Spotify zacznie produkować seriale? Wiele na to wskazuje

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Serwis streamingowy Spotify nawiązał partnerstwo z firmą producencką Chernin Entertainment. Jak zauważa na łamach Antyweb.pl Dawid Pacholczyk, oznacza to, że Spotify spróbuje przekształcić swoje oryginalne podcasty w filmy i programy telewizyjne.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wielokrotnie pisaliśmy na naszych łamach, że podcasty osiągają szczyt popularności - na całym świecie zaobserwowano wzrosty odtwarzania internetowych audycji o 42 proc. Istotną cegiełkę do zestawienia dodają Polacy, bowiem nasz kraj został uznany przez Voxnest - portal specjalizujący się w pisaniu o podcastach - za jeden z dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie.

Spotify stał się jednocześnie wiodącą platformą podcastów na ponad 80 rynkach spośród 92, na których jest dostępny. Serwis posiada blisko 250 programów na wyłączność, a swoją audycję prowadzi m.in. Michelle Obama. Są już oczywiście zaplanowane kolejne formaty - jedną z prowadzących ma zostać m.in. celebrytka Kim Kardashian. - Spotify pokazało, że światy podcastów i muzyki mogą ze sobą współżyć w ramach jednej platformy, co wcześniej było raczej nie do pomyślenia. Z drugiej strony, twórcy podcastów są z pewnością zadowoleni, że zyskali kolejne grono odbiorców, do których wcześniej nie byli w stanie dotrzeć - uważa Konrad Kozłowski, redaktor Antyweb.pl, ekspert od technologii i kultury.

Chernin Entertainment to firma producencka, która stoi za sukcesem takich tytułów jak "Le Mans'66", "Ukryte działania" czy "Jess i chłopaki". Czy Spotify, nawiązując takie partnerstwo, rzuca wyzwanie potentatom na rynku filmowego streamingu? Raczej nie, ponieważ ofertę Netflixa czy Amazona będzie trudno przebić, poza tym nie każdy podcast da się przerobić na format telewizyjny. Natomiast jesteśmy bardzo ciekawi, czy ewentualne filmy i seriale będą stanowiły istotną część oferty Spotify, czy będą jedynie dodatkiem dla zagorzałych fanów.

Jak przewidują eksperci z Voxnest, do 2021 roku przychód reklamowy z podcastów osiągnie miliard dolarów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ