Walentynki w My Company Polska [WSZYSTKIE TEKSTY]

Walentynki w My Company Polska
Walentynki w My Company Polska / Walentynki w My Company Polska
Miłość jest wszędzie, jak śpiewał zespół Wet Wet Wet. 14 lutego powitaliśmy ją także u nas, choć w mniej oczywistym - bardziej biznesowym - wydaniu. Oto wszystkie opublikowane felietony w ramach akcji #WalentynkiwMyCompanyPolska!

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak pokochałem przedsiębiorczość, czyli historia trzech wielkich miłości

Dotychczas przedsiębiorczości uczyłem się, czerpiąc z doświadczeń rodziny, podpowiedzi znajomych, obserwując świat wokół, korzystając z rozwoju technologii, z czasem bardziej świadomie wskakując na fale trendów. Ale sama inklinacja do podejmowania nowych projektów to chyba coś bardziej pierwotnego niż okoliczności czy specyfika czasu - pisze Cezary Kosiński, współzałożyciel Pricely, doradca w obszarach fintech, paytech i retailtech.

Randka z inwestorem, czyli pitchowanie według Mateusza Kowalczyka

Walentynki... Niby cały czas luty i zimno, a jednak na samą myśl robi się człowiekowi cieplej na sercu. Ludzie jakby bardziej hojni, kieszenie inwestorów jakby pełniejsze, więc to dobry moment na pitch z osobą, od której zależy los naszego startupu - pisze Mateusz Kowalczyk, założyciel i CEO Foodsi.

Trwanie w relacji. Jak poukładać współpracę z co-founderem?

Między mną, a moją wspólniczką Asią jest 16 lat różnicy. W sumie prawie całe pokolenie, ale u nas w biznesie zadziałało to bardzo na plus. Co prawda Asia nie od razu wiedziała, kim jest David Hasselhoff, ale w obliczaniu śladu węglowego nie ma sobie równych - pisze Aga Maciejowska, CEO i co-founder Plan Be Eco.

Nie zawsze są motyle w brzuchu. Jak przetrwać pierwszy poważny kryzys w biznesie

Pokonanie kryzysu kojarzy się zwykle z dalszym rozwojem tej samej firmy. Ja postanowiłem wykorzystać zdobyte doświadczenie i zacząć działać w tej samej branży, ale podążając w nieco innym kierunku - pisze Michał Seidel, seryjny przedsiębiorca.

Czułe słówka, czyli jak rozpalić uczucie do twojego pomysłu

W świecie startupów i innowacji odpowiednio dobrane słowa mogą otworzyć nawet najszczelniej zamknięte drzwi. Kluczem do skutecznej sprzedaży pomysłu są nie suche fakty, ale emocje, wizja i... konsekwencja - pisze Wojtek Rokosz, CEO i co-founder Plenti.

Bez ryzyka nie ma zabawy. Jak mądrze podejmować ryzyko?

Już św. Paweł z Tarsu narzekał, że bez miłości byłby jak "miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący". Ciekawe, co poradziłby w temacie dzisiejszych innowacji… - piszą Paweł Paczuski i Krzysztof Paczuski, współzałożyciele upmedic.

Co nas przyciąga, aby spróbować jeszcze raz, czyli walentynki, przedsiębiorcy i himalaiści

Od wielu lat interesuję się himalaizmem, a zwłaszcza Polskim Himalaizmem Zimowym oraz osiągnięciami ludzi takich jak Jerzy Kukuczka, Maciej Berbeka czy Adam Bielecki. Nie wyobrażam sobie wykonywać ich roboty, ale widzę dużo analogii między sportem wyczynowym a przedsiębiorczością, czyli swego rodzaju „intelektualną pracą wyczynową” - pisze Luk Pstrong, co-founder mrparker.app.

Młodzieńcze relacje bywają przelotne. A jak jest z tymi biznesowymi?

Relacje w biznesach wbrew pozorom nie różnią się aż tak bardzo od tych uczuciowych. Wprawdzie miłości i prowadzeniu firmy towarzyszą zupełnie inne emocje, jednak można im przypisać - bez dwóch zdań - wspólne mianowniki - piszą Thomas Werner i Kuba Mocarski, współzałożyciele Stepapp.

“No questions about it. I’m ready to get hurt again". Dlaczego ghosting to w biznesie klasyk

Ten klasyczny cytat z "The Office" wyraża gotowość na związek, ale dla mnie to kwintesencja robienia startupów, w których jedyne, czego można być w 100 proc. pewnym to, że będzie trudno i że będzie słyszeć się "nie" odmieniane na wszystkie możliwe sposoby - pisze Paulina Wardęga, CEO Heroify.

ZOBACZ RÓWNIEŻ