CSR
zobacz inne tematy3 wyzwania zrównoważonego rozwoju
Dobra strategia społecznej odpowiedzialności biznesu buduje wizerunek firmy. Jakie wyzwania trzeba koniecznie podjąć, by sprostać wymaganiom rynku, i o czym pamiętać, budując własne działania, podpowiada Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.
Digital Social Responsibility
Cyfryzacja nie zwalnia firm z odpowiedzialnego przekazu.
Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"
Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.
ESG, czyli mapa drogowa dla firm
Nie jestem zwolenniczką tego, by którąś ze składowych pojęcia ESG wysuwać na pierwszy plan, jednak rzeczywiście w przeszłości większość uwagi skupiała się na wartościach kryjących się pod literą „E”, czyli zagadnieniach środowiskowych – mówiła podczas debaty w ramach Open Eyes Economy Summit Patrycja Zbytniewska, prezeska Fundacji LPP.
Czy Twoja firma jest odpowiedzialna społecznie? Weź udział w badaniu CSR w praktyce
Już po raz siódmy Francusko-Polska Izba Gospodarcza zaprasza do udziału w badaniu „CSR w praktyce - Barometr CCIFP”. Jego celem jest poznanie skali zaangażowania firm w działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, ich motywów, a także tego kto i w jaki sposób zarządza polityką CSR w organizacji.
Krzysztof Adamski: "Organizacje charytatywne praktycznie nie istnieją na rynku płatniczym" [WYWIAD]
Polacy mają w sobie gen dobroczynności, jednak powszechność i dostępność technologii mogą go zdecydowanie pobudzić. Wielka Brytania jest kolebką fundraisingu w dużej mierze dzięki temu, że dostęp fundacji do technologii jest powszechny - uważa Krzysztof Adamski, założyciel platformy Donateo.
Jak połączyć chęć, obowiązek i przyjemność w budowanie marki godnej zaufania?
Zaufanie kojarzy się z bliskością, a tej nie ma bez zrozumienia i zaangażowania. Oto krótki przewodnik po tym, jak połączyć chęć, obowiązek i przyjemność w budowaniu marki godnej zaufania.
Dobry biznes to nie tylko zarabianie
We współczesnym świecie zysk to nie tylko wpływ, ale także brak wpływu. Zarabianie pieniędzy to za mało, znacznie ważniejsze stają się konsekwencje tego zarabiania. Konsekwencje dla ludzi i świata. To wszystko kryje w sobie dobry CSR.
Warszawskie Centrum Pomocy Ukrainie otwarte!
Polski bank otwiera wyspecjalizowane centrum pomocy, gdzie obywatele Ukrainy znajdą kompleksowe wsparcie w różnych dziedzinach życia.
Nie tylko o zysku
Za nami konferencja „Biznes, który jest fair. Fairtrade z perspektywy CSR”. Przedsiębiorstwa coraz częściej myślą o wartościach społecznych, a nie samym zysku.
Zielone strony biznesu. ESG, czyli warto być przyzwoitym
O wyzwaniach, jakie przed biznesem stawia coraz szerszy wymóg raportowania ESG, mówią Magdalena Obłoza i Oskar Kulik, eksperci ds. CSR i zrównoważonych finansów Banku BNP Paribas.
Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]
Młodzi ludzie preferują wolność, a nie stabilizację. Interesuje ich work-life balance, wiedzą, że trzeba o siebie dbać, dlatego tak dużo mówi się o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu również w kontekście pracowniczym. Employer branding wciąż funkcjonuje, ale istotniejszy staje się employer experience - uważa Natalia Gozdowska, Business Development Director w Altkom Akademii.
Paulina Kirschke: "W Polsce łatwiej wypromować startup niż fundację" [WYWIAD]
Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że praca w fundacji jest normalną pracą. Przez wiele lat funkcjonowałam w szeroko rozumianym biznesie, dlatego nigdy nie chciałam tworzyć organizacji społecznej, która byłaby taką „fundacją popołudniową”, gdyż każda zmiana społeczna wymaga ciągłej pracy u podstaw - mówi Paulina Kirschke, prezeska Fundacji im. Julii Woykowskiej.
Odpowiedzialna Żabka
W chwili najgłębszego globalnego kryzysu społeczeństwo chce, aby marki stawały na wysokości zadania, zapewniały nam bezpieczeństwo, prowadziły nas i pomagały nam. Te, które będą działać w interesie swoich pracowników, interesariuszy i całego społeczeństwa, wzmocnią swoją wiedzę, przywództwo i zaufanie oraz, co najważniejsze, także więź, jaką mają z konsumentami.
Raport: "Odpowiedzialny e-commerce 2021". Co biorą pod uwagę e-konsumenci przy wyborze sklepu?
Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce”, pierwszego w Polsce badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie, ponad połowa e-konsumentów wybierając sklep internetowy bierze pod uwagę fakt, czy dany sprzedawca jest firmą odpowiedzialną społecznie i działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Forum Gospodarki Cyfrowej: Odpowiedzialny e-commerce odbędzie się już 9 listopada
V Forum Gospodarki Cyfrowej, organizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, odbędzie się już 9 listopada w formule konferencji online. Tegoroczna edycja będzie w całości poświęcona kwestiom etycznym oraz społecznej odpowiedzialności biznesu w branży e-commerce.
Anna Grabowska, Żabka: Nie ma alternatywy dla zrównoważonego rozwoju
- Pandemia przewartościowała podejście firm do biznesu - tłumaczy Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich, Żabka Polska. Jak zmieniła się strategia największych przedsiębiorstw i jak zmieniło się ich podejście do kontrahentów?
Marka Godna Zaufania. CSR, dobry sposób na...
Marka godna zaufania to taka, która nie tylko cieszy się dobrą opinią z powodu jakości swoich produktów i usług, lecz taka, która ma odwagę angażować się w ważne sprawy. Działania na rzecz Społecznej Odpowiedzialność Biznesu (CSR) to najlepszy sposób, by udowodnić, że liczy się nie tylko zysk.
Marka Godna Zaufania 2021. 29 kwietnia wielki finał badania
29 kwietnia opublikujemy najnowszą wersję badania Marka Godna Zaufania. To badanie poziomu zaufania polskich przedsiębiorców do marek produktów i usług skierowanych do biznesu.
Inwestycje w ESG. Nowa fala w polskim biznesie?
Inwestowanie w ESG, czyli environment, social, governance, to niezbędny element w strategii przedsiębiorstwa - przekonuje prof. dr hab. Marta Postuła, kierownik katedry na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości. Niebawem jeszcze mocniej przybierze na sile.
Weź udział w badaniu na temat CSR w Polsce – ankieta on-line
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) już po raz piąty zaprasza firmy i organizacje do udziału w cyklicznym badaniu CSR w praktyce – barometr CCIFP. Jego celem jest pokazanie w jakim stopniu firmy angażują się w działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, jakie są ich motywy, a także kto i w jaki sposób zarządza polityką CSR w organizacji.
Odpowiedzialni budzą zaufanie. Dlaczego firmy stawiają na CSR?
Dobra firma oferuje świetne produkty i usługi. Doskonała firma oferuje świetne produkty i usługi, ale także stara się, aby świat był lepszy – przekonuje guru marketingu Philip Kotler. Marki godne zaufania stawiają na działania CSR i dzięki temu zyskują klientów.
Polska Akcja Humanitarna prosi o wsparcie
Powodzie, przez które ucierpiały miliony osób. Susza, która zmusza ludzi do porzucania domów i upraw. Te doniesienia nie dotyczą Polski, ale opisywane zjawiska coraz częściej nawiedzają nasz kraj. Wszystkie one mają tę samą przyczynę – coraz gwałtowniejsze zmiany klimatyczne. Polska Akcja Humanitarna apeluje o wsparcie osób, które wymagają pilnej pomocy w dostępie do czystej i bezpiecznej wody.
Kalkulator do oceny opłacalności inwestycji w CSR
Powstał kalkulator dla filantropów – bezpłatne narzędzie online, które wyliczy osobom prywatnym i firmom kwotę darowizny, którą możemy zaplanować na pomaganie, aby otrzymać maksymalną ulgę podatkową. To pierwsze takie narzędzie w naszej części Europy.
CSR nie tylko dla korporacji
2 na 3 firmy z sektora MŚP prowadzą działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu - wynika z raportu EFL „CSR w MŚP. Pod lupą”.
Cała wstecz z plastikiem
Air France wypowiedziało wojnę plastikowym naczyniom na pokładach swoich samolotów. Do końca tego roku linie wycofają z użytku 210 milionów jednorazowych naczyń i sztućców z plastiku, który zostanie zastąpiony materiałem biodegradowalnym.
Marek Szymaniak z „Piórem odpowiedzialności”
Nagrodę główną w konkursie zorganizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu zdobył Marek Szymaniak z My Company Polska.
Koło zamiast linii
Gospodarka o obiegu zamkniętym może być ratunkiem dla naszej planety. Coraz lepiej rozumie to biznes (szczególnie duży) – kluczowy dla powodzenia całej sprawy, ale do przełomu jeszcze daleka droga.
Wyższa jakość relacji
Dążenie do poprawy poziomu życia osobistego i zawodowego pracowników jest jednym z priorytetów etycznego, odpowiedzialnego biznesu. Dla mądrych firm jest to także jedno z najważniejszych narzędzi przewagi konkurencyjnej.
Odpowiedzialność 2.0
Społeczna odpowiedzialność biznesu zmienia się na naszych oczach. Firmy nie tylko wszczepiają zasady CSR do swych strategii, ale czynią z nich wręcz sedno swojej działalności.
Orange Polska i Cyfrowy Polsat z najlepszymi raportami
Eksperci, dziennikarze i internauci ocenili raporty oraz sprawozdania przedstawiające informacje niefinansowe firm i organizacji, zgłoszone do Konkursu Raporty Społeczne. W głównych kategoriach zwyciężyły publikacje Orange Polska i Cyfrowy Polsat.
Relacja z gali konkursu Raporty Społeczne
Przed nami finał 12. edycji konkursu Raporty Społeczne, w którym nagradzane są najlepiej sporządzone raporty dotyczące niefinansowej działalności firm. Wszyscy zainteresowani mogą śledzić relację z wydarzenia, która rozpocznie się 19 października o godz.
Internauci ocenią raportowanie niefinansowe firm
49 publikacji przedstawiających informacje niefinansowe firm i organizacji weźmie udział w rywalizacji o nagrodę internautów w konkursie Raporty Społeczne 2018. Głosowanie trwa do 17 września.
CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej
Raport opublikowany przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą (CCIFP) wyraźnie pokazuje, że istnieje konieczność promocji idei CSR i korzyści, w tym również finansowych, dla przedsiębiorców, a także pracowników, klientów, dostawców i społeczności lokalnych.
Konkurs Raporty Społeczne
Trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu Raporty Społeczne. Przyznawane są w nim nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.