Triggo ruszył z produkcją pojazdów elektrycznych. Pierwsze maszyny powstaną w Kutnie [WIDEO]

Triggo
Triggo, fot. materiały prasowe
Triggo rozpoczęła produkcję pilotażowej serii kilkudziesięciu sztuk pojazdów w zakładach AMZ Kutno. Jej ukończenie planowane jest na przełom 2021 i 2022 roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firma prowadzi także prace w zakresie uzyskania homologacji, toczy zaawansowane rozmowy biznesowe z partnerami branżowymi  nt. podjęcia współpracy oraz finalizuje przygotowania do przeprowadzania IPO oraz debiutu na rynku NewConnect.

 

Triggo rozpoczyna produkcję aut elektrycznych

- Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji. AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku mamy ambicje ukończyć realizację serii pilotażowej. Jednocześnie toczymy zaawansowane rozmowy biznesowe i analizujemy różne warianty w zakresie wytwarzania Triggo w skali masowej - mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo.

Celem produkowanej serii pilotażowej jest sprawdzenie prototypów Triggo w wielorakich warunkach drogowych poprzez maksymalizację liczby pokonanych kilometrów. Poddawane testom będzie również ich zastosowanie i adaptacja do różnych gałęzi przemysłu z uwagi na charakter prowadzonych działalności przez potencjalnych partnerów. Pozwoli to na jeszcze bardziej rozległą ocenę jakości konstrukcji Triggo. Prototypy będę podlegały stałemu monitorowaniu parametrów jazdy (celem późniejszej analizy uzyskanych danych) i bieżącym oględzinom stanu technicznego użytkowanych pojazdów.

Elektromobilność to przyszłość

Pilotaż Triggo

- Seria pilotażowa ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dzie-cięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku. Chcemy dostarczyć na rynek dopracowane pod każdym względem rozwiązanie oznaczające rewolucję w miejskiej e-mobilności - uzupełnia Rafał Budweil.

Triggo jest polskim w pełni elektrycznym pojazdem, który łączy zalety wysokiej mobilności (pokonywanie korków) i łatwości parkowania jednośladów (pozwala zaparkować na 1/5 miejsca dla auta) z bezpieczeństwem i komfortem samochodów miejskich. Kluczowa cechą Triggo jest zmienna geometria podwozia, która umożliwia płynną zamianę konfiguracji pojazdu na manewrową oraz drogową. Zmiana ta pozwala na redukcję szerokości Triggo z 148 cm do zaledwie 86 cm (czyniąc go węższym wobec niektórych motocykli). Konstrukcja ta jest chroniona patentami o zasięgu międzynarodowym.

- W naszej ocenie, osiągnięcie strategicznej pozycji rynkowej Triggo S.A. przyspieszy pozyskanie zewnętrznego kapitału. W najbliższych tygodniach planujemy przeprowadzić ofertę publiczna akcji, którą zrealizujemy w oparciu o memorandum informacyjne pozwalające pozyskać środki do 2,5 mln EUR. W dalszej kolejności chcemy ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na NewConnect - dodaje prezes zarządu Triggo.

Model biznesowy Triggo

Model biznesowy Triggo skupia się na dwóch fundamentach. Pierwszy zakłada koncentrację działań na dostawach pojazdów flotowych dla profesjonalnych odbiorców, w tym operatorów usług car sharing i służb publicznych. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych, metropolitarnych rynkach Europy, Azjach i Ameryk.

Drugim filarem jest wdrożenie własnych platform usługowych robo-taxi. To przyszłościowy rynek usług przewozów osób, umożliwiający połączenie wysokiej nominalnej marży brutto obserwowanej w systemach car sharingowych, ze znaczącymi przychodami jednostkowymi (Uber, Bold itd.). Kluczowym aspektem jest autonomiczne przebazowanie pojazdów, prowadzące do wzrostu średniej liczby przejazdów poszczególnych pojazdów przy minimalizacji wkładu pracy człowieka. Triggo już dzisiaj dysponuje w pełni cyfrowym układem sterowania drive-by-wire, tj. punktem wyjścia do bezproblemowej adaptacji systemów autonomicznego przemieszczania się. 

 

 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ