Wygeneruj przyszłość firmy. 5 narzędzi AI do tworzenia kampanii wizualnej

Do niedawna stworzenie profesjonalnej identyfikacji wizualnej wymagało znaczących inwestycji zarówno finansowych, jak i czasowych. Dziś, dzięki narzędziom opartym na sztucznej inteligencji, ten proces stał się nieporównywalnie przystępniejszy, demokratyzując dostęp do wysokiej jakości dizajnu.
– Do każdej kampanii, postu na Facebooku czy ulotki szukało się zdjęć na stronach agencji, wertując czasem setki stron. Tylko po to, aby starannie wybrane zdjęcie pasujące do naszych wyobrażeń jeszcze dalej przycinać i obrabiać. Teraz wystarczy jedno przesunięcie kursora. Coś nam nie pasuje na obrazie? Przeciągamy pędzel i to usuwamy – mówi Grzegorz Piekarczyk, ekspert ds. marketingu i sztucznej inteligencji z AIsfery. To on będzie moim przewodnikiem po świecie grafiki AI.
Szybko, szybciej, sztuczna inteligencja
To, co wcześniej zajmowało tygodnie i wymagało zespołu specjalistów, dziś może być zrealizowane w ciągu godzin przez jedną osobę z dostępem do właściwych narzędzi AI. Nowe funkcjonalności pojawiają się niemalże w każdym tygodniu, co stwarza ogromne możliwości dla marek chcących wyróżnić się na tle konkurencji.
Z Grzegorzem rozmawiamy tuż po wejściu 4o na rynek i szale na grafiki w stylu studia Ghibli, o których nikt jeszcze nie mówił, gdy umawialiśmy się na spotkanie.
– Mówimy o rzeczywistości, która istnieje od tygodnia. Tydzień temu powiedziałbym, że ChatGPT to najgorsze narzędzie do generowania obrazów, bo jego model był z 2023 r. Musisz szybko puścić ten artykuł, bo za tydzień może być nieaktualny – śmieje się mój rozmówca.
Ta szybkość innowacji oznacza, że marki, które potrafią sprawnie adaptować nowe narzędzia AI do swojej strategii wizualnej, mogą zyskać znaczącą przewagę konkurencyjną. Według badań spójność wizualna przyczynia się do wzrostu przychodów, a 35 proc. firm zgłasza wzrost przychodów o 10-20 proc. dzięki konsekwentnemu stosowaniu rozpoznawalnej identyfikacji. Jednak nie rozpoznawalności w stylu Totoro, ale prawdziwej, stworzonej indywidualnie dla twojej firmy.
Rewolucja AI w wizualnym marketingu ma bezpośredni wpływ na efektywność kampanii promocyjnych i decyzje zakupowe konsumentów. Treści z odpowiednimi obrazami uzyskują o 94 proc. więcej wyświetleń niż te bez nich, a 67 proc. konsumentów twierdzi, że jakość zdjęć produktów jest bardzo ważna przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Aż – uwaga! – 80 proc. klientów nie ma pojęcia, że obrazy są wygenerowane przez AI. I wcale ich to nie obchodzi. – To, co dziś można stworzyć za pomocą narzędzi takich jak Recraft, jest absolutnie nie do odróżnienia – zauważa Piekarczyk.
Ta nierozróżnialność między grafiką wygenerowaną przez AI a tradycyjnymi materiałami wizualnymi otwiera dla marek nowe możliwości. Mogą teraz szybko testować różne koncepcje wizualne bez ponoszenia wysokich kosztów produkcji.
Jak chociażby światowy lider fast fashion H&M, który właśnie skanuje swoje modelki, by nie ciągać ich po sesjach zdjęciowych na całym świecie. Woli zamknąć w studiu...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Więcej możesz przeczytać w 5/2025 (116) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.