wirtualna rzeczywistość
zobacz inne tematyPlanetary Metaverse jeszcze bardziej wykorzysta AI. W planach kolejna runda [TYLKO U NAS]
Niezmiennie mamy dwa główne obszary zainteresowań: gaming i warstwa społecznościowa. Obecnie skupiamy się na wykorzystaniu grantu od Unii Europejskiej, który pomaga nam wykorzystać AI do tworzenia użytecznych przestrzeni w metaverse - mówi Robert Bukowski, CEO Planetary Metaverse.
Bloober Team został głównym udziałowcem w polskim studiu VR
Bloober Team sfinalizował umowy, dzięki którym przejął ponad 50 proc. udziałów w spółce Played With Fire sp. z o.o. Inwestycja w polskie studio VR jest częścią strategii Bloobera, który chce zostać liderem horroru do 2027r.
Terapia za pomocą VR. Polski startup rusza ze sprzedażą własnych mobilnych gogli relaksacyjnych
VR TierOne to medyczny startup z okolic Wrocławia, który od lat łączy medycynę z nowymi technologiami. Nowym rozwiązaniem spółki są mobilne gogle VR, kierowane również do nabywcy detalicznego. Dzięki kompaktowemu rozwiązaniu i wysokiej jakości treści, użytkownik może we własnym zaciszu domowym oddać się głębokiej terapeutycznej relaksacji.
Marcin Przymus dołącza do zarządu Gaming Factory. Spółka rozwija studio produkcyjne
Marcin Przymus dołączył do zarządu Gaming Factory, notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta i wydawcy gier wideo. Doświadczony menadżer od ponad roku brał udział w działalności spółki, jako doradca zarządu i COO, gdzie zajmował się m.in. tworzeniem oraz rozwijaniem struktur personalnych i motywacyjnych wewnątrz organizacji
Game over? Nie żyjesz. Google VR, które niosą śmierć
Nie można ich kupić, ale chętnych nie brakuje. Gogle VR, zdolne uśmiercić gracza po wirtualnej porażce w grze, ściągnęły uwagę całego świata.
Pszczoły przeciwko minom, wellbeing w VR. Oto najlepsze antywojenne rozwiązania technologiczne
22 zespoły z 5 krajów zaprezentowały antywojenne rozwiązania technologiczne, koncentrując się na zdrowiu psychicznym, dobrym samopoczuciu, rozminowywaniu terytoriów i innych kwestiach wojennych. W konkursie zorganizowanym przez Sigma Software Group, Tech Nation i House of Europe wzięło udział ponad 400 uczestników z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Portugalii, Polski i Ukrainy.
Nowy, naprawdę wspaniały świat. Najlepsze startupy VR
Według firmy badawczej IDC globalne wydatki na technologie VR i AR od 2020 do 2024 r. wzrosną aż sześciokrotnie – do 130 mld dol. Obie technologie cieszą się coraz większym zainteresowaniem w kolejnych branżach. Czy polskie startupy wykorzystają biznesowe szanse, jakie przynosi wirtualna rzeczywistość?
Inżynierka od dotyku. "Biblioteka wrażeń dotykowych" zrewolucjonizuje rynek aplikacji edukacyjnych?
Zbudowali bibliotekę wrażeń dotykowych i pierścień pozwalający je odczuwać w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Startup Brygidy Dzidek chce zrewolucjonizować nie tylko rosnący jak burza rynek gier, ale także aplikacji medycznych i edukacyjnych.
1,2 mln zł dla EpicVR - krakowska spółka ze wsparciem od SATUS Games
Działający od 2020 roku Fundusz SATUS Games, powołany przez Bloober Team i SATUS, zainwestował w firmę EpicVR - twórcę technologii i aplikacji VR/AR oraz producenta gier Virtual Reality. Dzięki kwocie 1,2 mln zł krakowska spółka wzmocni zespół pracujący m.in. nad portem do Builder Simulator na VR oraz swoją autorską grą Reptile Park.
Biura przeniosą się do metaverse? "Metaverse to nie tylko media społecznościowe i gry"
Hologramy, sztuczna inteligencja i wirtualne miejsca pracy – tak wyglądać będzie “normalny” dzień w pracy w 2030. Accenture zapowiada rewolucyjną dekadę, w której kluczową rolę odegra metaverse. Z raportu “Meet Me in Metaverse” wynika jasno, że firmy wiążą wielkie nadzieje z tą technologią.
NetEase wchodzi na polski rynek i inwestuje w nowe studio gier VR
Nowe studio VR na mapie polskiego gamedevu - Something Random - pozyskało kilka milionów dolarów na rozwój od światowego giganta – NetEase. Spółka planuje umocnić pozycję Polski wśród liderów rozwoju rynku gier wirtualnej rzeczywistości, a pierwszy tytuł będzie dostępny już w 2023 roku.
Polacy chcą zmienić rynek escape room'ów. "Umożliwimy kreowanie zaawansowanych, hybrydowych światów"
W marcu ogłoszono, że spółka Bluekey pozyskała 5,65 mln zł na rozwój platformy VR dla escape roomów. Czym wyróżnia się rozwiązanie od Bluekey? Do świata wirtualnego przenoszone są prawdziwe, stacjonarnie działające pokoje zagadek z całego świata. Teraz partnerem projektu został serwis Lock.me – jeden z najprężniej działających międzynarodowych marketplace'ów na rynku escape roomów.
Big Cheese Studio osiągnęło 12 mln zł zysku netto w 2021 roku. "Ten rok powinien być lepszy"
Big Cheese Studio opublikowało wyniki finansowe za zeszły rok. W 2021 roku spółka wypracowała 16,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42 proc r/r., a EBIT wyniósł 12.9 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia - Cooking Simulator, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021.
Giełdowy 3R Games zapowiada hitowy Thief Simulator w wersji VR dla urządzeń Meta/Oculus Quest 2
3R Games S.A. - polska spółka tworząca gry na wiodące urządzenia VR - finalizuje prace nad grą Thief Simulator w wersji VR dla Meta/Oculus Quest 2. Premiera produkcji planowana jest na 2022 r. Po premierze twórcy będą pracować nad rozszerzeniami, powiększającymi dostępny graczom świat.
Krakowski startup chce zrewolucjonizować rynek gier VR. Ma to umożliwić haptyczny pierścień
Haptology, krakowski startup specjalizujący się w technologii dotykowej, planuje w tym roku pozyskać do 2 mln euro finansowania na rozwój i komercjalizację swojego flagowego produktu - pierścienia haptycznego Hapling. Hapling umożliwia symulację wrażeń dotykowych i ma szansę zrewolucjonizować szybko rosnący rynek gier VR.
Iron VR złożyła Dokument Informacyjny do GPW Spółka prezentuje również nowe kierunki rozwoju
Iron VR – spółka zależna Carbon Studio – złożyła Dokument Informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Iron VR planuje debiut na NewConnect jeszcze w tym roku. Rolę doradcy przy procesie wprowadzenia akcji spółki do obrotu pełni Grupa INC. Studio zaktualizowało też strategię rozwoju, której główne założenie to wydawanie co najmniej 2 tytułów rocznie.
Ponad 5 mln zł od NCBR dla EpicVR na rozwiązanie dla użytkowników "Metaverse"
EpicVR – producent gier Virtual Reality (VR) - podpisał umowę na finansowanie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. W ramach współpracy krakowska spółka otrzyma ponad 5 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na stworzenie narzędzia dedykowanego twórcom i użytkownikom „Metaverse”.
Kamil Gaworecki dołączył do Rady Nadzorczej PunkPirates SA
Do Rady Nadzorczej PunkPirates, notowanej na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych spółki zajmującej się tworzeniem gier VR dołączył Kamil Gaworecki. Zastąpi tym samym Jana Ziemieckiego, który zrezygnował z pełnienia funkcji członka Rady Nadzorczej.
Startup Nsflow z rekordowymi wzrostami. W planach dalsza ekspansja zagraniczna m.in. w krajach DACH
2021 rok okazał się przełomowy dla wrocławskiej platformy Nsflow. Osiągnęła rekordowy, ponad 300-krotny wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego oraz pozyskała trzech dużych klientów: Grupę Azoty, Warbud oraz Toyotę. Platforma przeszła także całkowity rebranding.
Immersion VR/AR Festival. Zobacz, poczuj, doświadczaj
26-27 listopada 2021 r. w warszawskim Centralnym Domu Technologii odbędzie się pierwsza edycja festiwalu, poświęconego w całości działaniom w obszarze wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Na uczestników wydarzenia czekać będzie 80 stanowisk VR, 8 paneli z udziałem ekspertów, prezentacje najnowszych trendów i wiele innych atrakcji. Imprezę będzie można oglądać także online.
Premiera erotycznego horroru w wirtualnej rzeczywistości. Za technologię VR odpowiada polskie studio
26 października na platformie Steam VR zadebiutuje Lust for Darkness VR. To najnowsza odsłona cenionego przez graczy tytułu, inspirowanego dziełami H. P. Lovecraft’ a i Zdzisława Beksińskiego. a przeniesienie gry do świata wirtualnej rzeczywistości odpowiada Iron VR. Twórcą erotycznego horroru psychologicznego, w podstawowej wersji na PC, jest notowane na NewConnect studio Movie Games.
Polska spółka buduje "wirtualne ciało". Całkowita wartość projektu to ponad 6 mln zł
Incuvo, notowana na NewConnect spółka specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), pozyskała 3,9 mln zł dofinansowania z programu NCBiR. Projekt dotyczy badań nad przeniesieniem ciała człowieka do wirtualnej rzeczywistości. Całkowita wartość konceptu to 6,5 mln zł.
Rehabilitacja po udarze mózgu w wirtualnym mieszkaniu? BioMinds zdobył 1,5 mln złotych od inwestorów
Wymyślone przez Polaków z BioMinds wirtualne mieszkanie pomoże pacjentom po udarze mózgu w powrocie do zdrowia. Ich oparta o technologię VR i AR metoda przyspieszy rehabilitację i zwiększy jej skuteczność. Autorzy projektu BioMinds zdobyli właśnie kolejną rundę inwestycyjną w wysokości 1,5 miliona złotych od funduszu Aligo VC i aniołów biznesu.
Wirtualna rzeczywistość pomoże młodym pacjentom. "Chcemy zminimalizować ból i stres"
Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości jako wsparcia dla najmłodszych pacjentów to jedna z inicjatyw Fundacji K.I.D.S., której celem jest stworzenie nowoczesnych szpitali przyszłości. Wprowadzenie do placówek medycznych rozwiązań VR ma zminimalizować ból oraz stres u dzieci podczas zabiegów medycznych, np. wkłuć dożylnych.
Polski startup proponuje "wirtualną teleportację". "To narzędzie do załamania czasoprzestrzeni"
Dwie pasjonatki nowych technologii i telekomunikacji tworzą rozwiązanie, które będzie mogło przenieść nas w czasie rzeczywistym w dowolne miejsce na świecie – od stadionu piłkarskiego po salę operacyjną. Startup Omniview rozwija aplikację do transmisji wysokiej rozdzielczości obrazu 360 stopni na urządzenia mobilne i okulary VR.
WEARFITS planuje globalną rundę inwestycyjną. "AR bez umieszczenia w kontekście jest tylko zabawką"
Technologie 3D, bez umieszczenia w kontekście danych, są tylko zabawką i PR-ową ciekawostką. Dane bez odpowiedniej wizualizacji i kontekstu nie mają wartości dla firmy modowej, ani jej klienta - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Łukasz Rzepecki, CEO WEARFITS.
Wirtualna rzeczywistość, machine learning czy sztuczna inteligencja. Nowa recepta na sukces [TYLKO U NAS]
Nowe technologie dostarczają szereg możliwości wzbogacenia i personalizacji doświadczeń zakupowych oferowanych klientom. To w dzisiejszym wyścigu o klienta w internecie jeden z najważniejszych motorów napędowych europejskich biznesów - pisze w komentarzu dla mycompanypolska.pl Efi Dahan, dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael.
Noctiluca pozyskuje 4 mln zł. Technologią polskiej firmy interesują się największe koncerny z branży
Noctiluca, technologiczna spółka z branży wyświetlaczy, przygotowuje się do pierwszego komercyjnego wdrożenia autorskiego emitera OLED 3-ciej generacji (TADF) o zielonej barwie. Rozwój innowacyjnej technologii jest możliwy między innymi dzięki wsparciu ze środków publicznych – spółka pozyskała łącznie niemal 4 mln zł.
Nowa produkcja od współtwórców "Wiedźmina". "Ta technologia daje nieograniczone możliwości" [WIDEO]
Studio Platige Image zaprezentowało swoją pierwszą produkcję zrealizowaną przy użyciu wypracowanej w dziale Platige Broadcast technologii Virtual Production. Celem filmu jest pokazanie możliwości, jakie otwiera przed twórcami to rozwiązanie.
VR TierOne szuka inwestora i zapowiada ekspansję. "Działamy dwutorowo, w planach również USA"
Najpierw chcemy pojawić się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech - zapowiada Paweł Pasternak, dyrektor VR TierOne.
Rosnąca sprzedaż, "Gwiezdne wojny" w domu. Wirtualną rzeczywistość czeka przełom [TYLKO U NAS]
Rynek VR/AR mocno urósł w minionych miesiącach - nie tylko za sprawą pandemii COVID-19. W samym tylko pierwszym kwartale 2020 roku liczba użytkowników VR wzrosła dwukrotnie. Eksperci przewidują, że największa rewolucja dopiero przed nami.
Jak otworzyć salon wirtualnej rzeczywistości? I czy warto?
Salon wirtualnej rzeczywistości dostarcza świetnej rozrywki klientom. Ale czy w dobie Covid-19 otwieranie tego typu biznesu ma sens?
Polska aplikacja o lądowaniu na Marsie. Konsultantem NASA [TYLKO U NAS]
Immersion VR - polskie studio VR/AR - stworzyło innowacyjny projekt w rozszerzonej rzeczywistości umożliwiający eksploracją Marsa. Aplikacja jest częścią promocji filmu dokumentalnego wyprodukowanego przez Smithsonian Channel, dotyczącego lądowania łazika Perseverance na Czerwonej Planecie, który zakończy swoją międzyplanetarną podróż 18 lutego.
Platige Image prezentuje wirtualne scenografie. "Zdjęcie na szczycie góry to żaden problem"
Branża filmowa i reklamowa od zawsze poszukują coraz nowszych, kreatywnych sposobów na tworzenie spektakularnych wizualnie treści. Wirtualna scenografia, której zastosowania były prezentowane na zakończonych warsztatach organizowanych przez Platige Image, jest kolejnym krokiem w technologicznym i artystycznym rozwoju sektora rozrywkowego.
Polskie studio gamingowe współpracuje z Toyotą. W planach debiut na NewConnect
Immersion - nominowane do nagrody Emmy studio VR/AR - stworzyło aplikację dla Toyoty, która pozwala na przejazd flagowym SUV-em japońskiego producenta w technologii rozszerzonej rzeczywistości. Spółka zależna Immersion Games już w II kwartale 2021 roku ma zadebiutować na NewConnect.