Polski startup proponuje "wirtualną teleportację". "To narzędzie do załamania czasoprzestrzeni"

Omniview
Fot. materiały prasowe
Dwie pasjonatki nowych technologii i telekomunikacji tworzą rozwiązanie, które będzie mogło przenieść nas w czasie rzeczywistym w dowolne miejsce na świecie – od stadionu piłkarskiego po salę operacyjną. Startup Omniview rozwija aplikację do transmisji wysokiej rozdzielczości obrazu 360 stopni na urządzenia mobilne i okulary VR.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Postanowiłyśmy połączyć siły oraz wieloletnie doświadczenie pracy w telekomunikacji i marketingu, aby stworzyć innowacyjny produkt, który wykorzysta potencjał technologii 5G i będzie dla konsumentów atrakcyjną usługą w sieci piątej generacji – mówi Maja Raczkowska, która razem z Firuzą Piechucką rozwija startup Omniview. I dodaje: – Pandemia nadała naszej koncepcji nowy wyraz. Okazało się, że nasz pomysł nie jest luksusem z przyszłości, a narzędziem do realizacji bieżących zadań w sferze prywatnej, kulturalnej czy biznesowej.

Omniview pozwala użytkownikowi uczestniczyć w dowolnym wydarzeniu w czasie rzeczywistym, przy zastosowaniu transmisji wysokiej jakości obrazu w modelu 360°. - Jeden z naszych partnerów biznesowych, który testował możliwości aplikacji stwierdził, że jest to narzędzie do załamania czasoprzestrzeni i skrócenia dystansu. Taki wirtualny teleport. Dlatego też możliwości wykorzystania jest tak wiele: od rozwiązań rozrywkowych przeznaczonych dla konsumentów, poprzez edukację czy zastosowania w przemyśle, w zdalnym monitoringu, w sprzedaży produktów i usług, czy medycynie – podkreśla Firuza Piechucka.

Dla konsumentów najważniejsze będzie praktyczne wykorzystanie technologii 5G, dlatego Omniview rozwój swojego biznesu opiera na dobrych prognozach dotyczących zapotrzebowania na nowatorskie usługi w sieciach piątej generacji. Badanie ConsumerLab firmy Ericsson wskazuje, że obecnie użytkownicy sieci 5G na świecie są zadowoleni z jej szybkości i stabilności, jednak 70 proc. spośród nich narzeka na niewielką liczbę innowacyjnych aplikacji i usług dołączanych do planów 5G. Dodatkowo użytkownicy 5G już teraz poświęcają więcej czasu na treści VR w porównaniu z użytkownikami 4G. Immersyjne wideo, obejmujące AR i VR, stanowi obecnie 20 proc. całkowitego czasu spędzanego przez konsumentów 5G na korzystaniu z usług cyfrowych.

– Pierwsi użytkownicy sieci 5G na świecie z większą wyrozumiałością przyjmują pewne początkowe niedoskonałości wynikające z braku nowych aplikacji nowej generacji i rozumieją, że zasięg sieci 5G będzie się zwiększał wraz z rozbudową infrastruktury. Jednak wyrozumiałość konsumentów ma swoje granice. Pokazują, ze razem z 5G są głodni nowych usług i atrakcji. Omniview ze swoją aplikacją wpisuje się idealnie w zapotrzebowanie konsumenta 5G na całym świecie – tłumaczy Michał Majcherczak, ekspert firmy Ericsson, który pełni rolę mentora w projekcie Omniview.

Startupy rozpędzają 5G w Polsce

Omniview działa w ramach S5 - Akceleratora Technologii 5G w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej i przy wsparciu specjalistów firmy Ericsson. Akcelerator S5 pełni funkcję realnego ekosystemu przemysłowego, w którym bierze udział 40 startupów oraz pięciu partnerów przemysłowych - Polkomtel, Miele, PGE, Indigo i Wielton. Program składa się z dwóch etapów – inkubacji i akceleracji. Z pierwszego etapu, do fazy akceleracji, czyli tworzenia realnych rozwiązań wykorzystujących 5G, wdrożonych zostało około 20 projektów, z których każdy otrzymał do 550 tys. zł. Uwzględniając fazę inkubacji, budżet Programu to 14 mln zł przyznanych Łódzkie Specjalnej Strefie Ekonomicznej przez Marszałka województwa łódzkiego.

- Akcelerator S5 oferuje nie tylko dofinansowanie, ale również możliwość interakcji z potencjalnymi odbiorcami zaproponowanego rozwiązania przy aktywnym wsparciu partnerów technologicznych programu, takich jak Ericsson. Dzięki udziałowi w projekcie S5 otrzymałyśmy wsparcie, które pozwala nam osadzić naszą koncepcję w ramach biznesowych, uzupełnić wiedzę technologiczną od dedykowanych nam mentorów, a nasze działania poddane są krytycznej ocenie przez przedstawicieli dojrzałego biznesu. Dzięki temu nasza aplikacja nieustannie ewoluuje i zyskuje na wartości. Obecnie rozbudowujemy już elementy z zakresu user experience naszej aplikacji, a jesienią powinniśmy mieć gotowy projekt do wdrażania u klientów - podsumowuje Firuza Piechucka.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ