Oprogramowaniem świata nie zmienisz

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Z epidemii trzeba wyciągnąć jeden wniosek, że nie ma powrotu do starej normalności. Musimy się zmieniać, stawać się coraz bardziej odpowiedzialnymi – mówi Anna-Liisa Palatu, twórczyni estońskiej firmy Woola.

Jak narodził się pomysł na Woola?

Anna-Liisa Palatu: Prowadziłam sklep internetowy. Od początku dostrzegałam olbrzymie ilości plastiku, który był zużywany na potrzeby przesyłek. Postanowiłam to zmienić, więc dosyć szybko zaczęliśmy rozglądać się za jakąś alternatywą dla folii bąbelkowej i innych materiałów z tworzyw sztucznych. Wypróbowaliśmy wiele rozwiązań – od opakowań wielokrotnego użytku, przez opakowania zwrotne, po tworzywa alternatywne. Dostaliśmy bardzo pozytywny feedback od klientów, którzy byli skłonni zapłacić więcej tylko po to, żeby chronić środowisko.

Badania potwierdzają, że ludzie – wbrew pozorom – chcą być coraz bardziej ekologiczni.

Dokładnie! Skontaktowaliśmy się również z krajowym przewoźnikiem pocztowym – estońską Omnivią. Oni niejako potwierdzili nasze wnioski, że to nie same opakowania są największą bolączką, ale cały ten materiał, który wypełnia paczki. Taki jak właśnie folia bąbelkowa. Na wełnę trafiliśmy w zasadzie przez przypadek. Dowiedzieliśmy się, że każdego roku w Estonii marnuje się ponad 150 ton wełny! Wyobrażasz to sobie? 

Czemu tak się dzieje?

Ponieważ gatunki owiec, które w większości hoduje się w Europie, nie są hodowane na wełnę, ale dla mięsa, zatem włókna ich wełny nie są wystarczająco trwałe, by cokolwiek z nich wyprodukować. Była to dla nas szokująca informacja – przecież wełna to naturalne włókno, które posiada wiele zalet. Poza tym...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2020 (59)

Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ