Książki na temat komunikacji w biznesie
fot. Adobe Stockz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2020 (57)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Dziewięć kłamstw o pracy
Marcus Buckingham, Ashley Goodall
MT Biznes
Ludzie nade wszystko pragną być oceniani” – prawda czy fałsz? Albo to: „Kultura organizacji to klucz do sukcesu” – zbyt piękne, żeby było prawdziwe, prawda? „Dziewięć kłamstw o pracy” to – jak twierdzą autorzy – „niekonwencjonalny przewodnik dla krytycznie myślącego lidera”. Demaskuje kłamstwa, w które wierzy większość współczesnych szefów. Po głębszej analizie okazuje się więc, że to spójność konkretnego zespołu jest najważniejsza dla powodzenia w biznesie, a nie abstrakcyjna „kultura firmy”, zaś ludziom bardziej niż na nawet najlepszej ocenie ich wyników zależy na byciu wysłuchanym i zrozumianym.
Autorzy tego zbioru obiecują, że dzięki książce staniemy się lepszymi pracownikami, lepszymi liderami oraz przede wszystkim – nauczymy się patrzeć refleksyjnie na różne menedżerskie „złote myśli”.
-
Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy
Seth Stephens-Davidowitz
Wydawnictwo Literackie
Teza tej książki zawarta jest już w jej tytule. Wszyscy kłamią, a my pierwszy raz możemy się o tym przekonać dzięki wielkim bazom danych, które odpowiadają na pytanie, kim faktycznie są ludzie, co naprawdę sądzą i co rzeczywiście lubią robić. Ilu z nas jest rasistami, jak wielu ogląda pornografię, czy faktycznie przejmujemy się losem innych? Ilu z nas pociąga seksualnie ta sama płeć? Dzięki analizie statystycznej okazuje się, że ludzie rzadko kiedy mówią o sobie prawdę . Nie jesteśmy w stanie przyznać się sami przed sobą, że jesteśmy kimś innym niż wypada nam być.
Książka dostarcza sporo wiedzy o naszym społeczeństwie i jego preferencjach.
-
Właściwe słowa. Co, jak i kiedy powiedzieć, czyli siła komunikacji w biznesie
Phil M. Jones,
MT Biznes
Słowa mają wielką moc, potrafią zmieniać rzeczywistość i wpłynąć na czyjś los. Identycznie jest w biznesie, i temu właśnie poświęcona jest ta książka. Autor uczy czytelników tego, jak komunikować się z innymi, kiedy zadawać właściwe pytania i jak opowiadać właściwe historie. Wyodrębnił w tym celu 22 podstawowe zabiegi retoryczne, które możemy wpleść w codzienne rozmowy, a których użycie ma trafiać do systemu przekonań rozmówcy – nieraz prosto do jego podświadomości. Phil Jones uczy, jak radzić sobie z wyjątkowo nieprzyjemnymi rozmówcami, jak „rozbroić ich” odpowiednimi pytaniami i jak użyć tego wszystkiego, aby postawić na swoim w negocjacjach.
-
Kreatywne rytuały przydatne w pracy
Kursat Ozenc, Margaret Hagan
MT Biznes
Siła rytuału jest ogromna – w pewnym sensie całe nasze życie społeczne opiera się na ich odprawianiu. Dają one nam poczucie wspólnoty, bezpieczeństwa i sensu. Rytuały w pracy mogą nie tylko zbudować więzi między członkami zespołu, ale też pomóc odblokować nasze zdolności twórcze i rozwiązywać konflikty.
Na podstawie swoich badań Ozenc i Hagan przedstawiają 50 takich rytuałów, które mogą nadawać pracy odpowiedni rytm, ułatwiać godzenie się z porażką, czy wreszcie – budować kulturę innowacyjności. Autorzy zadają pytanie, które skierowane jest zarówno do szeregowych pracowników, jak i do szefów – jakiej grupy chciałbyś być częścią i jakie ustalone zachowania mogą sprawić, aby coś takiego się urzeczywistniło.
Więcej możesz przeczytać w 6/2020 (57) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.