Xiaomi po raz pierwszy wypracowało większą sprzedaż niż Apple
Xiaomi ma coraz większą sprzedaż / Fot. XiaomiFirma podzieliła się wynikami za drugi kwartal i okazało się, że wypracowała większą sprzedaż w segmencie smartfonów niż Apple. To duży sukces chińskiej marki.
Xiaomi miało udział w rynku na poziomie 17%, podczas gdy Apple ma 14%. Liderem branży pozostaje koreański Samsung, z wynikiem 19%. Xiaomi jednak zmniejsza ten dystans.
Firma analityczna Calays podaje, że średnia cena telefonów Xiaomi jest często od 40 do 70% niższa w porównaniu do telefonów Samsunga czy Apple. To pokazuje, że cały czas dla większości klientów podstawowym kryterium przy wyborze sprzętu jest cena.
Sprawdź: Jak rozwinąć biznes internetowy
Sprzedaż chińskich smartfonów Xiaomi wzrosła w ubiegłym roku o 83%, podczas gdy w przypadku Samsunga i Apple było to odpowiednio 15% i zaledwie 1%. Jesienią tego roku powinniśmy jednak zobaczyć iPhone'a 13, więc pewnie Apple wypracuje wtedy wysokie wyniki sprzedaży (przynajmniej za ten kwartał).
Xiaomi stawia na produkty premium
Firma z Pekinu podkreśla, że skupia się na promocji swoich produktów premium. Zwiększenie sprzedaży tych urządzeń ma dla niej priorytet.
W tym roku Xiaomi wprowadziło na rynek modele Mi 11 Ultra, które kosztują 928 dol. Pojawił się również smartfon Mi Mix Fold z rozkładanym ekranem, który kosztuje 1540 dol.
Inspiracje: Modele biznesowe
Bezpośrednimi rywali Xiaomi, przynajmniej jeśli chodzi o przedział cenowy i parametry sprzętu, są Oppo i Vivo. To zdecydowanie mniej znane marki, niemniej stale powiększają swoje udziały i zyskują nowych klientów.
Wszyscy producenci walczą obecnie o zabezpieczenie dostaw komponentów w obliczu globalnych niedoborów. Największą ambicją dla Xiaomi natomiast pozostaje przejęcie pozycji lidera, jako największego na świecie dostawcy smartfonów.
Co ciekawe, Xiaomi ogłosiło już w marcu, że rozpocznie także działalność w zakresie pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych 10 lat firma zainwestuje w ten cel co najmniej 10 mld dolarów.