My Company Polska poleca książki dla przedsiębiorców i nie tylko

książki
Sprawdź literackie propozycje redakcji dla czytelników. / Fot. Shutterstock.
Wybrane propozycje literackie na wiosnę.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 4/2024 (103)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Sally Helgesen, Marshall Goldsmith

Nie podcinaj sobie skrzydeł

MT Biznes

Polska premiera tej książki nieprzypadkowo miała miejsce 8 marca. „Nie podcinaj sobie skrzydeł” to bowiem swoisty manifest kobiecego przywództwa, który doczekał się już tłumaczenia na 25 języków. Skąd ta popularność? Z powszechnego doświadczenia i uniwersalnego przesłania, które – jak widać – dotyczą kobiet na całym świecie. Sally Helgesen szczerze pisze też o sobie i o tym, co w podejściu do kariery różni ją od Marshalla Goldsmitha. Autorzy pokazują 12 nawyków, którymi kobiety (choć nie tylko one!) sabotują własne osiągnięcia. Co ciekawe, niektóre z tych nawyków do pewnego momentu bardzo kobietom pomagają! To np. perfekcjonizm oraz potrzeba zadowalania innych. Dzięki temu są lubiane i można im zaufać, że dopną wszystko na ostatni guzik, ale gdy zostają menedżerkami, oba nawyki mogą stać się problematyczne, bo prowadzą m.in. do mikrozarządzania. Każdy nawyk jest przedstawiany na przykładach i rozkładany na czynniki pierwsze, tzn. w rzetelny sposób autorzy pokazują potencjalne źródła nawyku i błędne przekonania, które leżą u jego podstaw.

Phil Barden

Odkoduj pułapki myślenia w biznesie

MT Biznes

Jak zachwycić klientów? Jak skłonić, by sięgnęli po mój produkt? Jak sprawić, by chcieli zapłacić więcej i byli z tego powodu zadowoleni? Nie, nie trzeba do tego złotej rybki, która spełni nasze życzenia. Wystarczy zrozumieć, jak na wybory klientów wpływa ekonomia behawioralna, czyli dlaczego ludzie zachowują się na zakupach tak, jak się zachowują.

Pomoże w tym książka Phila Bardena, która rozkodowuje pułapki myślenia w biznesie.

Barden to praktyk – jest dyrektorem zarządzającym w firmie DECODE Ltd., w której łączy swoje ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu marką (Unilever, Diageo i T-Mobile) z najnowocześniejszą wiedzą z zakresu psychologii poznawczej i społecznej, neurobiologii i ekonomii behawioralnej. Książka nazywana jest „Kahnemanem dla marketingu”, a także „super GPS-em”, który pokazuje przedsiębiorcy najkrótszą drogę do celu, czyli do sprzedaży. To lektura obowiązkowa dla każdego marketera, sprzedawcy, właściciela firmy. I każdego konsumenta, który nie chce dać się nabrać na ich sztuczki.

Henry Mintzberg

Jak naprawdę działają organizacje

MT Biznes

Ponoć nie ma gorszego podejścia do zarządzania niż przekonanie, że istnieje jeden idealny sposób na działanie organizacji. Przecież każda z nich jest inna! To prawda, ale jednocześnie wszystkie mają ze sobą coś wspólnego i można je podciągnąć pod wspólny mianownik. Można je zrozumieć! Choćby to, z jakimi procesami i siłami się mierzą. Według

prof. Henry’ego Mintzberga, autora książki „Jak naprawdę działają organizacje”, są to konsolidacja, wydajność, biegłość, współpraca, nawarstwienie odrębności, zastrzyk kultury i klin konfliktu. Autor, który jest i praktykiem, i teoretykiem (na co dzień wykłada na Uniwersytecie McGilla w Montrealu), pokazuje organizację przez ludzi. Przygląda się ludziom w pracy: w bankach, w szpitalach, w organizacjach non-profit. Pisze m.in. o tym, że nie można nakładać pracownikom klapek na oczy, a potem oczekiwać, że będą mieli szerszą perspektywę. Ta książka to wspaniały przewodnik po tym świecie, a także wielobarwny i żywy opis stworzeń, które go zamieszkują.

Brian Tracy

Mistrzowskie domykanie transakcji

Onepress

Sprzedawcę poznasz po tym, jak kończy. Wybaczcie ten (nieco zmieniony) bon mot polskiego polityka na początek! Trudno się jednak z nim nie zgodzić. Dobrze wystartować to stanowczo za mało – tak w polityce, jak i w biznesie. Brian Tracy, autor bestsellerowych książek dotyczących biznesu, dobrze zna problemy początkujących sprzedawców i rady, które dostają od szefów – wyjdź do ludzi, nawiąż kontakty, oczaruj klienta… A przecież najważniejsze to domknąć transakcję, czyli doprowadzić do podpisania przelewu. Dość trudna sztuka, której na szczęście można się nauczyć. W książce „Mistrzowskie domykanie transakcji” czytelnicy otrzymują sporą dawkę wiedzy, technik i propozycję ćwiczeń. Proces sprzedażowy przedstawiony jest jako ciąg konsekwentnie odnoszonych zwycięstw, które przynoszą satysfakcję i wymierne pieniądze. Po lekturze książki – jak zapewnia autor – będziesz w stanie zastosować osiągnięcia psychologii finalizowania transakcji, przećwiczysz najefektywniejsze techniki w tym zakresie, zaś dzięki nabytej wiedzy i umiejętnościom już wkrótce zwielokrotnisz swoje dochody.

My Company Polska wydanie 4/2024 (103)

Więcej możesz przeczytać w 4/2024 (103) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ