Wydanie 11/2017 (26) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 11/2017 (26)

Data publikacji: 18.10.2017

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 11/2017 (26)

1

Edytorial

Załóż z nami pierwszy biznes

Jesteśmy – my, czyli „My Company Polska” – młodym magazynem na polskim rynku prasy biznesowej, niemniej mamy się czym pochwalić. Za nami już 26 wydań miesięcznika oraz... pierwsza książka!

12

Ludzie

Nowe możliwości wsparcia dla MSP

Może nie jest to przełom – ale na pewno spory postęp. Dla małych i średnich firm pod koniec roku pojawi się sporo nowych możliwości pozyskania funduszy na rozwój. Pochodzić będą spoza najbardziej obleganych programów europejskich rozdzielanych przez takie instytucje jak NCBR czy PARP.

16

Ludzie

Skazani na rozwój

Marek Rogoziński, Jarek Sygitowicz i Krzysztof Klimczak tworzą nowe oblicze marketingu transakcyjnego. Zbudowali też startup ZenCard, którego zakup otworzył nowy rozdział w historii spragnionych innowacji instytucji finansowych w Polsce.

20

Ludzie

Tworzy fotoportret Ziemi

Marcin Dobas – ceniony fotografik i podróżnik. Wciąż w drodze, dosłownie i w przenośni. Obie swoje pasje połączył, prowadząc oryginalny biznes.

24

Ludzie

Patent na szybką sprzedaż

Wioletta Dmowska problem ze znalezieniem nabywcy na własne mieszkanie przekuła w pomysł na siebie i stosunkowo nowy w Polsce biznes. Pomogło jej wieloletnie doświadczenie w pracy z klientami i wsparcie pełnych inwencji kobiet.

26

Ludzie

Nasz model to win-win

O tym, jak twórczy niepokój i niedosyt prostą drogą prowadzą do innowacji oraz dlaczego w relacji ze startupami warto, zamiast niszczącej rywalizacji, postawić na partnerską współpracę, opowiada Tomasz Górski, dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku, w rozmowie z Alicją Hendler i Dorotą Goliszewską.

32

Rynki

Folklor z przytupem

Polscy przedsiębiorcy pokazują, że sztuka ludowa to nie skansen i że w naszym folklorze drzemie różnorodny i inspirujący potencjał, na którym można dobrze zarobić.

36

Rynki

Energetycy szukają startupów

Plan jest taki, że polska gospodarka stanie się innowacyjna w dużej mierze dzięki startupom, a także za sprawą ich współpracy z rodzimymi gigantami. W ten plan włączyły się m.in., jako samodzielni gracze, wielkie krajowe spółki z branży paliwowo-energetycznej.

46

Finanse

Spoza krajowej puli

Działają niejako w tle, więc rzadko się o nich wspomina, ale ich rola jest nie do przecenienia. Fundusze UE z ogólnoeuropejskiej puli, bez podziału na poszczególne kraje, uzupełniają przeróżne luki w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw. Polskie firmy sięgają po nie coraz częściej.

50

Finanse

Ubezpieczenie dla eksportera

Współpraca z zagranicznym odbiorcą wiąże się czasem z podwyższonym ryzykiem, że ten nie zapłaci na czas albo wcale. Małej firmie może być trudno coś takiego przetrwać. W takiej sytuacji warto rozważyć ubezpieczenie eksportu.

54

Zarządzanie

100 pomysłów na biznes cz. 2

Prezentujemy kolejne 25 idei, które można spróbować zamienić w udany biznes albo przynajmniej się nimi zainspirować i zrobić coś innego, własnego. Pięć z nich, które szczególnie nam się spodobały, oznaczonych jako „nasz wybór”, omawiamy nieco szerzej.

60

Zarządzanie

5 najgorszych błędów szefów

Szefom trudno osiągać rezultaty, które sobie założyli. Większość z nich nie ma kluczowych umiejętności, dzięki którym potrafiliby to, co robią oni i ich podwładni, podporządkować zespołowej realizacji celów. Jakie popełniają najpoważniejsze błędy?

66

Zarządzanie

Zarządzanie w czasach overnight cz. 3

Bądźcie empatyczni, turkusowi, dzielcie się władzą i odpowiedzialnością – mówią współcześni „guru” zarządzania. Tyle że umacniana przez lata polska szkoła #kontroli pracowników nijak do tych modeli nie pasuje. Dobra wiadomość: rodzime podejście przyniosło nam sukces, zamożność, wzrost firm i organizacji. Zła: nasza dotychczasowa #kultura organizacyjna zaczyna się sypać i nie przynosi już znanych nam efektów.

68

Marketing

W reklamie świat nam nie ucieka

O zmianach, jakie do reklamy wniosła cyfryzacja, o poziomie współczesnych polskich kampanii marketingowych i o roli Effie Awards rozmawiamy z trojgiem wieloletnich jurorów tego konkursu, a zarazem cenionych ekspertów: Agnieszką Kosik, Grzegorzem Markowskim i Pawłem Patkowskim.

72

Startupy

W dłoni cała biblioteka

Czytniki e-booków to nie tylko modny trend, lecz także przejaw pragmatyzmu. Bo po co na czas wyjazdu służbowego, obok laptopa, brać ze sobą ciężką, papierową książkę, skoro tysiące woluminów można zgromadzić w niewielkim urządzeniu?

76

Startupy

Biznes na autopilocie

Dzięki wdrożeniu narzędzi do automatyzacji różnych zadań firma może koncentrować czas, wysiłek i kreatywność ludzi na tym, co dziś najważniejsze: na tworzeniu wartości dodanej dla klienta.

84

Moja firma

Jeśli kobiety, to Instagram

Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.

94

Fajrant

Punkt zwrotny w historii dronów

Komercyjne drony przestały być zabawkami dla małych i dużych. Stały się narzędziami wszechstronnie wykorzystywanymi przez profesjonalistów. Świetnie to było widać podczas usuwania skutków letnich huraganów w USA.

94

Fajrant

O moralności finansowej

„Moralność musi być formą przyjemności – inaczej nie wygra” – twierdził Stefan Kisielewski. Trochę w tym żartu, trochę przekory, ale też sporo pragmatycznej mądrości. Choć zapewne Kisiel nie miał na myśli moralności finansowej.