Inspiracje, czyli polecamy książki na luty 2023

Księgarnie z problemami
Księgarnie z problemami, fot. Shutterstock
Oto pozycje, po które warto sięgnąć.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 2/2023 (89)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Brian Baumgartner, Ben Silverman

Witajcie w Dunder Mifflin. Historia serialu The Office 

Open Beta

Tą książką wydawnictwo Open Beta – znane do tej pory głównie z pozycji gamingowych – wchodzi na rynek publikacji związanych z popkulturą. „Witajcie w Dunder Mifflin. Historia serialu The Office” to pierwsza wydana w Polsce książka o kultowym serialu o pracownikach firmy produkującej papiery. Czy warto po nią sięgnąć? Nie mam wątpliwości, że tak, choć podejrzewam, że treść zainteresuje jedynie zagorzałych fanów „The Office” – to raczej nie jest kompendium wiedzy, które dostarczy ci najważniejszej wiedzy o serialu. Sam jestem fanatykiem amerykańskiego „Biura” – a w szczególności postaci granej przez Steve’a Carella – tymczasem wiele ciekawostek mnie zaskoczyło. Najwspanialsza anegdota? Chyba ta związana z wymianą prezentów w odcinku „Przyjęcie świąteczne”. Fani Kevina Malone’a, gwarantuję, że się nie zawiedziecie! Książka jest pięknie wydana, zawiera mnóstwo fajnych zdjęć. Jedyne do czego można się doczepić to spora liczba literówek, które momentami przeszkadzają w lekturze. Ale i tak było bardzo przyjemnie. That’s what she said.

----------------------------------------------

Daniel H. Pink

Żałować czy nie żałować? 

Studio Emka

Żal? W porównaniu do Amerykanów, Polacy są mistrzami w tej dyscyplinie. Mamy znacznie mniejszy problem z powiedzeniem „szkoda, że…” „gdyby nie…” „żałuję, że…”. Że nie założyłem firmy, że nie wyszłam czy wyszedłem jakieś okazji naprzeciw, że nie podjąłem rękawicy. Tyle że Daniel H. Pink autor bestsellerów „New York Timesa” idzie o krok dalej. I namawia nie tylko do przyznania, że czegoś żałujemy, ale namawia do wyciągnięcia z tego wniosków. Czy to miłe uczucie? Niekoniecznie. Czy warto je przeżyć? Jak najbardziej. Jeśli uda się nam zrozumieć, czego najbardziej żałujemy, to pojmiemy też, co najbardziej cenimy. Pink kwestionuje powszechne założenia dotyczące tej emocji i wynikających z nich zachowań, odwołując się do takich dziedzin jak psychologia, neuronauka, ekonomia i biologia. Realizując przedstawiony przez autora prosty, oparty na naukowych badaniach trzyetapowy proces, możemy przekształcić nasze żale w pozytywną siłę, która pozwoli nam mądrzej pracować i lepiej żyć. 

----------------------------------------------

Liu Cixin

Trylogia „Wspomnienie o przeszłości Ziemi” 

Rebis

Imponująca rozmachem ucieczka od rzeczywistości. Dała mi odpowiednią perspektywę w zmaganiach z Kongresem – nie musiałem się przejmować, wszak kosmici mieli najechać Ziemię!” – to nie my, to Barack Obama. Ale rzeczywiście trylogia Cixina to jedna z tych pozycji, która sprawia, że wszystko inne przestaje mieć znaczenie. To też pozycja dla tych, którzy interesują się kosmosem i chcą zgłębić wiedzę o nim. Liu Cixin bierze ścianę matematycznych równań i przepisuje je językiem prozy. I to jakim językiem! Najeżona nauką książka, może sprawiać opór przez pierwsze sto stron, ale cierpliwość się opłaci. To futurologiczne cacuszko łamie struktury powieści – czas jest tam wyginany, jakbyśmy w trakcie czytania zbliżali się do horyzontu zdarzeń czarnej dziury. Lektura trylogii przypomina podróż na jej drugą stronę. To nie jest współczesna baśń ani cybernetyczne bajki robotów. Wszystko co opisuje Cixin ma poważne podstawy teoretyczne i może się wydarzyć. Laureat nagrody Hugo, najważniejszej nagrody dla twórców science fiction, urzeka wnikliwym portretem ludzkości, która zarządza największym kryzysem w historii. Po tym doświadczeniu codzienne obowiązki szefa (a i prezydenta) z pewnością wydadzą się łatwiejsze.

----------------------------------------------

Magdalena Gajek

Mikromarka

Blend PR

Mikro to nie obelga. Mikro to potencjał! Tak przynajmniej uważa dr Magdalena Gajek, konsultantka PR zajmująca się mikromarkami i markami premium, wykładowczyni akademicka i szefowa własnej agencji. A także autorka książki „Mikromarka. Instrukcja zarządzania komunikacją dla małych i średnich firm”. Takich przedsiębiorstw w Polsce jest ponad 2 mln. My, w „My Company Polska” dobrze wiemy, z jakimi wyzwaniami się mierzą. Tym bardziej polecamy ten świetnie napisany i równie dobrze skonstruowany podręcznik. Każdy rozdział w praktyczny sposób opowiada o innym kroku do zbudowania silnej mikromarki. Tu pomocą służy checklista. To takie „sprawdzam”, które warto robić na każdym etapie prowadzenia firmy. Z książki dowiesz się m.in. jak wybrać wąską grupę docelową i dopasować do niej ofertę, jak stworzyć udaną strategię brandu, jak zbudować funkcjonalną komunikację wizualną, jak zarządzać budżetem marketingowym. No i jak bez kompleksów spojrzeć na wizerunek swojej firmy – tej mikro, małej bądź średniej! 

 

My Company Polska wydanie 2/2023 (89)

Więcej możesz przeczytać w 2/2023 (89) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ