Wydanie 2/2023 (89) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 2/2023 (89)

Data publikacji: 30.01.2023

Jesteśmy wszędobylscy

Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 2/2023 (89)

112

Marka Godna Zaufania

Zaufanie w czasach kryzysu. Marka Godna Zaufania

Sytuacja kryzysowa może się zdarzyć każdej firmie. Dlatego ważne jest, aby być do niej dobrze przygotowanym i zareagować błyskawicznie w wielu aspektach. Firma, która wyjdzie z twarzą z kłopotów, ma szanse nie tylko utrzymać klientów, ale także zwiększyć ich zaufanie.

115

Raporty

ABC przedsiębiorcy. Strategia na trudne czasy

„Nie możemy zmienić kierunku wiatru, ale możemy inaczej ustawić żagle” – te słowa niemieckiego pisarza Andreasa Pflügera powinny stać się wskazówką dla przedsiębiorców. To najpewniejszy sposób na przetrwanie trudnych czasów.

120

Drive

Zabawa na czterech kółkach

W kilkanaście sekund wskazówka prędkościomierza dochodzi do 200 km/godz. – takie przyspieszenia to domena najmocniejszych samochodów. Takich, które budzą najwięcej emocji. Zwykle kosztują krocie, ale są i wyjątki.

126

Felietony

Genialny plan pułkownika Krafta

Niemiecki agent Eryk Getting ma zostać zamieniony na swojego brata bliźniaka Wacława Słowikowskiego, który sympatyzuje z polskim ruchem oporu. Taka była istota świetnego pomysłu pułkownika Abwehry – Krafta – stanowiąca osnowę dziewiątego odcinka „Stawki większej niż życie”. W tych dwóch rolach pojawił się Maciej Damięcki. Identyczna tajna operacja i tylko jeden aktor została wpisana w Polski Ład. Nasze podatki zamieniły się w składkę zdrowotną. Niczym demoniczny Eryk w dobrego Wacława.

130

Fajrant

Podaruj mi trochę Azji

Jeśli masz w rodzinie nastolatkę, z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że całkiem nieźle orientujesz się, czym jest K-pop. Jeśli nie, zapewne wkrótce usłyszysz o koreańskim popie, gdyż tamtejsi twórcy coraz skuteczniej sięgają po umysły i portfele słuchaczy również w Polsce.

133

Wywiady

K-popu nie należy się bać. Wywiad ze stara_kpopiara

Content K-popowy jest właściwie całkowicie pozbawiony wulgarności. Jest seksapil i fizyczna atrakcyjność, ale gwiazdy nie zachowują się obscenicznie – mówi Aleksandra Degórska, dziennikarka muzyczna i K-popowa influencerka. Na Instagramie funkcjonuje jako stara_kpopiara.

136

Fajrant

Workation, czyli praca na hamaku

Coraz więcej firm organizuje pracę zdalną w atrakcyjnych turystycznie miejscach. Cel? Integracja zespołu, wzrost motywacji i podładowanie baterii zmęczonych pandemią pracowników. Workation to nowy trend, który właśnie dociera nad Wisłę.

140

Fajrant

Kapitalizm w płynie. Kofola: co to jest za marka i jaka jest jej historia

Słodka, brązowa, nasycona bąbelkami, czasami z ziołową nutą. Różnice w smaku są minimalne, za to emocje – które wywołuje konkretna marka coli – ogromne. Polski rynek wkrótce zostanie zalany kofolą. Czy czeska cola, czyli Kofola, zagrozi rodzimej Polo Cockcie i samej Coca-Coli. Co to jest za marka?

144

Afery gospodarcze

FOZZ, czyli matka wszystkich afer

Tajemnicze zgony, wyprowadzone z budżetu państwa miliony dolarów, a w tle polskie i radzieckie służby specjalne. Sprawa FOZZ to ostatnia afera PRL i pierwsza III Rzeczypospolitej. Choć polskiej transformacji ustrojowej towarzyszyło wiele gospodarczych przekrętów, to właśnie ten kosztował budżet państwa najwięcej.

149

Fajrant

Przełamać zły nawyk

Do najtrudniejszych wyzwań noworocznych należy z pewnością rzucanie i ograniczanie palenia, a za nami pierwszy miesiąc nowego roku. Wiele osób niestety nie daje rady porzucić zgubnego nałogu z dnia na dzień i po krótkim okresie tytoniowej abstynencji przekłada swoje „żelazne” postanowienie o kolejny rok.

152

Felietony

Z pokolenia na pokolenie

Narzekanie starszych na młodszych jest prawdopodobnie tak stare jak język. Antropolodzy twierdzą, że nauczyliśmy się mówić po to, żeby plotkować. Utyskiwanie na smarkaczy też chyba podpada pod kategorię plotki. Zatem nie wstydźmy się obrabiać tyłka bliźnim – to czyni z nas homo sapiens.