Jak napisać referencje dla pracownika. Krótko i na temat
Jak napisać referencje dla pracownika / Fot. Pexels.comNapisanie dobrych referencji może pomóc w utrzymaniu relacji z utalentowanym personelem, który odchodzi z firmy. To nie muszą być skomplikowane dokumenty - referencje mogą być krótkie, ujawniające jedynie podstawy związane z daną pracą, ale mogą być też długie. Wtedy mogą zawierać wiele szczegółów, co sprawi, że pracownik zyska większe szanse na zatrudnienie w nowej firmie. Najważniejsze jest to, aby być uczciwym i dokładnym.
Jak napisać referencje dla pracownika - podstawy
Załóżmy, że zdecydowałeś się napisać pozytywną referencję dla pracownika. Przed tobą napisanie profesjonalnego dokumentu, więc zacznij od podstaw. Twój adres znajduje się w prawym górnym rogu strony nr 1, a adres strony składającej prośbę umieść w lewym górnym rogu.
Podatki: JDG
Teraz, zanim zaczniesz pisać większość dokumentu, powinieneś zdecydować, jak zwięzły lub dokładny zamierzasz być - ten wybór wpłynie na strukturę referencji.
Rozpocznij od profesjonalnego powitania: Szanowny Panie/Szanowna Pani (jeśli znasz ich imię, powinieneś go użyć). Co dalej?
Co może zawierać referencja?
Bez względu na to, czy piszesz referencję dla pracownika, który odchodzi po krótkim czasie, czy dla kogoś, kto pracował dla twojej firmy pięć lat temu, możesz dołączyć:
- Stanowisko
- Historia wynagrodzeń
- Daty zatrudnienia w twojej firmie - mogą to być daty rozpoczęcia, daty rozpoczęcia promocji oraz data zakończenia poszczególnych etapów
- Wydajność pracy
- Wykonywane obowiązki i obszary operacyjne
- Profesjonalne zachowanie
- Informacje, czy to pracownik zrezygnował, czy ty zrezygnowałeś ze współpracy
W jaki sposób napisać referencje?
Zacznij od tego, że znasz pracownika. Podaj jego stanowisko, historię wynagrodzeń i daty pracy w twojej firmie.
Następnie, jeśli zdecydowałeś się być dokładny, podaj pewne informacje na temat roli pracownika, jego wydajności, sukcesów, umiejętności i postępowania zawodowego.
Zobacz: Generator haseł
Jasno określ, że polecasz daną osobę do pracy. Następnie zakończ prostym zdaniem informującym nowego pracodawcę, że może skontaktować się z tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji, jeśli sobie tego życzy.
Podpisz się i skorzystaj z firmowej pieczątki. Zakończ dokument szczerymi pozdrowieniami.
To tyle - dokument z referencjami, zwany często listem referencyjnym, nie musi być przesadnie skomplikowany. I pamiętaj: grunt to szczerość!