Globalna promocja polskich start-upów teleinformatycznych
LILIANNA SOKOLOWSKA/EAST NEWSNa Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie trwa Tydzień Polskiej Branży ICT, organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwem Gospodarki.
Do reprezentacji Polski w czasie Tygodnia zostały zaproszone firmy Digital Core Design, Game Technologies, Infinity HQ, InPho Tech, MGGP Aero, Sportovia, OMNI3D i OORT Europe.
Zgodnie z przewidywaniami Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w 2020 roku sektor ICT w Polsce, dzięki zaangażowaniu między innymi środków unijnych, może odpowiadać nawet za 15% polskiego PKB. Tydzień Polskiej Branży ICT podczas EXPO 2015 przybliża ten cel, stwarzając polskim innowacyjnym firmom możliwość prezentacji przed międzynarodową publicznością. Założeniem Tygodnia Polskiej Branży ICT na EXPO 2015 w Mediolanie jest pokazanie najciekawszych innowacji z Polski w przystępny sposób. Ekspozycja w Pawilonie Polski prezentuje najciekawsze inteligentne technologie, tak aby goście pawilonu sami mogli przekonać się, jak owe technologie działają.
Firmy, które reprezentują Polskę na Tygodniu Polskiej Branży ICT, zostały wyłonione w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Kluczowym kryterium była innowacyjność zgłoszonych projektów na rynku polskim i międzynarodowym oraz zgodność projektu z tematyką Tygodnia Polskiej Branży ICT. W wyniku postępowania konkursowego wyłoniono ośmiu laureatów. Każda z firm udowadnia, że Polska jest zdolna konkurować w gospodarce opartej na wiedzy.
Ekspozycji towarzyszyła konferencja z udziałem start-upów, firm poszukujących partnerów biznesowych w Polsce oraz przedstawicieli włoskich funduszy VC, która odbyła się 13 października.