Apple zwiększa inwestycje w podcasty. Chce dostarczać wysokiej jakości treści
Apple stawia na podcasty / Fot. Soundtrap, Unsplash.comApple zwiększa swoje wydatki na oryginalne podcasty, oferowane tylko w swojej platformie. Obecnie podpisało umowę ze studiem, które zdobyło nagrodę Pulitzera, a także prowadzi rozmowy z innymi firmami na temat kolejnych partnerstw.
Producent MacBooków i iPhone'ów chce powiększać bazę unikalnych treści dla swojej aplikacji Podcasty. Następnie, jeśli dany podcast zyska wielu fanów, Apple może rozważyć tworzenie filmów czy seriali na potrzeby platformy Apple TV+. Oryginalne podcasty są dla Apple dobrą i relatywnie tanią metodą na testowanie treści i sprawdzanie, co cieszy się dużą popularnością.
Sprawdź: Fear and greed index
Futuro Studios znane jest z serii Suave o tematyce kriminalnej, choć na koncie ma oczywiście więcej podcastów. Apple sfinansuje kolejne produkcje, a w zamian zyska możliwość przekształcenia dowolnej historii w film czy serial.
Apple stawia na treści
Apple wydała do tej pory ok. 10 mln dol. na podobne partnerstwa z takimi studiami jak At Will Media, Campside Media, Jigsaw Productions i Pineapple Street Studios. Inwestycje są realizowane z ramienia działu Apple TV, nie zaś działu podcastów. Można więc powiedzieć, że firma zdecydowanie liczy na to, że podcasty będą w końcu przekształcane w treści wideo.
Co ciekawe, dział zajmujący się w Apple podcastami również ma swoje budżety, ale unika finansowania konkretnych podcastów, ponieważ chce być postrzegany jako platforma neutralna.
Apple sfinansowała już kilka serii podcastowych i na razie żadna z nich nie zawierała reklam. Treści służą przede wszystkim jako narzędzia marketingowe do przyciągania użytkowników, jak i do pomiaru zainteresowania danymi materiałami.
Zobacz: MLM
Apple TV+ działa od 2019 r. Obecnie jednym z najlepszych seriali na platformie jest "Ted Lasso" (gra tam Jason Sudeikis).