CSR
zobacz inne tematyBiznes inspirował do współpracy podczas 7. Targów CSR
Szeroko pojęta współpraca biznesu z otoczeniem była tematem przewodnim 7. Targów CSR, które odbyły się na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Kluczowymi punktami programu były: ogłoszenie raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”, pan
Tesco Polska i Enactus łączą siły w walce z marnowaniem żywności
Ponad 30 proc. Polaków wyrzuca żywność co najmniej raz na tydzień, a ponad 10 proc., czyli nawet 4 mln osób, zdarza się to codziennie – wynika z badań zleconych przez Tesco Polska. W podziale na kategorie wiekowe najmniej korzystnie wypadają... ludzie mło
Zacznijcie od siebie
Wiele firm uważa, że CSR, czyli przedsiębiorczość odpowiedzialna społecznie, to typowo marketingowe działania na pokaz. Tymczasem powinna się ona zaczynać od uporządkowania własnego podwórka. Wtedy faktycznie wpływa na motywację i wyniki pracowników, na budowanie lepszych więzi z klientami i większą przewidywalność biznesu.
Gospodarka z odzysku
Polskie tłumaczenie terminu circular economy, stosowane choćby przez speców od zrównoważonego rozwoju, nie brzmi najlepiej. Bo niby z czym ma się kojarzyć „gospodarka okrężna”? To określenie warto jednak zapamiętać, bo już niedługo może się okazać, że będziemy je łączyć z rewolucją w sposobie produkowania i konsumowania dóbr.
Wspólnie, czyli wartość w skali mikro
Aż 335 mld dol. ma do 2025 r. wynieść globalny przychód z ekonomii współdzielenia – twierdzą eksperci PwC. Na dodatek chodzi tylko o pięć najważniejszych obszarów: finanse, transport, hotelarstwo, turystykę i zatrudnienie. Zjawiska tego nie można więc ignorować.
CSR, MSP i PARP
Małe i średnie firmy, które chcą być odpowiedzialne społecznie, mogą ubiegać się o dofinansowanie rozwiązań z zakresu CSR, szczególnie szkoleń i doradztwa. Szukając oferty publicznego wsparcia, powinny przede wszystkim zajrzeć na strony PARP.
CSR. To tylko biznes
Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest – wbrew temu, co sądzi wielu przedsiębiorców – jedynie filantropią. To przede wszystkim działalność, która ma przynieść firmie zyski. Tyle że z zachowaniem szacunku dla całego jej otoczenia.
Duzi zmieniają mniejszych
Wprowadzenie w firmie zasad CSR – na serio, a nie pod publiczkę – wymaga zapału, solidnego przygotowania i cierpliwości. Przykład dają wielkie firmy, które zresztą coraz częściej egzekwują etyczne podejście u swych mniejszych kontrahentów.
Widzisz problem? Załóż firmę z misją
Panuje opinia, że jeśli polska firma z sektora MSP twierdzi, iż jest odpowiedzialna społecznie, to zapewne jest to tylko marketing. Sporo w tym racji, niemniej przybywa u nas przedsiębiorstw, które są tak pomyślane, by generować korzyści zarówno finansowe, jak i społeczne. Często są to startupy zakładane przez młodych ludzi.