Polskie przedsiębiorczynie
Moc tkwi w różnorodności
Kobiety faktoringu potrafią dzielnie walczyć o interesy całej branży, mają swój głos i naprawdę są słuchane – mówi Ewa Gawrońska-Micuń, członkini zarządu Bibby Financial Services.
Kompetencje nie mają płci
Chociaż sam styl zarządzania poszczególnych osób siłą rzeczy będzie się różnił, to zarówno kobieta, jak i mężczyzna może być świetnym lub kiepskim liderem – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.
15 najbardziej wpływowych Polek w branży finansowej
W sektorze finansowym liczebnie dominują kobiety, choć jego stery ciągle trzymają głównie mężczyźni. „My Company Polska” przedstawia 15 Polek, które sprawiają, że – mimo trudności – sektor ten odważnie kroczy ku równości płci.
Nominowani w XXI Konkursie EY Przedsiębiorca Roku. Mindgram
W świetle dwudziestojednoletniej historii, konkurs EY Przedsiębiorca Roku kontynuuje swoją misję wyłaniania i promowania najbardziej innowacyjnych i wpływowych liderów biznesu w Polsce. Organizowany przez EY program nie tylko śledzi, ale często wyprzedza kluczowe momenty przełomu na mapie polskiej przedsiębiorczości.
Poza biznesem: Jadwiga Husarska-Sobina
Twórczyni Husarska Design Studio podkreśla, że dizajn to przede wszystkim narzędzie do wprowadzania pozytywnych zmian w otaczającym nas świecie. Ostatnio zafascynował ją serial „The Blackl ist”, a dokąd chciałaby wybrać się w podróż marzeń?
Liderki przyszłości
We współczesnym biznesie coraz bardziej docenia się kobiecy styl zarządzania. Na szczęście mogą się go nauczyć także mężczyźni. Pokazujemy najważniejsze cechy liderek (ale też liderów) przyszłości.
Jak przekonać do IT. Sukces kobiet w technologiach
Kobiety w polskiej branży IT stanowią ciągle mniejszość, ale zarabiają już właściwie tyle samo, co mężczyźni. Minimalna luka płacowa między płciami wyróżnia nas na tle innych państw i może stanowić powód do dumy.
Dresiary. Jak rzucić wszystko i... zrobić biznes [WYWIAD]
Rzuciłyśmy się w nieznane, bo fajnie jest zaryzykować i robić to, o czym marzysz. Wybrałyśmy kosztowny model biznesowy, czyli robimy rzeczy, których nikt jeszcze nie robił. Niemodne, a przez to wyjątkowe – mówią przyjaciółki, założycielki i właścicielki Risk Made in Warsaw Antonina Samecka, dyr. kreatywna i prezeska oraz Klara Kowtun, członkini zarządu.
Nie jestem liderką z żurnala
Gdy 18 lat temu przejmowałam firmę, nie miałam szacunku dla pracowników, uważałam, że to ja, właścicielka, jestem najważniejsza, a inny sposób motywacji niż finansowy dla mnie nie istniał. Dzisiaj wiem, że nic bardziej się nie opłaca niż symetryczna relacja z pracownikami – mówi Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka.
Własny biznes to wolność [WYWIAD]
Trzeba robić to, co się lubi i na czym się człowiek zna. Nie brać się za coś tylko dlatego, że jest na to moda. Ja nie umiałabym robić czegoś, czego nie kocham – mówi Barbara Chwesiuk, założycielka i prezeska zarządu firmy odzieżowej Bialcon.
Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu
W biznesie kieruję się tym, czy to, co robię, ma sens. Wielokrotnie zdarzało mi się podejmować ryzykowne decyzje, jak każdemu przedsiębiorcy – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.
Raport "Kobiety w technologiach 2020". Wnioski nie napawają optymizmem
Niemal co druga kobieta w branży technologicznej zetknęła się w miejscu pracy z seksistowskimi komentarzami i odczuła na własnej skórze, jak działa szklany sufit.
Chcę światu dać coś z siebie. Wywiad z Marią Magdaleną Kwiatkiewicz
Młodzi, którzy chcą dzisiaj zakładać firmy, mają bardzo trudny czas. Ale i my otworzyliśmy firmę tuż przed stanem wojennym i spowolnieniem gospodarczym. W Polsce żadne pokolenie nie miało łatwo. Ale jak w trudnych warunkach człowiek znajdzie metodę, to później już sobie poradzi w każdych okolicznościach. Warto tylko pamiętać, by nie przeinwestować – mówi Maria Magdalena Kwiatkiewicz...
Jestem dzieckiem szczęścia. Wywiad z Natalią Bogdan
Na początku finansami zarządzałam za pomocą dwóch kartek: na jednej wpisywałam wystawione faktury, na drugiej koszty i bardzo pilnowałam równowagi. Przechowuję je do dziś na pamiątkę – opowiada Natalia Bogdan, założycielka, właścicielka i prezeska firmy rekrutacyjnej Jobhouse.