzienie za spoty wyborcze wygenerowane przez AI. Świat próbuje poradzić sobie z technologią deepfake w kampanii

Pierwsze informacje o tym, że Meta, firma Marka Zuckerberga mająca w portfolio m.in. Facebooka i Instagrama, aktualizuje zasady dotyczące reklam politycznych, tworzonych przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji, pojawiły się na początku listopada. Dziś znamy już więcej szczegółów o zasadach, których będą musieli przestrzegać reklamodawcy, korzystający z obrazów i filmów generowanych przez sztuczną inteligencję. Czy uchronią one wyborców od manipulacji przekazem, którą znacznie łatwiej tworzyć przy użyciu AI?

Bądź jak Sherlock Holmes, odkryj krok po kroku tajemnice konkurencji

Bądź jak Sherlock Holmes, odkryj krok po kroku tajemnice konkurencji

Za majątkami najbogatszych ludzi na świecie stoją dobre, choć ryzykowne decyzje biznesowe. Pewnie nie znaleźliby się na kartach historii, gdyby tylko ktoś z konkurencji na czas przyjrzał się, co robią i wyciągnął wnioski. Dziś tym, który pokrzyżuje konkurencji plany, możesz być ty. Oczywiście z niewielką pomocą AI.

BigTechy oszczędzają na bezpieczeństwie AI. Jedyna nadzieja w kobietach? "Nie chcemy AI tylko na podobieństwo mężczyzn"

BigTechy oszczędzają na bezpieczeństwie AI. Jedyna nadzieja w kobietach? "Nie chcemy AI tylko na podobieństwo mężczyzn"

Czy mamy szansę na bezpieczny i moralny internet? To trudne, gdy nawet największe firmy rezygnują z zespołów, które mają czuwać nad tworzeniem odpowiedzialnych aplikacji i eliminować potencjalne zagrożenia już na etapie produkcji. Bezpieczeństwo w sieci to wspólna sprawa, jednak trzeba wyjść od pracy u podstaw. Eksperci apelują, więc do kobiet: “programujcie”. Ich głosu i spojrzenia oraz doświadczeń brakuje bowiem w świecie IT najbardziej.

Jak wykorzystać AI do personalizacji w handlu

Jak wykorzystać AI do personalizacji w handlu

Zgodnie z wynikami najnowszego Barometru Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, eksperci sektora handlowego zgodnie uznali politykę cenową, dostępność produktów online oraz dostępność aplikacji mobilnej za czynniki najważniejsze dla decyzji konsumenckich w kolejnych 12 miesiącach – odpowiednio 70 proc., 48 proc. i 42 proc. wskazań. Ponadto, marketerzy niezmiennie podkreślają rosnącą rolę sztucznej inteligencji w dalszym rozwoju branży retail.