Disney+ odnotował wzrost subskrybentów. Star Wars i Marvel przyciągają najbardziej

Disney+ od niedawna działa również w Polsce / Fot.
Disney+ od niedawna działa również w Polsce / Fot. Materiały własne
Platforma streamingowa Disney+ ma powody do zadowolenia, tym bardziej że Netflix w ostatnich miesiącach traci subskrybentów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Platforma Disney+ poinformowała, że jej łączna liczba abonentów wzrosła do 152,1 mln w trzecim kwartale fiskalnym, a to więcej niż przewidywali analitycy (prognoza wynosiła 147 mln). 

Sprawdź: Beyond Meat

Na koniec trzeciego kwartału fiskalnego Hulu miał 46,2 mln abonentów, ESPN+ miał 22,8 mln, a Disney+ wspomniane 152,1 mln. Łącznie daje to 221 mln subskrybentów dla grupy, podczas gdy Netflix miał ich 220 mln. Można więc powiedzieć, że mamy nowego lidera w sektorze streamingowym, jeśli ocenimy wspomniane platformy jako całość.

Po poinformowaniu o wynikach akcje Disney wzrosły o 6%. 

Sektor streamingowy jeszcze nie stracił pary 

Rynek platform streamingowych w ostatnich miesiącach nie cieszył się zainteresowaniem inwestorów - wielu z nich uważało, że doszedł on do sufitu i trudno będzie platformom takim jak Netflix czy HBO Go pozyskiwać nowych odbiorców. Netflix informował o kolejnych spadkach subskrybentów, a Discovery ogłosiło zmianę strategii dotyczącej swoich treści. 

Niepewność sprawiła, że analitycy i inwestorzy zaczęli się poważnie zastanawiać nad tym, co przyniesie przyszłość dla branży - i głównie przewidywali dalsze spadki. 

Ostatnie doniesienia o liczbie abonentów Disney+ zapewniają pewien optymizm, jednak trzeba zauważyć, że platforma wprowadzi również nową strukturę cen, w tym usługę w wersji z reklamami. Wszystko po to, aby działalność streamingowa była bardziej opłacalna.

Zobacz: Wyjebongo

W trzecim kwartale fiskalnym Disney+, Hulu i ESPN+ odnotowały łącznie 1,1 mld dol. straty, co odzwierciedla wyższy koszt tworzenia treści. Średni przychód Disney+ na użytkownika platformy spadł do 5% w kartale w USA i Kanadzie. 

Od grudnia br. Disney+ z reklamami będzie kosztował w USA 7,99 dol. miesięcznie. To obecna cena platformy, ale bez reklam. Z kolei cena bez reklam wzrośnie o 38% do kwoty 10,99 dol. miesięcznie. Nie wiadomo jeszcze czy ceny zwiększą się także w Polsce i krajach europejskich. 

Poza tym Disney+ obniżył prognozę. Teraz platforma przewiduje, że osiągnie wynik 215 mln subskrybentów w 2024 r., a nie 245 mln, jak przewidywała wcześniej. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ