Współzałożyciel YouTube Jawed Karim mówi wprost: "Usunięcie Dislike to głupi pomysł"

YouTube podjął złą decyzję / Fot. Materiały własne
YouTube podjął złą decyzję / Fot. Materiały własne
YouTube zapowiedział, że przestanie wyświetlać statystyki przy przycisku "Nie podoba mi się", czyli "Dislike". Firma twierdzi, że w ten sposób sprawi, że internet stanie się lepszym miejscem i ludzie nie będą wyrażać negatywnych emocji. Głupota? Zdaniem Jawed Karima - zdecydowanie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jawed Karim to współzałożyciel YouTube'a, ale też autor pierwszego filmu przesłanego na platformę, "Ja w zoo". Film znajdziemy pod tym adresem. Trwa niespełna 20 sekund i ma obecnie aż 202 538 529 wyświetleń. 

Zobacz: Prepersi

Karim pracował nad serwisem YouTube z Chadem Hurleyem i Steve'em Chenem w 2005 r. Panowie poznali się wcześniej w innej firmie - razem pracowali w PayPal. 

W 2006 r. zdecydowali, że sprzedadzą swój serwis Google'owi za 1,65 miliarda dolarów. W tamtym okresie była to ogromna suma jak za biznes online, ale Google zdawało sobie sprawę, że będzie to świetna inwestycja i nie żałowało pieniędzy.

Jawed Karim krytkuje decyzję serwisu bezpośrednio na YouTube

Ostatnio serwis YouTube zapowiedział, że przestanie wyświetlać informacje o tym, jak dużo razy dany film został "niepolubiony" przez internautów. Obecnie możemy kliknąć łapkę w górę lub w dół, i w serwisie widoczne są odpowiednie statystyki dla obu przycisków. 

W najbliższej przyszłości serwis nie chce wyświetlać informacji o tym, ile łapek w dół ma dane wideo. Ciągle będziemy mogli kliknąć ten przycisk, ale statystyka będzie dostępna tylko dla pracowników serwisu i jego algorytmów. 

Jawed Karim zdecydowanie nie podziela tej decyzji. Nie ma już wpływu na rozwój platformy, niemniej ciągle ma na niej konto. Zdecydował, że zmieni opis pod swoim pierwszym filmem. Poinformował internautów: "Kiedy każdy YouTuber zgadza się, że usuwanie "dislikes" jest głupim pomysłem, to prawdopodobnie tak jest. YouTube, postarajcie się bardziej". 

Sprawdź: Karty Pokemon

To nie pierwszy raz, kiedy Karim wykorzystał swoje wideo do skrytykowania zmian na YouTube. Zrobił to także w 2013 r., kiedy skrytykował firmę za to, że zmuszała użytkowników do zakładania konta w serwisie Google+, by móc komentować filmy.

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ