Reklama

Aktualności

Reklama
BeeSpeaker pozyskuje 2 mln euro na aplikację, która błyskawicznie uczy mówić po angielsku

BeeSpeaker pozyskuje 2 mln euro na aplikację, która błyskawicznie uczy mówić po angielsku

Producent aplikacji do nauki języków BeeSpeaker właśnie zamknął rundę seed w wysokości 2 mln euro. Na inwestycję zdecydował się fundusz Movens Capital wraz z udziałem SpeedUp Venture Capital Group oraz aniołów biznesu. Środki zostaną przeznaczone na dalszy wzrost na 16 kluczowych rynkach, wsparcie nowych języków, personalizację AI i rozszerzenie funkcjonalności produktu.

Warszawska Giełda wychodzi na ulice polskich miast z projektem GPW 24/7

Warszawska Giełda wychodzi na ulice polskich miast z projektem GPW 24/7

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wraz ze Screen Network uruchomiła projekt GPW 24/7, który prezentuje informacje giełdowe na miejskich ekranach Digital Out of Home (DOOH). W największych polskich miastach wyświetlane są giełdowe notowania oraz krótkie treści edukacyjne o rynku kapitałowym, dostępne dla każdego.

Wiktor Cyrny (oprac.) 25.09.2025
Reklama

Carrefour Polska stawia na Foodsi. Paczki uratujesz w całej Polsce

Carrefour Polska stawia na Foodsi. Paczki uratujesz w całej Polsce

Sieć sklepów Carrefour zacieśnia współpracę z Foodsi – polską aplikacją pomagającą w walce z marnowaniem jedzenia. Od teraz we wszystkich sklepach tej sieci w Polsce będzie można kupić paczki niespodzianki z żywnością i innymi produktami codziennego użytku.

Kuba Dobroszek 24.09.2025
DevSkiller zmienia się w SkillPanel. Co czeka klientów?

DevSkiller zmienia się w SkillPanel. Co czeka klientów?

Rebranding polskiej platformy na SkillPanel dostosowuje markę firmy do jej wizji stania się najbardziej kompleksową platformą, zapewniającą wgląd w kompetencje, analizy i możliwość działania pracowników i całych organizacji. Plan rozwoju technologii SkillPanel obejmuje prognozy oparte na AI, pozwalające przewidywać przyszłe potrzeby kompetencyjne, zaawansowaną analitykę wspierającą planowanie zasobów kadrowych oraz nowe narzędzia pomagające pracownikom w samodzielnym rozwoju kariery.

Reklama
AI zabierze sklepom internetowym nawet 70% klientów? Nowy raport bije na alarm

AI zabierze sklepom internetowym nawet 70% klientów? Nowy raport bije na alarm

Twoja firma może zniknąć z internetu w ciągu kilkunastu miesięcy, choć raczej się tego nie spodziewasz. Walka o klienta nie toczy się już w Google. Nowym polem bitwy jest sztuczna inteligencja, a twoją jedyną amunicją – opinie klientów. Jak wynika z najnowszego raportu:, firmy, które zignorują tę rewolucję, stracą nawet 70% dotychczasowego ruchu. Czas SEO dobiegł końca. Nadeszła era GEO – optymalizacji pod silniki AI.

Tylko 1 na 3 firmy w Polsce wie, co robi. Reszta działa po omacku i traci miliony

Tylko 1 na 3 firmy w Polsce wie, co robi. Reszta działa po omacku i traci miliony

Dwie na trzy firmy w Polsce działają po omacku, podejmując kluczowe decyzje biznesowe w oparciu o przeczucia, a nie twarde dane. Szokujące badanie BCC i Algolytics pokazuje, że zaledwie 33,6% polskich przedsiębiorstw faktycznie korzysta z analityki. To prosta droga do marnowania pieniędzy. O tym, jak firmy mogą przestać przepalać budżety i zacząć zarabiać dzięki danym, opowiada ekspert Tomasz Samagalski.

Wiktor Cyrny 23.09.2025
Asynchronics wygrywa kontrakt ESA wart 450 tys. euro

Asynchronics wygrywa kontrakt ESA wart 450 tys. euro

Asynchronics - polski startup sektora kosmicznego - wraz z francuskim Infinite Orbits zdobył kontrakt Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Wartość projektu wynosi 450 tys. euro. Jego celem jest stworzenie cyfrowego bliźniaka satelity serwisowego na orbicie – rozwiązania, które umożliwi bezpieczne i efektywne testowanie oprogramowania oraz szkolenie operatorów przyszłych misji serwisowych.

Rewolucja AI w Polsce. Co czwarty z nas używa sztucznej inteligencji [Raport]

Rewolucja AI w Polsce. Co czwarty z nas używa sztucznej inteligencji [Raport]

Sztuczna inteligencja stała się narzędziem, które co czwarty Polak używa co najmniej raz w miesiącu. Najnowszy raport #RegionyNEXERY2025 pokazuje, jak technologia dzieli i łączy pokolenia. Podczas gdy młodzi traktują AI jak darmowego korepetytora, starsi widzą w niej głównie podręczny translator. Jedno jest pewne – rewolucja już tu jest, a wraz z nią rosną nasze obawy.

Biznes waginalny, czyli czas femtechów

Biznes waginalny, czyli czas femtechów

Femtechy to dynamicznie rozwijający się rynek, który do 2040 r. może osiągnąć wartość biliona dolarów. Do tego ogromna, obejmująca połowę ludzkości grupa docelowa, innowacje i niespotykana dynamika. Dlaczego więc o kobiecej rewolucji w biznesie tak mało się mówi, a temat wciąż uchodzi za niszowy?

Marcin Dzierżanowski 23.09.2025
Made in Wrocław 2025: Siła synergii, która napędza przyszłość

Made in Wrocław 2025: Siła synergii, która napędza przyszłość

16 października Wrocław już po raz dziewiąty stanie się centrum debaty o przyszłości gospodarki, technologii i innowacji. Hasło przewodnie tegorocznej edycji Made in Wrocław - „Power of Synergy!” - brzmi jak manifest czasów, w których to właśnie współpraca staje się najskuteczniejszą odpowiedzią na globalne kryzysy.

Ulgi podatkowe dla innowacyjnych firm. Te są najpopularniejsze

Ulgi podatkowe dla innowacyjnych firm. Te są najpopularniejsze

Firmy decydujące się na innowacyjne projekty chętnie korzystają z rozwiązań, dzięki którym mogą zaoszczędzić pieniądze. Z najnowszego raportu „Ulgi na innowacje” przygotowanego przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton możemy się dowiedzieć, jakie są najpopularniejsze ulgi podatkowe dotyczące prac badawczo-rozwojowych.

PFR Ventures inwestuje 240 mln zł w trzy polskie fundusze VC. Łącznie 410 mln zł na polskie innowacje

PFR Ventures inwestuje 240 mln zł w trzy polskie fundusze VC. Łącznie 410 mln zł na polskie innowacje

PFR Ventures podpisało kolejne trzy umowy z zespołami zarządzającymi funduszami venture capital w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Nowe fundusze będą dysponować kapitałem o łącznej wartości ponad 410 mln PLN, z czego wkład PFR Ventures wynosi blisko 240 mln PLN. Środki zostaną wykorzystane na inwestycje w innowacyjne polskie startupy.

BeefUp #10 – jubileuszowa edycja wydarzenia, które łączy ludzi i idee

BeefUp #10 – jubileuszowa edycja wydarzenia, które łączy ludzi i idee

25 września w przestrzeni D9 Space w Katowicach odbędzie się dziesiąta, jubileuszowa edycja BeefUp – cyklicznego wydarzenia networkingowego dla środowiska biznesowego, startupowego i technologicznego. To spotkanie z wyjątkowymi gośćmi, dużą dawką inspiracji i okazją do nawiązania wartościowych relacji w kameralnej atmosferze.

Wiktor Cyrny (oprac.) 22.09.2025
25  najlepszych polskich startupów. Edycja 2025

25 najlepszych polskich startupów. Edycja 2025

To historie ludzi, którzy widzą problem, którego inni nie dostrzegają – i znajdują sposób, by go rozwiązać. Od diagnozowania raka przez wyrocznie blockchainowe, agentów AI, ścianki wspinaczkowe czy roboty chroniące Bałtyk. Oto spółki, które w 2025 r. robią rzeczy będące jeszcze niedawno science fiction.

Afera wokół KPO. Ministerstwo ujawnia wyniki kontroli

Afera wokół KPO. Ministerstwo ujawnia wyniki kontroli

Wokół Krajowego Planu Odbudowy, którego łączna wartość dla Polski to blisko 60 miliardów euro, narosło wiele kontrowersji, a w debacie publicznej pojawiło się hasło "afera KPO". W odpowiedzi Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej przedstawiło szczegółowe wyniki kontroli, które rzucają nowe światło na skalę problemu

Zachwyt od pierwszego wejrzenia

Zachwyt od pierwszego wejrzenia

To chyba najlepsze podsumowanie niesamowitej premiery w Zamku Ujazdowskim: zachwycający dizajn, innowacyjne rozwiązania i całkiem nowe zasady gry.

Redakcja 19.09.2025
Polacy odwracają się od galerii handlowych? Rynkowy raport wskazuje spadek liczby klientów

Polacy odwracają się od galerii handlowych? Rynkowy raport wskazuje spadek liczby klientów

Tegoroczne letnie wyprzedaże przyniosły niepokojące dane dla galerii i centrów handlowych. Jak wynika z najnowszego raportu Proxi.cloud, Grupy BLIX i UCE RESEARCH, obiekty te odwiedziło o 3,9% mniej klientów niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Czy to oznacza, że Polacy rezygnują z zakupów w galeriach? Eksperci uspokajają – zmieniają się nasze nawyki, a niekoniecznie przywiązanie do tej formy handlu.

Reklama