1
Załóż z nami pierwszy biznes
Jesteśmy – my, czyli „My Company Polska” – młodym magazynem na polskim rynku prasy biznesowej, niemniej mamy się czym pochwalić. Za nami już 26 wydań miesięcznika oraz... pierwsza książka!
Data publikacji: 18.10.2017
1
Jesteśmy – my, czyli „My Company Polska” – młodym magazynem na polskim rynku prasy biznesowej, niemniej mamy się czym pochwalić. Za nami już 26 wydań miesięcznika oraz... pierwsza książka!
12
Może nie jest to przełom – ale na pewno spory postęp. Dla małych i średnich firm pod koniec roku pojawi się sporo nowych możliwości pozyskania funduszy na rozwój. Pochodzić będą spoza najbardziej obleganych programów europejskich rozdzielanych przez takie instytucje jak NCBR czy PARP.
16
Marek Rogoziński, Jarek Sygitowicz i Krzysztof Klimczak tworzą nowe oblicze marketingu transakcyjnego. Zbudowali też startup ZenCard, którego zakup otworzył nowy rozdział w historii spragnionych innowacji instytucji finansowych w Polsce.
20
Marcin Dobas – ceniony fotografik i podróżnik. Wciąż w drodze, dosłownie i w przenośni. Obie swoje pasje połączył, prowadząc oryginalny biznes.
24
Wioletta Dmowska problem ze znalezieniem nabywcy na własne mieszkanie przekuła w pomysł na siebie i stosunkowo nowy w Polsce biznes. Pomogło jej wieloletnie doświadczenie w pracy z klientami i wsparcie pełnych inwencji kobiet.
26
O tym, jak twórczy niepokój i niedosyt prostą drogą prowadzą do innowacji oraz dlaczego w relacji ze startupami warto, zamiast niszczącej rywalizacji, postawić na partnerską współpracę, opowiada Tomasz Górski, dyrektor Departamentu Klienta Firmowego w mBanku, w rozmowie z Alicją Hendler i Dorotą Goliszewską.
32
Polscy przedsiębiorcy pokazują, że sztuka ludowa to nie skansen i że w naszym folklorze drzemie różnorodny i inspirujący potencjał, na którym można dobrze zarobić.
36
Plan jest taki, że polska gospodarka stanie się innowacyjna w dużej mierze dzięki startupom, a także za sprawą ich współpracy z rodzimymi gigantami. W ten plan włączyły się m.in., jako samodzielni gracze, wielkie krajowe spółki z branży paliwowo-energetycznej.
46
Działają niejako w tle, więc rzadko się o nich wspomina, ale ich rola jest nie do przecenienia. Fundusze UE z ogólnoeuropejskiej puli, bez podziału na poszczególne kraje, uzupełniają przeróżne luki w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw. Polskie firmy sięgają po nie coraz częściej.
50
Współpraca z zagranicznym odbiorcą wiąże się czasem z podwyższonym ryzykiem, że ten nie zapłaci na czas albo wcale. Małej firmie może być trudno coś takiego przetrwać. W takiej sytuacji warto rozważyć ubezpieczenie eksportu.
54
Prezentujemy kolejne 25 idei, które można spróbować zamienić w udany biznes albo przynajmniej się nimi zainspirować i zrobić coś innego, własnego. Pięć z nich, które szczególnie nam się spodobały, oznaczonych jako „nasz wybór”, omawiamy nieco szerzej.
60
Szefom trudno osiągać rezultaty, które sobie założyli. Większość z nich nie ma kluczowych umiejętności, dzięki którym potrafiliby to, co robią oni i ich podwładni, podporządkować zespołowej realizacji celów. Jakie popełniają najpoważniejsze błędy?
66
Bądźcie empatyczni, turkusowi, dzielcie się władzą i odpowiedzialnością – mówią współcześni „guru” zarządzania. Tyle że umacniana przez lata polska szkoła #kontroli pracowników nijak do tych modeli nie pasuje. Dobra wiadomość: rodzime podejście przyniosło nam sukces, zamożność, wzrost firm i organizacji. Zła: nasza dotychczasowa #kultura organizacyjna zaczyna się sypać i nie przynosi już znanych nam efektów.
68
O zmianach, jakie do reklamy wniosła cyfryzacja, o poziomie współczesnych polskich kampanii marketingowych i o roli Effie Awards rozmawiamy z trojgiem wieloletnich jurorów tego konkursu, a zarazem cenionych ekspertów: Agnieszką Kosik, Grzegorzem Markowskim i Pawłem Patkowskim.
72
Czytniki e-booków to nie tylko modny trend, lecz także przejaw pragmatyzmu. Bo po co na czas wyjazdu służbowego, obok laptopa, brać ze sobą ciężką, papierową książkę, skoro tysiące woluminów można zgromadzić w niewielkim urządzeniu?
76
Dzięki wdrożeniu narzędzi do automatyzacji różnych zadań firma może koncentrować czas, wysiłek i kreatywność ludzi na tym, co dziś najważniejsze: na tworzeniu wartości dodanej dla klienta.
84
Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.
94
Komercyjne drony przestały być zabawkami dla małych i dużych. Stały się narzędziami wszechstronnie wykorzystywanymi przez profesjonalistów. Świetnie to było widać podczas usuwania skutków letnich huraganów w USA.
94
„Moralność musi być formą przyjemności – inaczej nie wygra” – twierdził Stefan Kisielewski. Trochę w tym żartu, trochę przekory, ale też sporo pragmatycznej mądrości. Choć zapewne Kisiel nie miał na myśli moralności finansowej.