Firmy jutra. Tysiące biznesów zaczęło działalność

Program Firmy Jutra
Program Firmy Jutra
PFR, Google i Chmura Krajowa przeszkoliły łącznie 11 tys. firm. Już 3 tys. z nich rozpoczęło sprzedaż online. Oto praktyczny wymiar programu Firmy Jutra, który rewolucjonizuje polski biznes.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2021 (73)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Szkolenia z programu Firmy Jutra rozpoczęły się w listopadzie 2020 r. To specjalny program, który połączył siły Polskiego Funduszu Rozwoju, Google i  Chmury Krajowej. Jak wynika z podsumowania programu, do końca września z programu skorzystało 11 tys. firm. Skuteczność? Aż 8 tys. z nich zadeklarowało pozytywną zmianę w rozwoju biznesu lub poziomu kompetencji.

– Nasz program kierujemy do wszystkich firm, które potrzebują efektywnego wsparcia w szybkim zaadaptowaniu się do nowej rzeczywistości i odrobieniu strat związanych z pandemią. Dzięki ofercie trzech partnerów pomagamy zarówno firmom, które potrzebują szybko rozwinąć swoją działalność w internecie, jak i tym, które muszą na nowo przemyśleć cały swój model biznesowy czy powalczyć o wzrost efektywności dzięki rozwiązaniom chmurowym – powiedział Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

Wśród przedsiębiorstw, które wzięły udział w programie, najwięcej jest tych zatrudniających od 2 do 9 pracowników oraz firm jednoosobowych. Pod względem regionalnym największą popularnością program cieszy się w woj. mazowieckim, podlaskim i wielkopolskim.

Kto korzysta z programu Firmy jutra

Dotychczasowe zapowiedzi twórców programu można wreszcie zweryfikować liczbowo. Jak pokazują ankiety przeprowadzone przez autorów, aż 71 proc. uczestników programu zrealizowało dzięki niemu projekty, 28 proc. uczestników zwiększyło liczbę klientów lub zwiększyło sprzedaż, a 4 proc. weszło na nowe rynki. Co trzeci uczestnik dzięki programowi podjął decyzję o rozwoju kariery zawodowej lub zwiększeniu swoich kompetencji.

Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w programie Firmy Jutra, przede wszystkim ulepszyli swoje strony internetowe – m.in. w pozycjonowaniu oraz dopasowaniu treści, by jak najskuteczniej przyciągać klientów, a także zwiększyli obecność w mediach społecznościowych. 

Cele programu

Z Firm Jutra może skorzystać do końca tego roku łącznie 15 tys. firm. Dedykowani doradcy działający w ramach programu pomagają przedsiębiorcom zacząć zarabiać w internecie, dotrzeć do klientów, którzy przenieśli się do świata cyfrowego i zwiększyć innowacyjność dzięki adaptacji nowych modeli biznesowych i wykorzystaniu rozwiązań chmurowych.

W ramach programu przedsiębiorcy dostają bezpłatny program szkoleniowy Google, kurs Lean Canvas i e-booki biznesowe od Polskiego Funduszu Rozwoju wspierające rozwój i szybką adaptację modeli biznesowych firm. Otrzymują też  ścieżki szkoleniowe od Chmury Krajowej dotyczące rozwiązań chmurowych dla małych i średnich przedsiębiorców pomagające zwiększać innowacyjność i obniżać koszty działalności. Firmy, które ukończyły obie ścieżki szkoleniowe dostają od Chmury Krajowej znaczące pakiety środków do wykorzystania w chmurze Google. Łączna wartość bezpłatnych pakietów wyniesie o,5 mln zł. 

Jednym z najważniejszych elementów programu są bezpłatne, indywidualne spotkania z konsultantami, którzy pomagają w rozwoju biznesu w internecie. Takie spotkanie trwa początkowo 90 min, ale przez kolejne trzy miesiące doradca wspiera firmę we wdrażaniu zaplanowanych zmian. Przygotowane zostały cotygodniowe godzinne dyżury, zadania domowe do wykonania z pomocą doradcy czy też możliwość zdalnego z nim kontaktu. Dodatkowo uczestnicy otrzymują ofertę wsparcia od grupy PFR. 

Całe szkolenie przeprowadzone jest online.

Aby wziąć udział w programie, trzeba mieć zarejestrowaną firmę i  spełniać warunek wielkości. Program przeznaczony jest dla mikro, małych lub średnich  przedsiębiorstw. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne. Rejestracja dostępna jest na stronie firmyjutra.pl

My Company Polska wydanie 10/2021 (73)

Więcej możesz przeczytać w 10/2021 (73) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY