rozszerzona rzeczywistość
zobacz inne tematyAutomatyzacja, dbanie o zdrowie psychiczne. Jakie wyzwania czekają na przedsiębiorców w 2023 roku?
Mijający 2022 rok był trudny pod wieloma względami. Galopująca inflacja, wojna w Ukrainie, widmo kryzysu i recesji… To jedynie część problemów, z którymi musieliśmy się zmagać. Nie dziwi więc fakt, że z obawą patrzymy w przyszłość i nadchodzący nowy rok. Jakie wyzwania czekają na przedsiębiorców w 2023 roku?
Zakupy w rozszerzonej rzeczywistości. Jak WEARFITS chce zmienić branżę modową?
Łukasz Rzepecki wraz ze swoimi współpracownikami wprowadzają do branży modowej cyfrową rewolucję. Dzięki WEARFITS, aby przymierzyć ubrania oraz buty, nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy telefon lub komputer.
Uniwersum Akademii Pana Kleksa rozszerza się. Startuje sprzedaż tokenów NFT
Ruszyły zdjęcia do nowej wersji „Akademii Pana Kleksa”. Premierę filmową zaplanowano na początek 2024 r., ale całe uniwersum Kleksa - w założeniu twórców - ma być czymś więcej niż ekranizacją. Już za chwilę rozpocznie się sprzedaż tokenów multi-D, które będą biletem do aplikacji AR oraz świata metaverse związanego z projektem.
Inżynierka od dotyku. "Biblioteka wrażeń dotykowych" zrewolucjonizuje rynek aplikacji edukacyjnych?
Zbudowali bibliotekę wrażeń dotykowych i pierścień pozwalający je odczuwać w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Startup Brygidy Dzidek chce zrewolucjonizować nie tylko rosnący jak burza rynek gier, ale także aplikacji medycznych i edukacyjnych.
Polski startup AR-Labs.io nawiązuje współpracę z marką Belutti. Efektem - wirtualna przymierzalnia
Marka AR-Labs.io tworząca wirtualne przymierzalnie okularów, dostarcza firmom z branży fashion innowacyjne rozwiązanie. Klienci, pobierając aplikację, w swoim telefonie mogą przymierzyć wirtualne modele okularów 1:1, czyli tak, jak w prawdziwym lustrze. Z nowoczesnego rozwiązania, skorzystała właśnie marka Belutti.
Startup Nsflow z rekordowymi wzrostami. W planach dalsza ekspansja zagraniczna m.in. w krajach DACH
2021 rok okazał się przełomowy dla wrocławskiej platformy Nsflow. Osiągnęła rekordowy, ponad 300-krotny wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego oraz pozyskała trzech dużych klientów: Grupę Azoty, Warbud oraz Toyotę. Platforma przeszła także całkowity rebranding.
Immersion VR/AR Festival. Zobacz, poczuj, doświadczaj
26-27 listopada 2021 r. w warszawskim Centralnym Domu Technologii odbędzie się pierwsza edycja festiwalu, poświęconego w całości działaniom w obszarze wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Na uczestników wydarzenia czekać będzie 80 stanowisk VR, 8 paneli z udziałem ekspertów, prezentacje najnowszych trendów i wiele innych atrakcji. Imprezę będzie można oglądać także online.
Wirtualna przymierzalnia, zmniejszenie liczby zwrotów - cyfryzacja mody zmieni świat zakupów?
Cyfryzacja w branży modowej to nie tylko urozmaicenie doświadczeń zakupowych klientów – to realny wpływ na działalności biznesową, nawet kilkukrotne zwiększenie konwersji sprzedażowej i zmniejszenie ilości zwrotów. Przede wszystkim to jednak znaczne zmniejszenie śladu węglowego, który zostawia po sobie cała branża retail.
Rehabilitacja po udarze mózgu w wirtualnym mieszkaniu? BioMinds zdobył 1,5 mln złotych od inwestorów
Wymyślone przez Polaków z BioMinds wirtualne mieszkanie pomoże pacjentom po udarze mózgu w powrocie do zdrowia. Ich oparta o technologię VR i AR metoda przyspieszy rehabilitację i zwiększy jej skuteczność. Autorzy projektu BioMinds zdobyli właśnie kolejną rundę inwestycyjną w wysokości 1,5 miliona złotych od funduszu Aligo VC i aniołów biznesu.
Polski startup proponuje "wirtualną teleportację". "To narzędzie do załamania czasoprzestrzeni"
Dwie pasjonatki nowych technologii i telekomunikacji tworzą rozwiązanie, które będzie mogło przenieść nas w czasie rzeczywistym w dowolne miejsce na świecie – od stadionu piłkarskiego po salę operacyjną. Startup Omniview rozwija aplikację do transmisji wysokiej rozdzielczości obrazu 360 stopni na urządzenia mobilne i okulary VR.
WEARFITS planuje globalną rundę inwestycyjną. "AR bez umieszczenia w kontekście jest tylko zabawką"
Technologie 3D, bez umieszczenia w kontekście danych, są tylko zabawką i PR-ową ciekawostką. Dane bez odpowiedniej wizualizacji i kontekstu nie mają wartości dla firmy modowej, ani jej klienta - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Łukasz Rzepecki, CEO WEARFITS.
VR TierOne szuka inwestora i zapowiada ekspansję. "Działamy dwutorowo, w planach również USA"
Najpierw chcemy pojawić się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech - zapowiada Paweł Pasternak, dyrektor VR TierOne.
Rosnąca sprzedaż, "Gwiezdne wojny" w domu. Wirtualną rzeczywistość czeka przełom [TYLKO U NAS]
Rynek VR/AR mocno urósł w minionych miesiącach - nie tylko za sprawą pandemii COVID-19. W samym tylko pierwszym kwartale 2020 roku liczba użytkowników VR wzrosła dwukrotnie. Eksperci przewidują, że największa rewolucja dopiero przed nami.
Polska aplikacja o lądowaniu na Marsie. Konsultantem NASA [TYLKO U NAS]
Immersion VR - polskie studio VR/AR - stworzyło innowacyjny projekt w rozszerzonej rzeczywistości umożliwiający eksploracją Marsa. Aplikacja jest częścią promocji filmu dokumentalnego wyprodukowanego przez Smithsonian Channel, dotyczącego lądowania łazika Perseverance na Czerwonej Planecie, który zakończy swoją międzyplanetarną podróż 18 lutego.