Samochód kształtuje wizerunek
fot. materiały prasoweJeśli najważniejszą przesłanką do wyboru danego modelu byłyby tylko tzw. całkowite koszty użytkowania, czyli popularne TCO, to najpewniej większość firm kupowałaby samochody kompaktowe z silnikiem Diesla, najczęściej w praktycznej wersji kombi. Tak jednak nie jest. W Polsce sprzedaje się przecież coraz więcej modeli klasy premium, których zadaniem przede wszystkim jest podkreślanie prestiżu: osoby lub firmy. Tylko w ciągu sześciu miesięcy tego roku w naszym kraju kupiono niemal 40 tys. aut klasy premium, takich jak BMW, Mercedes, Audi czy też Volvo albo Lexus. To samochody drogie, nawet gdy mowa o modelach popularnych segmentów, choćby miejskich SUV-ach czy pojazdach kompaktowych. Co ważne, udział takich marek z roku na rok rośnie, kosztem popularnych modeli.
Oznacza to, że dla wielu nabywców samochodów liczy się wizerunek, jaki wiąże się z daną marką i konkretnym modelem. I choć w badaniu opublikowanym przez Carefleet w minionym roku aż 93 proc. przedstawicieli firm sektora MSP podkreśla, że samochód to przede wszystkim narzędzie pracy, to jednak dla niemal połowy przedsiębiorców jest to także sposób na budowanie wizerunku firmy. Dlatego każdy z najważniejszych producentów samochodów klasy premium odnotowuje na naszym rynku dwucyfrowy wzrost sprzedaży, licząc rok...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 9/2019 (48) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.