Przy pomocy sztuki i technologii pomagają potrzebującym w kryzysie bezdomności

naffy pomaga
naffy pomaga, fot. materiały prasowe
W te Święta sztuka łączy się z technologią w wyjątkowym projekcie charytatywnym. Pomysłodawcą akcji jest Jakub Bischof, założyciel i współtwórca startupu naffy, który postanowił wykorzystać swoje rozwiązania do zbierania środków na szczytny cel.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Akcja pod hasłem „Pomagam z naffy” wspiera podopiecznych Fundacji Daj Herbatę. – Uwielbiamy pomagać. Kochamy też technologię i sztukę. Ta akcja łączy w sobie wszystkie te rzeczy, więc kiedy powstał pomysł, szybko przeszliśmy do działania. Nasze rozwiązanie kierujemy do cyfrowych twórców, dlatego do współpracy zaprosiliśmy Beatę „Barrakuz” Śliwińską, która specjalizuje się w technice digitalowego kolażu. Świąteczna e-kartka, którą stworzyła specjalnie na tę okazję, jest zaskakująca, pozwala na wiele interpretacji. Każdy, kto zdecyduje się wesprzeć Fundację DAJ HERBATĘ, będzie mógł dokonać własnej – mówi Jakub Bischof, założyciel i współtwórca naffy.

Wspierają osoby w kryzysie bezdomności

Fundacja DAJ HERBATĘ wspiera nowatorskie rozwiązania w różnorodnych dziedzinach życia społecznego, a szczególnie w niesieniu pomocy materialnej oraz terapeutycznej osobom w kryzysie bezdomności i wykluczonym społecznie. Okres zimowy to szczególnie trudny czas dla osób bezdomnych, dlatego każde wsparcie w tym czasie jest ważne.

– Zima to czas szczególnie niebezpieczny dla osób w kryzysie bezdomności. Niskie temperatury są bardzo dużym zagrożeniem dla ich zdrowia i życia. W tym trudnym czasie szczególnie ważne jest, aby osoby te miały dostęp do odpowiedniej opieki i pomocy. Jako Fundacja nie ograniczamy się jedynie do wydawania posiłków i ubrań. Od dwóch lat prowadzimy Centralny Punkt Integracji, miejsce dziennej pomocy dla osób w kryzysie bezdomności, gdzie rozmawiamy, wspieramy i i konkretnie pomagamy. Kwestie formalne, pomoc prawna, psychologiczna, doradztwo zawodowe, różnego rodzaju zajęcia terapeutyczne to codzienność naszego Punktu. Każde wsparcie naszych działań jest dla nas cenne, a akcje takie jak ta dodatkowo zwracają uwagę na problem, którego na co dzień wiele osób nie dostrzega – podkreśla Patrycja Drożyńska z Fundacji Daj Herbatę.

Pomoc poprzez sztukę

Akcja „pomagam z naffy” pokazuje, że sztuka i technologia, gdy je połączymy, mogą być świetną platformą do pomagania potrzebującym. Wśród artystów znaleźć można wielu, którzy chętnie angażują się w działania prospołeczne. Beata „Barrakuz” Śliwińska, autorka świątecznej e-kartki, jest jedną z nich. Grafika, którą stworzyła, wymyka się tradycyjnej bożonarodzeniowej stylistyce, przez co wzbudza ciekawość i zachęca do szukania własnej interpretacji. Na co dzień projekty artystki zobaczyć można w kampaniach takich marek jak: Adidas, Spotify, Google, Facebook, Netflix czy Levi’s.

– Ten projekt to trochę utrata głowy w ferworze świątecznych przygotowań, bycie w dziesiątkach miejsc na raz, myślenie o wielu sprawach. Kartka dla naffy to pewna przewrotność, umiejętność bycia przy sobie, w połączeniu ze sobą. Myśl o powrotach do domu, do bliskich, skrócenie dystansu – tego w głowie, jak i tego liczonego w kilometrach. Na chwilę wyłączamy tryb zdalny, by być obecnymi. A może dla niektórych to właśnie bycie online to jedyna forma bycia blisko? A może po prostu ciepła herbata wypita w towarzystwie drugiej osoby? Niech każdy zdecyduje, co dla niego najważniejsze w tym świątecznym czasie – mówi o swoim projekcie Beata Śliwińska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ