Reklama

Japonia do młodych dorosłych: pijcie więcej alkoholu

Japonia zachęca do picia / Fot. Ilona Frey, Unspla
Japonia zachęca do picia / Fot. Ilona Frey, Unsplash.com
Japonia zachęca młodych dorosłych, aby pili więcej alkoholu - w ten sposób mieliby wspierać krajowe biznesy. Rząd chce ściągać więcej pieniędzy z podatku od sprzedaży, a sami Japończycy już od pokoleń piją po prostu mniej.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Sake Viva! to program uruchomiony przez japoński rząd, który pokazuje młodym dorosłym, że picie zapewnia sporo frajdy. Dodatkowo zaprasza przedsiębiorców, by ci dołączali do tej przestrzeni i zaczęli handlować alkoholem. Szczególnie zachęca się do produkcji wina i japońskiego sake, a działania kierowane są do ludzi w wieku od 20 do 39 lat.

Inspiracje: Megan Fox

Jak podają źródła, rząd ma tutaj ukrytą agendę: chce pozyskiwać więcej pieniędzy z podatków. 

Krajowa Agencja Podatkowa w Japonii podaje, że konsumpcja alkoholu spada, a tym samym maleje zarabianie na sprzedaży, co przekłada się na niższe podatki. Dla porównania, w 1999 r. konsumpcja alkoholu przyniosła rządowi 1,8 bln jenów dochodu do opodatkowania, podczas gdy w 2020 r. Japończycy wypili o wiele mniej alkoholu. Z perspektywy procentowej dla całkowitych dochodów rządu alkohol generował w 1995 r. aż 5%, a w 2020 r. już tylko 1,7% środków. 

Rozwiązanie problemu? Zdaniem polityków ludzi trzeba zachęcić do picia. 

Młodzi ludzie w Japonii nie mają jednak zbyt wielu powodów do tego typu "świętowania". Kraj znajduje się obecnie w kolejnej fali wirusa Covid-19 i boryka się z innymi problemami, w tym inflacją. Ponadto Japonia ma coraz bardziej starzejącą się populację i wielu młodych ludzi stara się zachowywać odpowiedzialnie, często przeznaczając czas na pomoc dla starszych. 

Zobacz: Jak zarobić pierwszy milion

Podejście japońskiego rządu pokazuje, że w zasadzie wszędzie jest podobnie: politycy nieszczególnie dbają o obywateli i dla nich najważniejsze jest zdobycie głosów. Później zaś, gdy już uda im się dojść do władzy, dbają przede wszystkim o swoje interesy, a problemy rozwiązują w możliwie najłatwiejszy sposób - w tym wypadku sięganiem po butelkę.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama