Wielki sukces polskiego startupu. Packhelp zebrał 190 mln złotych!

Twórcy Packhelp
Twórcy Packhelp, fot. materiały prasowe
Packhelp zakończył rundę finansowania B. Wyniki? Rekordowe. Firma pozyskała łącznie 190 mln złotych (40 mln euro) od grupy międzynarodowych inwestorów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Rundzie przewodził francuski fundusz Infravia Growth, przy udziale PortfoLion i dotychczasowego inwestora White Star Capital. Finansowanie zapewnił też Europejski Bank Inwestycyjny (EIB). W sumie polski startup pozyskał od inwestorów ponad 240 mln zł.

Packhelp. Wielka inwestycja w startup

Założony w 2016 roku Packhelp to dziś największy w Europie marketplace umożliwiający projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań. Packhelp umożliwia zamawianie opakowań już od 30 sztuk, pomagając początkującym przedsiębiorcom w uruchomieniu ich własnych sklepów internetowych, ale odpowiada też na potrzeby większych spółek, realizując zamówienia na dziesiątki i setki tysięcy opakowań. 

W ciągu 5 lat polska spółka pomogła ponad 50 tysiącom klientów z 30 krajów dostarczać ich produkty w unikalnych opakowaniach. Z rozwiązań Packhelp skorzystały m.in. BMW, Bolt, H&M, Google, L’Oreal, T-Mobile i Uber. W ubiegłym roku Packhelp został uznany za najszybciej rozwijającą się firmę technologiczną w Europie Środkowej, w rankingu Deloitte Technology’s Fast 50. 

Teraz Packhelp pozyskał 190 mln zł (40 mln euro) w Serii B, której przewodził francuski fundusz Infravia Growth. W rundzie finansowania wzięły udział też fundusze PortfolioLion, FJ Labs i Europejski Bank Inwestycyjny, a także dotychczasowi inwestorzy – Speedinvest, ProFounders i White Star Capital oraz polskie fundusze Market One Capital i Inovo Venture Partners. Wraz z najnowszą rundą, Packhelp pozyskał od inwestorów w sumie ponad 240 mln zł (52 mln euro).

Packhelp. Na co pójdą środki?

Pozyskane środki pomogą w dalszym rozwoju Packhelp w Europie, także poprzez przejęcia lokalnych graczy i dalsze poszerzanie oferty o zrównoważone opakowania. Spółka rozwija też platformę SaaS oraz infrastrukturę, która pomoże największym użytkownikom opakowań w unowocześnieniu i optymalizacji ich łańcuchów dostaw.

W Packhelp pracuje obecnie ponad 250 osób, w Polsce i za granicą. W najbliższym czasie spółka planuje zatrudnić kolejnych 100 osób, które dołączą do zespołów odpowiedzialnych za produkt, technologię, marketing, sprzedaż, logistykę i łańcuch dostaw, a także do zespołów operacyjnych.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z tak różnorodną grupą inwestorów. Razem chcemy zbudować globalnego lidera rynku opakowań. Widzimy, że jesteśmy bardzo ważną częścią infrastruktury e-commerce i chcemy pokazać światu nowe podejście do opakowań. To właśnie one wpływają na decyzje zakupowe klientów, inspirują ich do rekomendowania produktów i pomagają w zwiększeniu ich lojalności. Każdego miesiąca wyrastają kolejne sklepy internetowe, rośnie rola social commerce, ale też konkurencja i koszty pozyskania klientów. Nie ma lepszego momentu, by zadbać o odpowiednie wrażenie przy odbieraniu przesyłki – mówi Wojtek Sadowski, CEO i współzałożyciel Packhelp.

W tym roku Packhelp z sukcesem rozwinął działalność w Holandii, Szwecji i Rumunii i będzie dalej umacniać swoją pozycję na kluczowych rynkach Unii Europejskiej oraz w Wielkiej Brytanii. Polska spółka planuje dostosować ofertę do potrzeb lokalnych rynków i stworzyć centra dystrybucji w najważniejszych regionach, tym samym skracając czas realizacji zamówień, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. 

Packhelp zainwestuje w nowe produkty

Packhelp planuje też zainwestować w rozwój nowych produktów i usług, wspierających ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Już w roku 2020 65 proc. wszystkich opakowań sprzedanych przez Packhelp wykonano z materiałów pochodzących z recyclingu i aż 92 proc. nadaje się do ponownego przetworzenia. Spółka współpracuje też z wieloma lokalnymi producentami opakowań, by obniżyć emisję dwutlenku węgla oraz koszty dostaw. Packhelp zamierza w kolejnych latach oferować opakowania neutralne klimatycznie. 

Dzięki finansowaniu, Packhelp będzie też konsekwentnie rozwijać ofertę dla klientów korporacyjnych. Spółka rozwija oprogramowanie SaaS dla firm, które samodzielnie zarządzają swoimi opakowaniami i zamawiają je bezpośrednio u producentów. Dzięki rozwiązaniu Packhelp będą mogły zoptymalizować swoje wewnętrzne procesy i lepiej zarządzać relacjami z dostawcami. Packhelp pomoże im też w lepszym zrozumieniu cen i czasów dostaw, a także umożliwi mierzenie śladu węglowego i wpływu ich opakowań na środowisko.

– Packhelp osiągnął istotny kamień milowy, tworząc rozpoznawalną w Europie markę. Spółka dowiodła też, że potrafi skalować swoją działalność w różnych krajach. Cieszymy się, że będziemy mogli współpracować z jej twórcami, by pomóc im osiągać kolejny etap w rozwoju – mówi Alban Wyniecki, partner w InfraVia Growth.

– Boom na e-commerce, rozwiązania direct-to-consumer oraz zwrot w kierunku zrównoważonego rozwoju to tylko kilka z najnowszych trendów makro, które definiują nasze codzienne życie i prawdopodobnie zostaną z nami przez kolejną dekadę i dłużej. Packhelp idealnie się w nie wpisuje, tworząc ofertę i infrastrukturę, która pomoże nawet największym graczom na rynkach przejść przez nadchodzący okres zmian. Równocześnie, Packhelp wykorzystuje te trendy, by napędzać własny, błyskawiczny, rozwój – mówi Tibor Győrbíró, partner w PortfolioLion.

ZOBACZ RÓWNIEŻ