Wydanie 10/2017 (25) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 10/2017 (25)

Data publikacji: 20.09.2017

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 10/2017 (25)

1

Edytorial

Polska strefą inwestycji?

W Polsce co roku odbywa się kilka dużych konferencji biznesowych, ale tylko od Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju oczekuje się, że padną tu jakieś ważne deklaracje polityczne. Nieprzypadkowo, bo Krynica, jak żadne inne wydarzenie tego typu, przyciąga nie tylko przedsiębiorców, ale też polityków.

10

Ludzie

Dba o spokojny lot

Emilia Osewska-Mądry to jedna z niewielu kobiet z silną pozycją w rodzimej tzw. infrastrukturze. Jest szefową izraelskich linii EL AL w Polsce, a wcześniej długo stała na czele krajowego oddziału British Airways. Przy czym nigdy nie parła do przodu za wszelką cenę.

14

Ludzie

Nieznane wody mnie kuszą

Jesteśmy najstarszą i największą agencją aktorską w kraju, ale staramy się też być najlepszą – mówi Jerzy Gudejko, aktor i przedsiębiorca, współwłaściciel, wraz z żoną Grażyną, Agencji Gudejko. Powstała jeszcze za czasów PRL, bo w styczniu 1989 r., i odtąd dzierży w branży palmę pierwszeństwa. Ale porażki też były, czasem niemal jak piękny skok w przepaść.

16

Ludzie

Niedługo będziemy bankować w biegu

O tym, dlaczego Polska ma szansę stać się innowacyjna, chociaż nie rodzą się tu za często wynalazki, o zmianie, jaka dokonuje się w świecie finansów dzięki cyfryzacji i sztucznej inteligencji, oraz o swoim nowym projekcie bankowym – w rozmowie z Alicją Hendler i Dorotą Goliszewską opowiada Sławomir Lachowski.

24

Rynki

Mam kino za rogiem

Polacy pokochali chodzenie do kina i wydają w nim coraz więcej pieniędzy. To zachęca, by otworzyć własne kino, zwłaszcza że w tej branży wciąż jest miejsce na nowe przedsięwzięcia. Trzeba jednak wiedzieć, że to biznes kapryśny. Choć także wdzięczny, na przykład w mniejszych miejscowościach.

24

Rynki

Jak kula śniegowa

Pionierskie pomysły i wpływowa społeczność skupiona wokół nieustannie rozwijanej platformy to główne przewagi DDOB nad konkurencją specjalizującą się w marketingu internetowym. – Jesteśmy w stanie zrealizować kompleksowe kampanie i najskuteczniej w kraju dotrzeć do osób w wieku 13–26 lat – przekonuje Bartek Sibiga, założyciel warszawskiego startupu.

40

Finanse

Pieniądze od internautów

Społeczna zrzutka na czyjś projekt biznesowy, społecznościowa pożyczka – internet wszystko to ułatwił, a co więcej, w Polsce coraz łatwiej tą drogą o pieniądze.

44

Finanse

Przedsiębiorcy przedsiębiorcom

Internet zwiększył możliwości przedsiębiorców związane z pozyskiwaniem pieniędzy z zewnątrz, także jeśli chodzi o zaciąganie typowych, a nie społecznościowych, pożyczek, które nie mają jednocześnie wad chwilówek czy kredytu z banku.

46

Finanse

Złoto, brylanty, rubiny

Złoto i drogie kamienie uznawane są za bezpieczne przystanie dla pieniędzy, co nie znaczy oczywiście, że nie da się na nich dobrze zarobić. Szczególnie w przypadku długodystansowego inwestora.

57

Zarządzanie

Czy ten pomysł może chwycić

Żeby pomysł na biznes miał szansę na rynku, musi wytrzymać zderzenie z rzeczywistością, jaką jest popyt na dany produkt czy usługę. Potrzebni są klienci skłonni za to zapłacić. Podpowiadamy, jak sprawdzić, czy się znajdą.

60

Zarządzanie

Zarządzanie w czasach overnight cz. 2

Jeśli firmy chcą dynamicznie się rozwijać, potrzebują zaangażowania, energii i innowacyjności młodych. Ale w Dekadzie 20+/- tych kluczowych dla nas cech nie widzimy – mówią przedsiębiorcy i menedżerowie objęci badaniem Biznes–Ludzie. Jak wypełnić tę lukę? Więcej wymagać od młodych, ale i... od siebie.

62

Marketing

Tropem głosu z sieci

Nikt, kto świadomie zarządza swoją marką, nie ignoruje dziś możliwości monitorowania internetu. Dzięki temu opiekujemy się swoim brandem taniej, trafniej, na wielką skalę, osiągając różne cele. Byle pamiętać, że do takiego monitoringu firma nie powinna podchodzić bezmyślnie.

66

Marketing

Doświadczenie ważniejsze niż reklama

Stopień zaufania do danej marki ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Dlatego potrzeby użytkowników i ich doświadczenia z naszą marką stawiamy w centrum uwagi – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska, w rozmowie z Alicją Hendler.

71

Moja firma

Facebook jak róg obfitości

W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.

80

Fajrant

Uber dla ciężarówek

Uber stał się synonimem wtargnięcia nowych technologii i modeli biznesowych do świata usług transportowych. Wielu zapewne słyszało, że firma ta jest obecna nie tylko na rynku taksówkarskim, ale także dostarcza do domów jedzenie z restauracji. Nowością jest jej obecność na rynku logistyki, a dokładniej – przewozu towarów ciężarówkami.

84

Fajrant

Konferencje inaczej

Spotkanie biznesowe nie musi koniecznie odbywać się w hotelu czy typowym centrum konferencyjnym. W ostatnich latach w Polsce (i u naszych sąsiadów) wyrosło mnóstwo architektonicznych perełek, które dysponują odpowiednią infrastrukturą, ale też urzekają klimatem i pięknem. Wybraliśmy dla Was jedenaście takich miejsc.

89

Fajrant

Podróże z profesjonalistą

Aż trzy czwarte polskich przedsiębiorstw pragnie obniżyć koszty podróży służbowych – wynika z raportu LOT Travel. Rozwija się również rynek tego typu wyjazdów. Nic dziwnego, że rośnie znaczenie profesjonalnych firm, które je organizują, a korzyści dla ich klientów nie sprowadzają się już tylko do oszczędności.

92

Fajrant

Zagraniczne biuro na godziny

Poszukiwanie inwestora, chęć założenia oddziału poza krajem, rozmowy z kontrahentami... w takich sytuacjach możemy potrzebować za granicą miejsca do pracy i spotkań, choćby tymczasowego. Czemu by nie skorzystać z coworkingu?

96

Fajrant

Gen przedsiębiorczości

Każdy ma go w sobie. Jednych doprowadził do bogactwa, innych do bankructwa. U pozostałych dobrze się zakamuflował i w ukryciu wyczekuje okazji, by spróbować swoich sił. Jest też część osób, u których na tyle przytulnie się zadomowił, że ani myśli wychylać nosa z ciepłego legowiska. Co nie zmienia faktu, że jest i u nich, w najgłębszych czeluściach podświadomości.