Najlepszy moment
z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2021 (68)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Buyer persona. Poznaj i zrozum decyzje zakupowe swoich klientów
Adele Revella
MT Biznes
Kim są ludzie, którzy kupują nasze produkty? Co lubią, czego potrzebują, o czym marzą, dlaczego decydują się na zakup? Odpowiedzi na te pytania pozwoliłyby nam pewnie lepiej trafiać w gust naszych klientów oraz znajdować nowych, czyli po prostu sprzedawać więcej. Z pomocą w odkryciu kim jest nasza buyer persona przychodzą dziś nowe technologie, zwłaszcza Big Data. Marketerzy próbują wyczytać tendencje zakupowe przez analizę liczby logowań na www czy kliknięć w social mediach. Adele Ravella, założycielka i szefowa Buyer Persona Institute, proponuje jednak... spotkanie. Jej metoda opiera się na przeprowadzeniu bezpośrednich wywiadów, na rozmowie z konkretnymi osobami.
W swojej książce podpowiada, jak zadawać klientowi właściwe pytania i jak uważnie słuchać odpowiedzi. Dlaczego zdecydował się na nasz produkt lub wręcz przeciwnie – miał zastrzeżenia i zrezygnował z zakupu? To na podstawie takich rozmów, bez większych nakładów finansowych, można zbudować prawdziwy obraz naszego klienta.
-----------------------------------------------------
Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu
Robert Sroka
Poltex
Sztuczna inteligencja, innowacyjne modele biznesowe, media społecznościowe, zawody nowe i te, które właśnie znikają... Chyba nigdy zmiany w biznesie i jego okolicach nie zachodziły tak szybko jak dziś. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy mogą czuć się zagubieni. Muszą mierzyć się z zupełnie nowymi dylematami moralnymi dotyczącymi prowadzenia swoich firm. Co jest dziś w biznesie etyczne? Gdzie są przywódcy, z których warto brać teraz przykład? Z pomocą przychodzi książka dr. Roberta Sroki, etyka biznesu, specjalisty od odpowiedzialnego inwestowania, ładu korporacyjnego i praw człowieka.
Autor nie zajmuje się ani prawami narzuconymi przez państwo, ani oddolnymi inicjatywami konkretnych firm. Odkrywa natomiast potencjał tkwiący w organizacjach branżowych. Pokazuje, w jaki sposób mogą one wyznaczać i egzekwować standardy etycznego postępowania w przestrzeni gospodarczej. To one, jego zdaniem, najlepiej wiedzą, gdzie pojawiają się zagrożenia i prawdopodobieństwo przekroczenia granicy prawnej lub moralnej.
-----------------------------------------------------
Post Corona – od kryzysu do szans
Scott Galloway
MT Biznes
Czy nie za wcześnie na tę pozycję? – to była pierwsza myśl, gdy wzięliśmy do rąk tę książkę. Pisanie o świecie „post corona” jest chyba na wyrost, bo świat właśnie mierzy się z trzecią falą zachorowań na Covid-19 i nikt nie wie, jak się sprawy, także te gospodarcze, potoczą. Na szczęście „Post Corona” to nie zaklinanie rzeczywistości czy wróżenie z fusów, ale wnikliwa analiza tego, kto wygra, a kto może wygrać po pandemii. Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, i tym razem funduje czytelnikom mieszaninę wiedzy, humoru i słusznego oburzenia. Jego zdaniem pandemia przyspieszyła tylko przemiany, które już dokonywały się w społeczeństwie. Uwypukliła rozbieżność między wizją silnych państw a smutną rzeczywistością życia ich obywateli. Pisze o zwycięzcach (choćby dostawcach oprogramowania do wideokonferencji) i przegranych (restauracjach, biurach podróży, hotelach). I o tym, jak zmieniły się zasady gry. Nie, na tę książkę nie jest za wcześnie.
-----------------------------------------------------
Budujac dla pokoleń
Adam Mariański
Mariański Group
Tylko 24 lata – taki jest średni czas istnienia firmy rodzinnej na świecie. To tyle, ile trwa jedno pokolenie. Dlaczego tak krótko? I jak sprawić, żeby nasza firma przetrwała ten krytyczny moment? Adam Mariański, prezes Stowarzyszenia Polskich Firm Rodzinnych, adwokat i doradca podatkowy, twierdzi, że głównym winowajcą jest źle zaplanowany i przeprowadzony proces transferu pokoleniowego. „Może on zniszczyć zarówno samą rodzinę, jak i zarządzane przez nią przedsiębiorstwo”. Mariański nie boi się pisać o trudnych tematach takich jak rozdzielenie funkcji rodzica i menedżera, kontroli nestora w firmie czy destrukcyjnej roli pieniądza. Znajdziemy tu jednak przede wszystkim konkretne porady. Książka pojawia się na naszym rynku w idealnym momencie. Większość polskich firm powstała w połowie 90. XX w., a to oznacza, że właśnie wchodzą w najtrudniejszy dla nich czas – przekazania sterów kolejnemu pokoleniu.
Więcej możesz przeczytać w 5/2021 (68) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.