Lidl inicjuje dialog z dostawcami: zrównoważony rozwój i wzrost jako priorytet

Lidl
Fot. shutterstock.
Niemiecka centrala Lidla zaprosiła 20 dostawców marek własnych, by dyskutować o przyszłości i wyzwaniach stojących przed siecią dyskontów. Czeka nas większa ekspansja marketu?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wczoraj odbyło się wyjątkowe spotkanie, w którym Lidl spotkał się z partnerami strategicznymi w celu omówienia istotnych kwestii, stojących obecnie przed firmą. Głównymi tematami dyskusji były: regulacje polityczne, wzrastające wymagania w dziedzinie cyfryzacji i bezpieczeństwa IT, niestabilność łańcuchów dostaw oraz zmieniające się preferencje konsumentów dotyczące ceny, jakości, zdrowia i zrównoważonego rozwoju.

Droga do przyszłości Lidla

Jak informuje portal dlahandlu.pl Lidl dąży do zbudowania wspólnego zrozumienia w tych kluczowych obszarach, uznając, że wyzwania w łańcuchach dostaw można pokonać tylko poprzez współpracę. Spotkanie zgromadziło przedstawicieli takich firm jak Tönnies, Ehrmann, Gropper, Niederrhein-Gold, Dalli Group i Conditess.

Christoph Pohl, dyrektor ds. zakupów w Lidl International, pełnił rolę gospodarza tego wydarzenia. Podkreślił, że dostawcy marek własnych są niezwykle ważnym elementem działalności firmy.

"Lidl dąży nie tylko do bycia pierwszym wyborem dla swoich klientów, ale także dla swoich dostawców" - mówił podczas spotkania. 

Właśnie dlatego wymiana zdań na równorzędnej płaszczyźnie jest niezbędna, aby nie tylko dzielić się informacjami na temat bieżących tematów i wyzwań, ale także wspierać się nawzajem i tworzyć drogę do wspólnej przyszłości pełnej sukcesów - wyjaśniał Chritoph Pohl.

Marlboro jako inwestycja ESG? CEO mówi, że to jego cel

Odpowiedź Lidla na Zielony Ład UE

Jednym z kluczowych tematów dyskusji był zrównoważony rozwój. Zarówno Lidl, jak i jego dostawcy widzą w tym obszarze centralne podejście, niezbędne do skutecznego działania w przyszłości. W ramach kilku warsztatów omówiono na przykład Europejski Zielony Ład i jego implikacje. Lidl aktywnie współpracuje ze swoimi dostawcami w ramach wszechstronnej międzynarodowej strategii CSR, mającej na celu redukcję emisji CO₂ w łańcuchu dostaw, zmniejszenie zużycia materiałów opakowaniowych oraz poszerzenie oferty produktów w gospodarce o obiegu zamkniętym.

Dialog z dostawcami tworzy trwałe relacje biznesowe

Spotkanie jest kolejnym krokiem Lidl w kierunku zacieśnienia współpracy z dostawcami i tworzenia trwałych relacji biznesowych. Firma zdaje sobie sprawę, że tylko poprzez dialog i wspólną pracę można osiągnąć długoterminowy sukces w dzisiejszym zmieniającym się środowisku biznesowym. Lidl kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, innowacje i elastyczność, aby sprostać oczekiwaniom klientów i rynku.

Supermoce. Narzędzia AI, które usprawnią (lub wywrócą do góry nogami) twój biznes

ZOBACZ RÓWNIEŻ