CSR

zobacz inne tematy
3 wyzwania zrównoważonego rozwoju

3 wyzwania zrównoważonego rozwoju

Dobra strategia społecznej odpowiedzialności biznesu buduje wizerunek firmy. Jakie wyzwania trzeba koniecznie podjąć, by sprostać wymaganiom rynku, i o czym pamiętać, budując własne działania, podpowiada Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"

Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"

Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.

ESG, czyli mapa drogowa dla firm

ESG, czyli mapa drogowa dla firm

Nie jestem zwolenniczką tego, by którąś ze składowych pojęcia ESG wysuwać na pierwszy plan, jednak rzeczywiście w przeszłości większość uwagi skupiała się na wartościach kryjących się pod literą „E”, czyli zagadnieniach środowiskowych – mówiła podczas debaty w ramach Open Eyes Economy Summit Patrycja Zbytniewska, prezeska Fundacji LPP.

Dobry biznes to nie tylko zarabianie

Dobry biznes to nie tylko zarabianie

We współczesnym świecie zysk to nie tylko wpływ, ale także brak wpływu. Zarabianie pieniędzy to za mało, znacznie ważniejsze stają się konsekwencje tego zarabiania. Konsekwencje dla ludzi i świata. To wszystko kryje w sobie dobry CSR.

Nie tylko o zysku

Nie tylko o zysku

Za nami konferencja „Biznes, który jest fair. Fairtrade z perspektywy CSR”. Przedsiębiorstwa coraz częściej myślą o wartościach społecznych, a nie samym zysku.

Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]

Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]

Młodzi ludzie preferują wolność, a nie stabilizację. Interesuje ich work-life balance, wiedzą, że trzeba o siebie dbać, dlatego tak dużo mówi się o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu również w kontekście pracowniczym. Employer branding wciąż funkcjonuje, ale istotniejszy staje się employer experience - uważa Natalia Gozdowska, Business Development Director w Altkom Akademii.

Paulina Kirschke: "W Polsce łatwiej wypromować startup niż fundację" [WYWIAD]

Paulina Kirschke: "W Polsce łatwiej wypromować startup niż fundację" [WYWIAD]

Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że praca w fundacji jest normalną pracą. Przez wiele lat funkcjonowałam w szeroko rozumianym biznesie, dlatego nigdy nie chciałam tworzyć organizacji społecznej, która byłaby taką „fundacją popołudniową”, gdyż każda zmiana społeczna wymaga ciągłej pracy u podstaw - mówi Paulina Kirschke, prezeska Fundacji im. Julii Woykowskiej.

Odpowiedzialna Żabka

Odpowiedzialna Żabka

W chwili najgłębszego globalnego kryzysu społeczeństwo chce, aby marki stawały na wysokości zadania, zapewniały nam bezpieczeństwo, prowadziły nas i pomagały nam. Te, które będą działać w interesie swoich pracowników, interesariuszy i całego społeczeństwa, wzmocnią swoją wiedzę, przywództwo i zaufanie oraz, co najważniejsze, także więź, jaką mają z konsumentami.

Marka Godna Zaufania. CSR, dobry sposób na...

Marka Godna Zaufania. CSR, dobry sposób na...

Marka godna zaufania to taka, która nie tylko cieszy się dobrą opinią z powodu jakości swoich produktów i usług, lecz taka, która ma odwagę angażować się w ważne sprawy. Działania na rzecz Społecznej Odpowiedzialność Biznesu (CSR) to najlepszy sposób, by udowodnić, że liczy się nie tylko zysk.

Inwestycje w ESG. Nowa fala w polskim biznesie?

Inwestycje w ESG. Nowa fala w polskim biznesie?

Inwestowanie w ESG, czyli environment, social, governance, to niezbędny element w strategii przedsiębiorstwa - przekonuje prof. dr hab. Marta Postuła, kierownik katedry na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości. Niebawem jeszcze mocniej przybierze na sile.

Weź udział w badaniu na temat CSR w Polsce – ankieta on-line

Weź udział w badaniu na temat CSR w Polsce – ankieta on-line

Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) już po raz piąty zaprasza firmy i organizacje do udziału w cyklicznym badaniu CSR w praktyce – barometr CCIFP. Jego celem jest pokazanie w jakim stopniu firmy angażują się w działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, jakie są ich motywy, a także kto i w jaki sposób zarządza polityką CSR w organizacji.

Polska Akcja Humanitarna prosi o wsparcie

Polska Akcja Humanitarna prosi o wsparcie

Powodzie, przez które ucierpiały miliony osób. Susza, która zmusza ludzi do porzucania domów i upraw. Te doniesienia nie dotyczą Polski, ale opisywane zjawiska coraz częściej nawiedzają nasz kraj. Wszystkie one mają tę samą przyczynę – coraz gwałtowniejsze zmiany klimatyczne. Polska Akcja Humanitarna apeluje o wsparcie osób, które wymagają pilnej pomocy w dostępie do czystej i bezpiecznej wody.

Kalkulator do oceny opłacalności inwestycji w CSR

Kalkulator do oceny opłacalności inwestycji w CSR

Powstał kalkulator dla filantropów – bezpłatne narzędzie online, które wyliczy osobom prywatnym i firmom kwotę darowizny, którą możemy zaplanować na pomaganie, aby otrzymać maksymalną ulgę podatkową. To pierwsze takie narzędzie w naszej części Europy.

CSR nie tylko dla korporacji

CSR nie tylko dla korporacji

2 na 3 firmy z sektora MŚP prowadzą działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu - wynika z raportu EFL „CSR w MŚP. Pod lupą”.

Cała wstecz z plastikiem

Cała wstecz z plastikiem

Air France wypowiedziało wojnę plastikowym naczyniom na pokładach swoich samolotów. Do końca tego roku linie wycofają z użytku 210 milionów jednorazowych naczyń i sztućców z plastiku, który zostanie zastąpiony materiałem biodegradowalnym.

Koło zamiast linii

Koło zamiast linii

Gospodarka o obiegu zamkniętym może być ratunkiem dla naszej planety. Coraz lepiej rozumie to biznes (szczególnie duży) – kluczowy dla powodzenia całej sprawy, ale do przełomu jeszcze daleka droga.

Wyższa jakość relacji

Wyższa jakość relacji

Dążenie do poprawy poziomu życia osobistego i zawodowego pracowników jest jednym z priorytetów etycznego, odpowiedzialnego biznesu. Dla mądrych firm jest to także jedno z najważniejszych narzędzi przewagi konkurencyjnej.

Odpowiedzialność 2.0

Odpowiedzialność 2.0

Społeczna odpowiedzialność biznesu zmienia się na naszych oczach. Firmy nie tylko wszczepiają zasady CSR do swych strategii, ale czynią z nich wręcz sedno swojej działalności.

Orange Polska i Cyfrowy Polsat z najlepszymi raportami

Orange Polska i Cyfrowy Polsat z najlepszymi raportami

Eksperci, dziennikarze i internauci ocenili raporty oraz sprawozdania przedstawiające informacje niefinansowe firm i organizacji, zgłoszone do Konkursu Raporty Społeczne. W głównych kategoriach zwyciężyły publikacje Orange Polska i Cyfrowy Polsat.

Relacja z gali konkursu Raporty Społeczne

Relacja z gali konkursu Raporty Społeczne

Przed nami finał 12. edycji konkursu Raporty Społeczne, w którym nagradzane są najlepiej sporządzone raporty dotyczące niefinansowej działalności firm. Wszyscy zainteresowani mogą śledzić relację z wydarzenia, która rozpocznie się 19 października o godz.

Konkurs Raporty Społeczne

Konkurs Raporty Społeczne

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu Raporty Społeczne. Przyznawane są w nim nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.