Sztuczna inteligencja w sklepie internetowym CCC. Jak pomoże klientom?

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
CCC wprowadza wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia. Klient może teraz zrobić dowolne zdjęcie obuwia czy torebki i za pomocą wyszukiwarki obrazu zobaczyć najbardziej podobne produkty w ofercie sklepu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Usługa dostępna do tej pory jedynie dla użytkowników iOS jest już obecna na pozostałych kanałach komunikacji - na Androidzie, w sklepie internetowym ccc.eu oraz w aplikacji Messenger. To spersonalizowana dla CCC wersja technologii wykorzystywanej w Google Lens, która opiera się na zastosowaniu analizy obrazu przez głębokie sieci neuronowe. Algorytm identyfikuje charakterystyczne cechy danego produktu oraz wyszukuje najbardziej podobne ze zbioru produktowego sklepu. Co więcej, potrafi rozpoznać i wyodrębnić wszystkie produkty znajdujące się na zdjęciu, będące jednocześnie w ofercie sklepu. Dzięki temu użytkownik może wybierać np. buty i torebkę, w sytuacji gdy oba te produkty znajdują się na jednym zdjęciu.

Rozwiązanie wyszukiwania obrazem korzysta z najnowszych metod z obszaru wizji komputerowej, będącej jedną z najbardziej innowacyjnych dziedzin dzisiejszej nauki i biznesu - mówi Katarzyna Dorsey, Prezes Yosh.AI, które jest globalnym partnerem Google Cloud.

Michał Pachnik - Head of Ecommerce Campaigns & Mobile APP w CCC - tłumaczy, że użytkownik korzystający z wyszukiwania po obrazie po pierwsze chętniej, niż przy tradycyjnym wyszukiwaniu, dodaje produkty do koszyka, a po drugie chętniej je kupuje. - Dzisiaj rządzi obraz i zamiast słów-kluczy, filtrów itp. często łatwiej jest po prostu dodać zdjęcie danego produktu, by znaleźć podobne modele - wyjaśnia.

Grupa CCC posiada w swoim portfolio łącznie ponad 60 witryn e-commerce, część z nich to jeszcze wewnętrzne start-upy. Równolegle z intensywnym rozwojem mobilnych kanałów sprzedaży, Grupa wprowadza szereg wirtualnych rozwiązań mających odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klienta, który dziś funkcjonuje na styku świata online i offline.

ZOBACZ RÓWNIEŻ