Odpowiedzialna Żabka

Jarosław Serednicki  dyrektor marketingu w Żabka P
Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu w Żabka Polska, fot. materiały prasowe
W chwili najgłębszego globalnego kryzysu społeczeństwo chce, aby marki stawały na wysokości zadania, zapewniały nam bezpieczeństwo, prowadziły nas i pomagały nam. Te, które będą działać w interesie swoich pracowników, interesariuszy i całego społeczeństwa, wzmocnią swoją wiedzę, przywództwo i zaufanie oraz, co najważniejsze, także więź, jaką mają z konsumentami.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2021 (75)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Czas pandemii był dużym sprawdzianem dla wszystkich i prawdopodobnie już bezpowrotnie zmienił naszą codzienność. Podejmowane przez firmy działania niewątpliwie wpłynęły na postrzeganie marek w przyszłości. W tym czasie szczególnie na znaczeniu zyskały takie wartości jak bezpieczeństwo, wsparcie, zdrowie oraz odpowiedzialność społeczna marek. Obecnie zaangażowanie w kwestie społeczne stanowi dla konsumentów jedno z kluczowych kryteriów wyboru marki. Potwierdza to 57 proc. badanych klientów wskazujących, że zaufanie do marki to dla nich istotny aspekt przy podejmowanych decyzjach zakupowych. Współcześni konsumenci oczekują, zwłaszcza od największych na rynku graczy, aktywnych działań dotyczących zjawisk, wyzwań i problemów, które obejmują nas wszystkich.

Ten trudny czas kryzysu pokazał, jak ważne jest słuchanie potrzeb i oczekiwań naszych klientów w ten sposób, by zrozumieć ich obawy czy oczekiwania. Wierzymy, że angażowanie się w pomoc, np. dzięki prowadzeniu skutecznych działań CSR, wzmocni reputację naszej marki oraz jej pozytywny wizerunek wśród lokalnych społeczności. W ubiegłym roku oczekiwano przede wszystkim wsparcia służby zdrowia i instytucji będących na pierwszym froncie walki z COVID-19. W Żabce zapewniliśmy m.in. szeroki dostęp do maseczek w bardzo niskiej cenie w okresie, gdy były one nie tylko towarem deficytowym, ale też spekulacyjnym. Włączyliśmy także użytkowników naszej aplikacji mobilnej żappka w aktywną walkę z koronawirusem, umożliwiając im przekazywanie zebranych w aplikacji żappsów na pomoc 16 szpitalom zakaźnym. W ten sposób wspólnie zebraliśmy 3 mln zł. Przekazaliśmy również ponad 11 mln zł na pomoc poszkodowanym przez koronawirusa oraz szpitalom i placówkom medycznym walczącym z pandemią.

Nasze zaangażowanie i wysiłek zostały docenione przez Polaków. Żabka – w kategorii grocery retail w Polsce – była marką najsilniej kojarzoną przez klientów z działaniami związanymi z walką z COVID-19, wskazywaną przez 40 proc. Polaków. Nowe okoliczności wymusiły na nas szybkie zmiany i jeszcze silniejsze wsparcie innej bardzo ważnej dla nas grupy – franczyzobiorców. Było to możliwe dzięki elastycznemu podejściu i natychmiastowej reakcji na zmiany, które pomogły złagodzić odczuwane w biznesie skutki kryzysu. Aż 81 proc. z nich pozytywnie oceniło wsparcie, jakie w tym okresie otrzymali od sieci Żabka.

Koronawirus wpłynął również na decyzje zakupowe konsumentów – są bardziej świadomi swoich potrzeb, zwracają uwagę na łatwość i szybkość robionych zakupów, na znaczeniu zyskał również zrównoważony styl życia. W Żabce stawiamy na wygodę, bezpieczeństwo, zadowolenie i zaufanie. Współczesna Żabka to więcej niż sklep spożywczy. Klientom oferujemy unikalne zalety formatu modern convenience – nowoczesnych placówek, które pozwalają zaoszczędzić czas w codziennym życiu. Chcemy dać im możliwość dokonywania odpowiedzialnych wyborów w codziennych zakupach i tym samym pomóc im w prowadzeniu zrównoważonego trybu życia. Priorytetem jest dla nas także zadowolenie franczyzobiorców, którym zapewniamy wsparcie i innowacyjne narzędzia usprawniające zarządzanie ich sklepami oraz stabilny model biznesowy, który sprawdził się w tak trudnym dla gospodarki czasie.

Jak pokazują badania, marka Żabka jest rozpoznawalna przez 95 proc. konsumentów. A jej pozytywny odbiór i reputacja stanowią kapitał i źródło przewagi konkurencyjnej.

My Company Polska wydanie 12/2021 (75)

Więcej możesz przeczytać w 12/2021 (75) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ