Roku wprowadzi na rynek własną linię telewizorów. Akcje w górę

Roku będzie sprzedawać własne TV / Fot. Materiały
Roku będzie sprzedawać własne TV / Fot. Materiały własne
Roku chce zwiększyć bazę konsumentów do 70 mln osób. Wprowadzi własne telewizory, łącznie 11 modeli o różnych przekątnych ekranu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Czy to ma sens? Anthony Wood, dyrektor generalny w Roku, musiał odpowiadać m.in. na takie pytania na spotkaniu z inwestorami. 

Roku to platforma streamingowa, która w przeciwieństwie do Netfliksa czy HBO Max sprzedawała również własny sprzęt. Były to odpowiednie przytawki do telewizorów, oferowane w różnych wariantach, aby po podłączeniu do złącza HDMI zyskiwać dostęp do streamingu. Do nawigowania po Roku wykorzystywaliśmy z kolei aplikacje mobilne na smartfonie. 

sprzęt do strumieniowania - platforma Roku TV

Firma, której nazwa oznacza "sześć" w j. japońskim, bo to właśnie szósty biznes, jaki rozwija Anthony Wood, sprzedaje również licencje do swojego oprogramowania Roku OS. Producenci telewizorów tacy jak Hisense, TCL czy RCA często integrowali platformę Roku w swoich telewizorach.

Roku zacznie sprzedawać własne TV

Wood doszedł jednak do wniosku, że musi zdywersyfikować biznes i trafić z platformą Roku do klientów w taki sposób, aby mieli do niej dostęp zaraz po zakupie i włączeniu telewizora. I tak do sprzedaży trafią odbiorniki z serii Roku Select i Roku Plus Series. 

Czytaj: Netflix traci klientów i wprowadza zmiany

- Generujemy miliardy dolarów przychodów rocznie z reklam, dystrybucji usług przesyłania strumieniowego i mamy do tego świetną platformę. Sednem tej działalności jest jednak udział w rynku naszej platformy - powiedział Wood w wywiadzie dla CNBC. Ten udział chce on zwiększać właśnie poprzez sprzedaż telewizorów. Klient kupi TV i niejako od razu miałby zyskać dostęp do świetnej platformy streamingowej i - w zamyśle - nie mieć już potrzeby, by kupować dostęp do Netfliksa czy Disney+.

Firma będzie sprzedawać łącznie 11 modeli telewizorów, o przekątnych od 24 do 75 cali. Ceny będą się wahać od 119 do 999 dolarów.

Sprawdź: Serwis streamingowy Hayu 

Dodajmy, że jeszcze pod koniec 2022 r. Roku zdecydowało się na obniżenie kosztów i zwolniło ok. 200 pracowników (5% siły roboczej). Ograniczyła również wydatki na reklamę. 

Po ogłoszeniu planów z telewizorami akcje Roku wzrosły o ponad 4% na początku br. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ