Edrone pozyskał nowych inwestorów. W planach rozwój technologii obsługującej zapytania głosowe
Zespół Edrone, fot. mat. prasoweDwa lata temu edrone pozyskał swojego pierwszego inwestora w wysokości 2,5 miliona dolarów oraz grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju o wartości 2,8 miliona dolarów, łącznie w wysokości 5,3 miliona dolarów. Po 18 miesiącach od poprzedniej inwestycji firma osiągnęła 4,4 miliona dolarów powtarzalnych rocznych przychodów i podwoiła tempo wzrostu. Kolejnym krokiem stało się pozyskanie nowych inwestorów - Atmos Ventures oraz Müller Medien. Fundusze posiadają w swoim portfelu takie spółki jak Booksy, Inframedica czy Molecule.one.
Poza wzrostem przychodów i rozwoju biznesu na kluczowych rynkach, spółka podwoiła liczbę inżynierów. Szczególnie w najważniejszym dla siebie obszarze związanym z przetwarzaniem języka naturalnego. Stworzyli oni pierwsze na rynku narzędzie wspierające interfejs głosowy w sklepach internetowych nie wymagającego pracy programistów. Środki z obecnej inwestycji pozwolą na dalszy rozwój technologii głosowej (Voice Commerce) i wprowadzenie produktu na rynek, a także dalszą ekspansję na zagranicznych rynkach.
- Przez ostatnie 18 miesięcy podwoiliśmy liczbę klientów na rynku międzynarodowym, szczególnie w Brazylii i regionie CEE. Wierzę, że to dobry czas, by wzmocnić swoją pozycję na tych rynkach i uzyskać środki na kolejne inwestycje. Zamierzamy kontynuować rozwój rozwiązań dla e-commerce umożliwiających dokonywanie zapytań głosowo. Jesteśmy pionierami konwersacyjnego interfejsu głosowego, a nasi eksperci od sztucznej inteligencji rozwijają technologię opartą o swobodne zapytania głosowe, która zrewolucjonizuje zakupy w sklepach online - mówi Michał Blak, CEO Edrone.
Przeczytaj również: gryfnie, czyli fajnie
Edrone planuje inwestycje
Edrone działa na rynku od 2016 roku. Po 4 latach bootstrappingu firma osiągnęła poziom 100 tysięcy dolarów MRR i pozyskała zewnętrznego inwestora - węgierski VC PortfoLion. W maju 2022 roku uzyskano 4,4 miliona $ ARR i wzrost o 70% w porównaniu do roku poprzedniego.
- Inwestycja w sprzedaż online jest obecnie warunkiem niezbędnym dla rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Wierzymy, że rynek MŚP potrzebuje dopasowanego do niego rozwiązania, które zwiększa sprzedaż i rentowność tych biznesów, dlatego cieszymy się, że mamy edrone w naszym portfelu inwestycyjnym - powiedział Michael Amtmann, Chief Investment Officer z Mueller Medien.