Targi pełne nowości
Fot. Patryk Ptak; Michał Topa; Michał Pawłowskiz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 1/2019 (40)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
W nowych, ogromnych halach wystawowych Global Expo na warszawskim Żeraniu w sumie zaprezentowano ponad sto samochodów. Oczywiście największym powodzeniem cieszyły się auta, których dotąd nie można było zobaczyć u dilerów.
Interesujące nowości pokazał Ford. Był wśród nich np. model Focus Active w wersji kombi. Obecnie wchodzą na rynek nowe wersje Focusa, ta szczególna, „uterenowiona” (czyli ze zwiększonym o 3 cm prześwitem) nie była jeszcze znana. Ford pokazał też inne wersje popularnego kompaktu, w tym luksusową o nazwie Vignale.
Model prosto spod igły przywiózł do Warszawy także Hyundai. Obok dobrze znanych propozycji koreańska firma przedstawiła też model i30 N Fastback będący eleganckim kompaktowym autem z mocnym silnikiem i sportowo ustawionym zawieszeniem. To jeden z najciekawszych modeli dla entuzjastów dynamicznej jazdy. Siostrzana Kia z kolei zaprezentowała nowy model Proceed, który teraz jest 5-drzwiowym liftbackiem o bardzo ładnej sylwetce. Uwagę zwracał również policyjny Stinger, który wkrótce wejdzie do służby w polskiej policji – wyposażony w wideorejestratory będzie patrolował drogi. Nowy radiowóz pokazał też Nissan. Jak na auto policyjne, był to zaskakujący model – elektryczny Leaf. Trafi on do szczecińskiej policji, gdzie będzie patrolować Wały Chrobrego.
Oczywiście podczas takiego wydarzenia nie mogło zabraknąć marek Grupy Volkswagena, która od lat bryluje na flotowym rynku. Można było oglądać m.in. nowego miejskiego SUV-a, czyli Volkswagena T-Cross, oraz Seata Tarraco, który wejdzie do sprzedaży na początku 2019 r. Audi z kolei pokazało nowy model Q3. Biorąc pod uwagę ekspozycję koncernu Volkswagen, nietrudno zauważyć, że obecnie także wśród nabywców flotowych coraz większym powodzeniem cieszą się wszelkiej maści SUV-y.
Dwie interesujące nowości pokazał też Peugeot. Pierwszą z nich jest van Rifter, który zastąpi osobową wersję Partnera. To auto, które sprawdzi się i jako „dostawczak” dla niedużej firmy, i jako samochód rodzinny. Z kolei efektowną limuzyną dla menedżera może być 508, czyli sedan o linii nadwozia przywodzącej na myśl coupé. Renault przedstawił natomiast nowego SUV-a, czyli model Kadjar po modernizacji.
Nowy model tego samego segmentu, lecz klasy premium, zaprezentował Lexus. To UX, czyli miejski crossover. Oprócz niego na targach był też model ES, który jest eleganckim sedanem zbudowanym z myślą o maksymalnym komforcie podróżnych. Interesującą ekspozycję przygotowała również Toyota (Lexus to jedna z marek japońskiego koncernu). Japończycy pokazali samochody, które w 2019 r. najpewniej nieźle zamieszają na naszym rynku: to nowa Corolla (zastępuje kompaktowego Aurisa) oraz limuzyna Camry (wchodzi w miejsce Avensisa).
Inne ciekawe premiery, które można było obejrzeć podczas targów Fleet Market, to odnowione Jeepy Renegade i Cherokee, dostawczy Opel Combo Cargo czy też zmodernizowane Iveco Daily.
Oczywiście nie zabrakło też przedstawicieli firm, które działają na szeroko pojętym rynku flotowym: od leasingodawców i zarządców flot po banki oraz ubezpieczycieli.
Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.